لیبل تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
کد خبر: ۳۰۱۵۹۹
تاریخ انتشار: 2024 January 04    -    ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

لیبل تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از ابزار و لوازم مختلف تبلیغاتی یکی از مهمترین کارهایی است که کسب و کارها در مسیر پیشرفت و افزایش فروش محصول یا خدمت انجام می دهند. لیبل تبلیغاتی، کارت ویزیت، کاتالوگ، تراکت و... از جمله روش هایی است که کمک می کند تا کسب و کارها در مسیر برندینگ خود از آن استفاده کنند. لیبل یکی از لوازمی است که به دلیل دسترسی و ارزان بودن، بسیار محبوب است. شما می توانید انواع لیبل ها را روی محصولات مختلف در زندگی روزمره خود مشاهده کنید. از لیبل قیمت محصولات تا ویژگی ها و ترکیبات آن که همگی به صورت برچسب روی محصول نصب شده است. در این مقاله به شما خواهیم گفته که لیبل تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد.

لیبل تبلیغاتی چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت برچسب ها یا تگ هایی است که برای ارائه اطلاعات محصول مورد استفاده قرار می گیرد. این لیبل ها می تواند از متریال مختلف مانند کاغذ، فلز، پارچه و... باشد. فرقی نمی کند که شما برای محصول خود از چه لیبلی استفاده کنید، مهم این است که مشتری و مصرف کننده بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را درباره محصول کسب کند. اطلاعاتی مانند ترکیبات به کار رفته در محصول، تاریخ تولید و انقضا، نحوه مصرف و... از جمله این موارد است.

لیبل تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 چرا استفاده از لیبل مهم است؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، امروزه مشتریان و مخاطبان برای اینکه اقدام به خرید محصول کنند، در زمان خرید اقدام به مقایسه می کنند. در صورتی که اطلاعات کافی یا قیمت محصول مبهم باشد به سراغ محصولاتی می رود که این اطلاعات را در کمترین زمان ممکن بدست می آورد. از همین رو برای جلب اعتماد مخاطب خود ناگزیر به استفاده از لیبل های تبلیغاتی هستید. برای این منظور می توانید اقدام به طراحی و چاپ برچسب به تناسب محصول خود کنید.

از مهمترین دلایل اهمیت لیبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هویت بخشی به محصول
  • افزایش آگاهی مخاطب
  • جلب اعتماد مشتریان
  • معرفی هرچه بهتر محصول
  • پیشگیری از بروز هرگونه مشکل

لیبل تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انواع لیبل

جالب است بدانید که از زمان اختراع لیبل سال های زیادی می گذرد. طی تمام این سال ها اگرچه روش های مختلفی برای تبلیغ و معرفی محصول ابداع شده اما نتوانسته جای آن را بگیرد. از مهمترین انواع لیبل که شما می توانید به تناسب محصول خود از آن استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لیبل های حرارتی: این لیبل ها نیازی به زیبون ندارد اما پس از مدتی کمرنگ می شود.
  2. لیبل کاغذی: رایج ترین نوع لیبل ها نوع کاغذی است که به وفور آن را روی محصولات به صورت یک طرف برچسب مشاهده می کنید.
  3. لیبل متال: این لیبل ها فلزی هستند، از همین رو مقاومت بالایی در برابر کشیدگی دارند. ساخت این لیبل ها از انواع آلیاژ است. توانایی تحمل دمای 40 تا 220 درجه سانتیگراد از دیگر ویژگی های این لیبل ها می باشد.
  4. لیبل پی وی سی: در ساخت این لیبل ها از پلاستیک استفاده شده است که دارای دو نوع مات و براق است. تحمل دمایی این برچسب ها تا 80 درجه سانتیگراد است که از نظر کشیدگی نیز مقاومت خوبی دارا هستند. اغلب از این لیبل ها برای لوازم خودرو و داروسازی استفاده می شود.
  5. لیبل پارچه ای: این برچسب ها که عمدتا برای لباس انتخاب می شود، از جنس پارچه ای است.

لیبل تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های لیبل تبلیغاتی

برچسب یا لیبل ها نیز مانند هر کالای تبلیغاتی دیگری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث شده طی سالیان متمادی همچنان محبوب باشد. از مهمترین ویژگی لیبل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جذابیت و جلب توجه مشتری:  با استفاده از تصاویر، رنگ ها یا فونت های مختلف
  2. مخاطب مداری: ارائه اطلاعات خلاصه و مفید و کامل به مشتری
  3. وضوح و کوتاهی: محتوای دقیق، شفاف و صریح روی لیبل ها
  4. فراخوان به عمل: تشویق مخاطب به خرید با استفاده از ارائه اطلاعات کوتاه و جذاب
  5. تنوع شکل و اندازه: انتخاب شکل و سایز و حتی جنس لیبل به تناسب نوع محصول
  6. تطابق با برند: چاپ لیبل به تناسب هویت بصری برند

نکات مهم در طراحی لیبل چیست؟

زمانی که می خواهید اقدام به طراحی و چاپ لیبل کنید لازم است موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  1. توجه به دقت و کیفیت: زمانی که برای طراحی و چاپ لیبل اقدام می کنید، باید به کیفیت آن توجه کنید تا از بروز هر مشکلی پیشگیری کنید.
  2. اطلاعات کامل: زمانی که می خواهید برای چاپ اطلاعات اقدام کنید، حتما اطلاعات کامل را در کوتاه ترین جملات و به صورت دقیق و کامل ارائه دهید.
  3. عدم استفاده از اطلاعات نادرست: به هیچ عنوان روی لیبل از اطلاعات نادرست استفاده نکنید، این موضوع می تواند چهره برند شما را مخدوش و باعث بی اعتمادی مخاطب شود.
  4. استفاده از فونت خوانا: در انتخاب فونت نیز علاوه بر زیبایی به خوانایی آن نیز توجه کنید. مخاطب نباید در زمان خواندن اطلاعات اذیت شود. این موضوع باعث می شود محصول شما انتخاب نشود.
  5. در نظر گرفتن استانداردها: محصول خود را مطابق استانداردها تولید کنید و در کنار آن اطلاعات را به طور کامل  و صحیح ارائه دهید. این موضوع می تواند در میان رقبا شما را برجسته تر کند.
  6. استفاده از رنگ های مناسب: برای جلب توجه مشتری به هر رنگی متوسل نشوید. برای این منظور می توانید روانشناسی رنگ ها را برای این موضوع انتخاب کنید.

نتیجه گیری

امروزه روش های تبلیغاتی زیادی به کمک کسب و کارها آمده تا بتوانند  توجه مخاطب را جلب کنند. در این میان لیبل تبلیغاتی توانسته با وجود ساختار ساده و خلاصه خود همچنان محبوب ترین گزینه باشد. اگر شما هم قصد دارید از این ابزار تبلیغاتی برای محصولات خود استفاده کنید، می توانید سفارش طراحی و چاپ لیبل تبلیغاتی خود را به طراحان شرکت تبلیغاتی چاپ بازار بسپارید. این شرکت علاوه بر طراحی برچسب تبلیغاتی این امکان را دارد که سفارشات شما را در قالب طراحی و چاپ ساک دستی، کارت ویزیت، کاتالوگ، تراکت و... در کمترین زمان ممکن و با هزینه ای مقرون به صرفه انجام دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار