این تمساح غول‌پیکر هوس کرده آدم بخورد!
کد خبر: ۳۰۱۶۹۴
تاریخ انتشار: 2024 January 05    -    ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مقامات کوئینزلند در استرالیا، در جستجوی تمساحی هستند که گفته می‌شود که در جین کریک، به داخل قایق یک ماهیگیر پریده و بعد از آنکه تعادلش را از دست داده، دوباره به داخل آب افتاده است.

مقامات کوئینزلند در استرالیا، در جستجوی تمساحی هستند که گفته می‌شود که در جین کریک، به داخل قایق یک ماهیگیر پریده و بعد از آنکه تعادلش را از دست داده، دوباره به داخل آب افتاده است.

این تمساح غول‌پیکر هوس کرده آدم بخورد!

زمانی که یک تمساح بزرگ با آرواره‌های بزرگش، خود را به داخل یک قایق پرتاب کرد، این ماهیگیر دچار یک شوک عظیم شد.

این سانحه در روز سی و یکم دسامبر سال ۲۰۲۳ در جین‌کریک، منطقه‌ای در شمال شرقی مک‌کی در کوئینزلند استرالیا رخ داد و طبق گزارش منتشره در ABC News مرد ۴۵ ساله‌ای که مورد حمله این کروکدیل قرار گرفت، ریچارد بروکمن نام دارد؛ یک فرد محلی که دهه‌هاست در این منطقه به ماهیگیری می‌پردازد. در روز سانحه نیز او حدود ۴ ساعت روی آب بود و در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی یک تمساح را دید که به سمت قایق کوچک آلومینیومی‌اش شنا می‌کرد.

چشمانی که به سمت من حرکت می‌کردند

بروکمن در گفتگو با ABC گفت:« از اینکه این تمساح مرا تماشا می‌کرد، حس وهم‌انگیزی داشتم. چراغ را روشن کردم و مجبور شدم تا به داخل آب زل بزنم. دو چشم را دیدم که به سمت من حرکت می‌کردند.» طبق پیش‌بینی بروکمن، این تمساح حدود ۴ متر طول داشت و این در حالی بود که طول قایق او تنها ۳ متر بود.

این ماهیگیر سریعا به سمت پشتی قایق رفت تا موتور قایق را روشن کند ولی کروکدیل ناگهان به هوا پرید و با قایق برخورد کرد. جین برنز، افسر ارشد حیات‌وحش در دپارتمان محیط زیست، علم و نوآوری کوئینزلند (DESI) دراین رابطه گفت:« تمساح زیر قایق کوچک شنا می‌کرد؛ ناگهان چرخیده و با آرواره‌های باز، خودش را به داخل قایق پرتاب کرد. بعد از آن، با حرکت مرد ماهیگیر، کروکدیل چرخید و تعادلش را از دست داد و به داخل آب افتاد و باعث شد تا لبه‌های قایق خم شود.»

در واقع کروکدیل تنها برای لحظاتی در داخل قایق کوچک بود و در نهایت مرد ماهیگیر هم در صحت و سلامت به ساحل بازگشت. برنز دراین باره گفت:« این اتفاق ممکن بود که به سانحه ترسناکی ختم شود.»

مرد ماهیگیر هم در روز اول ژانویه در گفتگو با افسران محیط زیست به این نکته اشاره کرد که هرگز در آن منطقه کروکدیلی به آن بزرگی ندیده بود که چنین رفتاری داشته باشد. برنز هم در گفتگو با ABC یادآور شد که این اتفاقی غیرطبیعی بوده و گفت:« پرتاب کردن خود به داخل قایق و یا نزدیک شدن به قایق یا انسان، رفتاری عادی و طبیعی در بین کروکدیل‌ها نیست. این رفتار نگران‌کننده‌ای است که قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و رفتار این حیوان را تحلیل خواهیم کرد.»

او در ادامه تاکید کرد که پریدن کروکدیل‌ها به داخل قایق‌ها، معمولا تصادفی است.

DESI هم در بیانیه‌ای به این نکته اشاره کرده که گشت‌زنی‌های روزانه برای پیدا کردن این کروکدیل صورت خواهد گرفت و علائم هشداردهنده تا زمانی که موقعیت آن مشخص شود، نصب خواهد شد:« اگر در طول جستجوی روزانه‌مان، نتوانیم موقعیت و حضور تمساح را تائید کنیم، شبانه از طریق نورافکن این روند را ادامه خواهیم داد. اگر کروکدیل در محدوده جین‌کریک باشد، رفتار آن و خطرات ناشی از حضورش برای امنیت عمومی را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.»

خارج کردن تمساح از طبیعت

به گفته برنز، درصورتی که افسران محیط زیست، کروکدیل را پیدا کرده و به این جمع‌بندی برسند که این موجود به منزله یک تهدید است، این حیوان را از طبیعت خارج می‌کنند. بروکمن هم به ABC نیوز گفت که او دوست دارد تا این تمساح را در مکان دیگری ببیند.

حملات کروکدیل در کوئینزلند نادر است؛ هرچند که مقامات هشدار داده‌اند که در آبراه‌هایی که کروکدیل‌ها حضور دارند، چنین خطری وجود دارد. در بین دسامبر ۱۹۸۵ تا جولای ۲۰۲۳، چهل و هفت مورد حمله کروکدیل به انسان‌ها در این منطقه گزارش شده که ۱۳ مورد منجر به مرگ شده است.

در ژوئن سال ۲۰۲۳، یک مرد که در حال غواصی در سواحل کوئینزلند بود، از پشت مورد حمله یک تمساح آب شور قرار گرفت و با دردسر فراوان از آرواره‌های این تمساح فرار کرد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار