خانه‌هایی در تهران که برای مجردها ارزان‌ترین است
کد خبر: ۳۰۲۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 January 09    -    ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
 وب‌سایت جریان نو در گزارش تازه خود به گسترش خانه های اشتراکی در ایران و مبلغ این خانه‌ها پرداخته.

 وب‌سایت جریان نو در گزارش تازه خود به گسترش خانه های اشتراکی در ایران و مبلغ این خانه‌ها پرداخته.

 
خانه‌هایی در تهران که برای مجردها ارزان‌ترین است
 

جریان نو نوشته: بسیاری از افراد برای کسب درآمد، خانه خود را به صورت همخونه به فرد دیگری اجاره می‌دهند.

به عنوان مثال فردی خانه‌ ۸۰ متری در ولنجک را به یک همخونه با مبلغ ۲ میلیون ودیعه و اجاره ماهانه ۵۰۰ هزار تومان می‌دهد. فرد دیگری خانه ۹۰ متری در جیحون را به همخونه با مبلغ ۶۰ میلیون ودیعه و ۴ میلیون تومان ماهانه اجاره می‌دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که برخی افراد درخواست همخونه با امکان آشپزی و نظافت دارند. در این میان حتی تا ۳ الی ۴ نفر به صورت همزمان یکجا همخونه می‌شوند و به صورت اشتراکی اجاره را می‌پردازند. انتظار می‌رود که برنامه‌ریزی بهتری برای وضعیت قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن صورت گیرد تا کمتر شاهد چنین مواردی باشیم.

ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه

با توجه به این که وضعیت اجاره خانه به شدت بحرانی شده است. در ادامه نیم نگاهی به ارزا‌ن‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه خواهیم داشت.

بر اساس آمارهای منتشر شده، ارزان‌ترین منطقه تهران از لحاظ نرخ مسکن، منطقه ۱۸ است که متری ۳۵ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان معامله می‌شود. این در حالیست که گران‌ترین منطقه تهران که فعلا منطقه ۳ شناخته می‌شود، قیمتی برابر با ۱۳۳ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان به ازای هر متر مربع دارد.

مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ به عنوان ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه و خرید شناخته شده‌اند. این منطقه از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق تهران قرار گرفته است. می‌توان منطقه ۱۵ را از جمله مناطقی دانست که در سال‌های اخیر از نظر بافت شهری پیشرفت و رشد خوبی داشته است.

طبق آمارگیری انجام شده در اوایل دهه ۹۰ این منطقه جمعیتی معادل ۶۳۸، ۷۴۰ نفر دارد. این منطقه تقریبا دسترسی راحت و سریعی به نقاط مختلف تهران دارد. شهرک‌های مسکونی و تعدد فضا‌های سبز و بوستان‌ها نیز از امکانات این منطقه محسوب می‌شوند. از جمله محله‌های مهم در منطقه ۱۵ تهران می‌توان به افسریه، بیسیم، کیانشهر، شهرک مسعودیه و … اشاره کرد. افسریه را می‌توان از محله‌های نسبتا قدیمی و البته نظامی نشین منطقه ۱۵ محسوب کرد. می‌توان گفت به دلیل وجود سازمان‌های نظامی در این منطقه، افسریه دارای امنیت بیشتری است. این منطقه در جنوب شرقی تهران واقع شده است که از قسمت غرب به بزرگراه بسیج، از شرق و شمال به قصر فیروزه و جنوب به بلوار خاتم و شهرک والفجر محدود است.

خانه‌هایی در تهران که برای مجردها ارزان‌ترین است

بیسیم از دیگر مناطق جنوب تهران است. بیسیم را می‌توان از ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه محسوب کرد. شاید با خود فکر کنید که چرا نام این محله به نام بیسیم نامگذاری شده است؟ در سال‌های بسیار دور نخستین دکل مخابراتی شهر تهران را در این منطقه نصب کرده‌اند که همین کار باعث شده است که این منطقه به نام بیسیم شناخته شود. این منطقه در سال‌های اخیر به عنوان مناطق شهری شناخته شده است و این موضوع به دلیل شلوغی شهر تهران و ازدحام جمعیت است.

بیسیم از شمال به خیابان حصاری و محله طیب محدود می‌شود و همچنین از غرب به ۱۷ شهریور و از شرق به خیابان انور زاده و از جنوب به بزرگراه بعثت. کیانشهر که شامل دو بخش شمالی و جنوبی است، یکی از ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه است. یکی از مترو‌های جنوب شهر تهران به نام متروی کیانشهر است. این منطقه محبوبیت خاصی دارد. از دیگر محله‌های منطقه ۱۵ که به عنوان ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه شناخته می‌شود، شهرک مسعودیه است که بعد از انقلاب به عنوان یکی از مناطق مسکونی شناخته شده است.

سخن پایانی

با وجود این که اجاره خانه در برخی مناطق پایین‌تر است اما همچنان شاهد انبوه آگهی‌های اجاره خانه با همخونه هستیم. بر همین اساس می‌توان گفت که باز هم هزینه اجاره خانه حتی در ارزان‌ترین مناطق هم بالاست و مسئولان امر باید فکری به حال این قضیه کنند.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
1
هزار جور عواقب بد میتونه داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار