خطوط روی ناخن‌ها نشانه کدام بیماری است؟
کد خبر: ۳۰۲۳۴۱
تاریخ انتشار: 2024 January 12    -    ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
برخی علائم در ناخن ها می تواند نشان دهنده یک بیماری جدی باشد.

برخی علائم در ناخن ها می تواند نشان دهنده یک بیماری جدی باشد.

 
خطوط روی ناخن‌ها نشانه کدام بیماری است؟
 

سرطان پوست ممکن است یک بیماری شایع نباشد، اما خطر آن را برای سلامتی کم نمی کند. این بیماری کشنده به دلیل تشکیل تومور کشنده در بزرگترین اندام بدن شناخته شده است.

این بیماری اغلب به شکل تغییراتی در بدن ظاهر می شود؛ خال های موجود بر روی بدن یا ظاهر شدن خال های جدید. اما به گفته پزشکان، این بیماری می تواند برخی از علائم اولیه را روی ناخن ها نیز نشان دهد.

علائم سرطان پوست چیست؟

به گفته پزشکان، علائم برخی از بیماری ها، مانند سرطان ریه، آشکار نیست. با این حال، برخی علائم روی ناخن ها وجود دارد که نشان دهنده سرطان پوست است.

دکتر کاران راج، متخصص سرطان پوست، در یک کلیپ ویدیویی در اپلیکیشن TikTok، پنج علامتی را که روی ناخن ها ظاهر می شود و می تواند نشان دهنده مشکلات جدی سلامتی باشد، فهرست کرده است.

نقطه سفید در وسط ناخن:

به گفته دکتر کاران راج، یک نقطه سفید در وسط ناخن معمولا جای نگرانی نیست. اگر کسی متوجه این نقاط سفید ابر مانند در ناخن ها شود، در بیشتر موارد آنها طبیعی در نظر گرفته می شوند. اما اگر با خط تیره همراه باشد، ممکن است به دلیل سرطان باشد.

خطوط تاریک:

ظاهر شدن خطوط تیره روی ناخن ها که به مدت طولانی و بدون هیچ آسیبی باقی می مانند، زنگ خطر ابتلا به سرطان پوست است، به خصوص اگر این خطوط بزرگ شوند، باید فورا معاینه شوند. در موارد نادر، این نشانه ملانوم زیرپوستی نوعی سرطان پوست. است.

اما علائم هشدار دهنده مهم دیگری نیز وجود دارد:

رنگ در داخل و اطراف ناخن تغییر می کند

کبودی زیر ناخن که خوب نمی شود

جداسازی ناخن

پزشکان می گویند اگر فردی متوجه این علائم شد، توصیه می شود در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کند. اگرچه همین اتفاق در مورد اگزما، پسوریازیس یا آرتریت می افتد، اما همچنان نشانه سرطان پوست است.

جماران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار