استفاده از این مدل لامپ در خودروها ممنوع است
کد خبر: ۳۰۲۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 January 08    -    ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
 معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه بیش از ۳۴۰۰ خودروی سواری به دلیل نصب لامپ زنون در تهران خبر داد.
 معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه بیش از ۳۴۰۰ خودروی سواری به دلیل نصب لامپ زنون در تهران خبر داد.
 
سرهنگ فیروز کشیر با اشاره ممنوعیت نصب لامپ‌های زنون بر روی خودروهای سواری گفت: لامپ‌های زنون حدود ۱۰ تا ۱۰۰ برابر یک لامپ رشته‌ای نور داشته و رنگ آن نیز سفید است. این نور شدید در حین رانندگی مشکلاتی را برای رانندگان دیگر خودروها ایجاد کرده و به نوعی با آثاری که بر روی چشم می‌گذارد، برای لحظاتی دید راننده دیگر خودروهای سواری را محدود می‌کند. به همین دلیل نیز استفاده از آن در خودروی سواری ممنوع است. 
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قدرت لامپ زنون به حدی است که در فلاش دوربین‌های عکاسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: چراغ‌های زنون که در برخی خودروها استفاده می‌شود غیر استاندارد است و فیلترهای لازم را برای محافظت از چشم ندارد، به همین دلیل نیز  نباید از آن استفاده شود و نصب آن مشمول جریمه است.
 
کشیر افزود:‌ از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ۳۴۰۰ دستگاه خودروی سواری را به دلیل نصب لامپ زنون جریمه کرده‌اند. این رانندگان باید حتما نسبت به تعویض لامپ چراغ خودروی سواری خود اقدام کنند.
 
وی همچنین گفت که در این مدت بیش از ۱۶۷ هزار فقره اعمال قانون در خصوص نقص سیستم روشنایی خودروها در سطح معابر شهر تهران ثبت شده است و با توجه به اینکه نقص فنی خودرو، معاینه فنی را ابطال می‌کند ، معاینه فنی این خودروها نیز باطل شده است.
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
0
لطفا نیروی انتظامی با جدیت بیشتری با اینگونه تخلفات برخورد کند. نور این چراغ ها واقعا برای رانندگان دیگر آزار دهنده است.رانندگانی که این لامپ ها را روی خودروی خود نصب می کنند یا نمیدانند چه تاثیری روی دیگران دارد یا خیلی خودخواه هستند. چراغ های جدیدی که فلاش می زند هم همینطور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار