نان کارشناسان خودرو حسابی در روغن است!
کد خبر: ۳۰۲۲۲۴
تاریخ انتشار: 2024 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
معمولا کارشناسی خودرو هم شامل بررسی بخش‌های فنی و بدنه می‌شود؛ در این میان، کلاس‌های آموزش کارشناسی خودرو هم به شدت زیاد شده است.

معمولا کارشناسی خودرو هم شامل بررسی بخش‌های فنی و بدنه می‌شود؛ در این میان، کلاس‌های آموزش کارشناسی خودرو هم به شدت زیاد شده است.

 
نان کارشناسان خودرو حسابی در روغن است!
 

این روز‌ها خرید خودروی کارکرده به شدت سخت است و همین باعث افزایش درخواست کارشناسی شده است.

کارشناسان خودرو برای مدل‌های داخلی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و برای مدل‌های خارجی ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. 

معمولا کارشناسی خودرو هم شامل بررسی بخش‌های فنی و بدنه می‌شود. در این میان کلاس‌های آموزش کارشناسی خودرو هم به شدت زیاد شده است.

هزینه حضور در این کلاس‌ها نیز چیزی بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان است. به طور کلی کارشناسان خودرو ماهی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و سالیانه حدود ۶۰۰ میلیون تومان درآمد دارند.

در جدول زیر می‌توانید تعرفه کارشناسی محبوب‌ترین خودرو‌ها را در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ببینید:

نان کارشناسان خودرو حسابی در روغن است!

نوع خدمات کارشناسی خودرو بر روی تعرفه تأثیرگذار است. باید از مرکز ارائه‌دهنده خدمات کارشناسی ماشین لیست خدمات و سرویس‌ها را دریافت کنید. در حالت کلی سرویس‌های کارشناسی خودرو در مراکز معتبر شامل موارد زیر است:

بررسی موتور و گیربکس خودرو

در این آنالیز به کمک دستگاه‎ها و تجهیزات جدید و مدرن عملکرد کلیه قسمت‌های گیربکس و قسمت‌های فنی خودرو بررسی و مانیتور خواهند شد. هر ایراد و آسیب در این بخش‌ها قابل‌ردیابی و تشخیص است.

کنترل کارکرد واقعی

کیلومترشمار خودرو چه عددی را نشان می‌دهد؟ آیا این عدد واقعی است؟ جواب این سؤال در کارشناسی خودرو و با کنترل کارکرد واقعی خودرو در تست دیاگ و آنالیز فنی خودرو مشخص خواهد شد. دستکاری کیلومترشمار خودرو کاری است که گا‌ها برخی از افراد برای کارکرد کمتر خودرو‌های دست دوم انجام می‌دهند که البته از چشم یک کارشناس متخصص دور نخواهد ماند.

کارشناسی بدنه خودرو

تشخیص قطعاتی از خودرو که تعویض شده‌اند یا آسیب‌هایی که شاید به شاسی (مهم‌ترین بخش خودرو) و ستون‌های خودرو وارد شده باشد.

کارشناسی رنگ خودرو

در کارشناسی رنگ خودرو، میزان رنگ‌شدگی بخش‌های مختلف بدنه به کمک دستگاه دیجیتال و بررسی رنگ از نظر تراکم و ضخامت در هر مدل خودرو و تیپ به تفکیک انجام می‌شود. کارنامه این کار را با دستگاه تخصصی ترموگرافی انجام می‌دهد.

تست آپشن‌ها

بررسی آپشن‌های هر خودرو مسئله بسیار مهمی است. از یک بازه قیمت به بعد شما برای آپشن‌های خودرو هزینه پرداخت می‌کنید. کارشناسی آپشن‌های خودرو خارجی مهم‌ترین کاری است که پیش از خرید و معامله خودرو باید انجام دهید.

سرویس خدمات کارشناسی خودرو کارنامه با بررسی اصالت و عملکرد آپشن‌های خودرو قیمت‌گذاری نهایی را اعتبارسنجی خواهد کرد.

تست رانندگی

در کنار بررسی و آنالیز فنی و کارشناسی خودرو در محل با تجهیزات و دستگاه‌های تخصصی برای تحلیل وضعیت هندلینگ و فرمان‌پذیری خودرو تست رانندگی انجام خواهد شد.

بررسی کنترل عملکرد، جلوبندی، وضعیت تعویض دنده و دیگر بخش‌ها به‌صورت تخصصی آنالیز خواهد شد. این مسئله تست رانندگی به‌خصوص برای کارشناسی خودرو کارکرده و دست دوم اهمیت دوچندان می‌یابد. شما باید از سلامت گیربکس، فرمان، ترمز، گاز، شاسی و … اطمینان حاصل کنید.

تست دیاگ

تست دیاگ خودرو در محل از دیگر خدمات تخصصی کارنامه است که ویژگی‌های فنی خودرو در بخش سنسورها، عیب‌یابی برق، خواندن پارامتر‌های سنسور مپ و سنسور دریچه گاز خودرو، وضعیت کامپیوتر خودرو، کویل، سوزن انژکتور و ... را خواهد سنجید. تمامی داده‌های پارامتری و داده‌های خطا در تست دیاگ مشخص می‌شود و تفسیر و آنالیز آن نیز در قالب گراف و گزارش به مشتریان ارائه خواهد شد.

روزگارخودرو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار