روش‌هایی برای افزایش اشتهای کودک
کد خبر: ۳۰۱۴۸۳
تاریخ انتشار: 2024 January 17    -    ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که والدین دارند تغذیه فرزندشان است. تغذیه در هر فردی اهمیت دارد و در صورتی که به شکل مناسبی رعایت نشود فرد دچار مشکلاتی مانند سوءهاضمه، لاغری، کمبود ویتامین‌های مختلف و… می‌شود. این موضوع در کودکان اهمیت بسیار بیشتری نیز دارد. در صورتی که بخواهید کودکی سالم و شاداب‌تر کرده ...

روش‌هایی برای افزایش اشتهای کودک

روش‌هایی که والدین و پرستار برای افزایش اشتهای کودک می‌توانند به کار ببرند (یک پزشک)«تابناک با تو» - یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که والدین دارند تغذیه فرزندشان است. تغذیه در هر فردی اهمیت دارد و در صورتی که به شکل مناسبی رعایت نشود فرد دچار مشکلاتی مانند سوءهاضمه، لاغری، کمبود ویتامین‌های مختلف و… می‌شود. این موضوع در کودکان اهمیت بسیار بیشتری نیز دارد. در صورتی که بخواهید کودکی سالم و شاداب‌تر کرده و آن را بزرگ کنید مهم‌ترین بخشی که باید به آن بیشترین توجه را نشان‌دهید تغذیه کودک است.

بسیاری از کودکان هستند که به غذا خوردن علاقه زیادی ندارند؛ شاید باورتان نشود؛ اما این کودکان به خوراکی‌ها نیز علاقه خاصی نشان نمی‌دهند. چنین کودکانی معمولاً لاغر بوده و در بدن خود مشکلات فراوانی را دارا هستند. شما می‌توانید با روش‌های فوق‌العاده‌ای این مشکل را در کودک خود برطرف کنید.

روش‌هایی برای افزایش اشتهای کودک

صبحانه برای افزایش اشتهای کودک اجباری است

مهم‌ترین نکته‌ای که هر والدینی باید از آن به عنوان نکته‌ای حیاتی به عنوان راه‌های چاقی کودک خود یاد کند اهمیت دادن به صبحانه است. متاسفانه نه تن‌ها کودکان بلکه افراد زیادی به صبحانه اهمیت نمی‌دهند. صبحانه مهم‌ترین تغذیه‌ای است که باید در طول روز میل کنید. در واقع این وعده‌غذایی می‌تواند انرژی روز شما را تشکیل دهد. در بسیاری از مواقع ترک صبحانه می‌تواند موجب مشکلات مختلفی شود.

سعی کنید هر چند وقت یکبار وعده صبحانه متفاوتی را برای کودک خود آماده کنید. صبحانه‌های جذاب مختلفی هستند که دارای مواد مغذی مهمی بوده و مصرف آن‌ها می‌تواند در سلامتی کودک شما نقش بسیار مهمی داشته باشد. همچنین شما می‌توانید از داروخانه آنلاین دراگ لند انواع مدل‌های قرص و شربت اشتها آور کودکان را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

۳۰ دقیقه قبل از زمان غذا به کودک آب بدهید

یکی از ترفند‌های مهمی که تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش اشتها و افزایش وزن کودکان دارد آب‌خوردن قبل از وعده غذایی است. به طور کلی آب اهمیت بسیار زیادی در بدن ما دارد. در صورتی که در طول روز به‌اندازه مناسبی آب ننوشید ممکن است با چاقی‌های مضر روبرو شوید. جایی که خوردن آب اهمیت زیادی پیدا می‌کند ۳۰ دقیقه قبل از غذا است.

هر دو ساعت یکبار به کودک غذا دهید

اگر کودک شما با مشکلاتی مانند لاغری دست‌وپنجه نرم می‌کند و نمی‌دانید که چگونه می‌توانید از راه‌های چاقی برای این مشکل استفاده کنید، می‌توانید از ترفند میان‌وعده استفاده کنید. اگر می‌خواهید کودکی سالم داشته باشید باید تا جایی که می‌توانید میان وعده‌های مفید را در هر ۲ ساعت یک بار در برنامه غذایی آن‌ها جای دهید.

این گونه کودک کمتر احساس گرسنگی و ضعف می‌کند و همین موضوع باعث افزایش وزن مفید در آن می‌شود. اگر در هر ۲ ساعت یکبار وعده‌غذایی منظمی به کودک خود بدهید در نتیجه این موضوع کودک شما دارای اشتهای بیشتری برای میل‌کردن غذا می‌شود.

اهمیت بادام‌زمینی در افزایش اشتهای کودک

یکی از بهترین ترفند‌هایی که هر کسی می‌تواند برای افزایش وزن و چاقی کودک خود استفاده کند اهمیت‌دادن به بادام‌زمینی است. بسیاری از افراد به اهمیت بادام‌زمینی پی نبرده‌اند و تنها از آن به عنوان یک خشکبار چرب یاد می‌کنند.

درست است که این ماده غذایی چربی زیادی درون خود دارد، اما مصرف بهینه آن تأثیر فوق‌العاده‌ای در اشتهای کودک شما خواهد گذاشت. می‌توانید این خشکبار را به صورت سرخ شده یا حتی کره بادام‌زمینی به کودک خود ارائه دهید تا با میل‌کردن آن علاوه بر لذت، مواد مغذی زیادی را نیز دریافت کند.

شیر را به عنوان یک وعده‌غذایی به کودک ندهید

از رایج‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از والدین در تغذیه کودکان خود موجب می‌شوند این است که در زمان ضعف کودک به آن شیر می‌دهند. شیر یک پرکننده معده و ازبین‌برنده اشتهای قوی می‌باشد. در صورتی که قبل از وعده‌غذایی اصلی کودک مقداری شیر بنوشد، علاقه و اشتهای آن به میل‌کردن غذا کمتر می‌شود. راه‌حلی که برای این موضوع وجود دارد این است که هرگز قبل از وعده‌های غذایی اصلی به کودک خود شیر ندهید.

لقمه‌های کوچک را ارائه دهید

روشی که می‌تواند به شکلی مؤثر و فوق‌العاده عالی در اشتهای کودکان تأثیر داشته باشد استفاده از لقمه‌های کوچک است. این موضوع نه‌تن‌ها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز مؤثر است. لقمه‌های بزرگ به‌سختی وارد معده می‌شوند و سریع معده را پر می‌کنند.

همین امر هم باعث کاهش اشتهای سریع در بدن کودک خواهد شد. برای این که از این مشکل جلوگیری کنید حتماً لقمه کودک خود را کوچک کنید که هم به‌راحتی آن را بجود و هم اشتهای آن دیرتر کور شود.

از ادویه‌های اشتها آور استفاده کنید

روش دیگری که تأثیر بالایی در افزایش اشتها و افزایش وزن کودک داشته و به عنوان یکی از بهترین راه‌های چاقی در کودکان است استفاده از ادویه‌های اشتها آور می‌باشد. شاید تابه‌حال به این موضوع توجه نکرده باشید؛ اما ادویه‌جاتی هستند که موجب افزایش اشتها در کودک شده و باعث می‌شوند تا کودک بیشتر غذا بخورد.

روش‌هایی که والدین و پرستار برای افزایش اشتهای کودک می‌توانند به کار ببرند (یک پزشک)

برای افزایش اشتهای کودک بیشتر بازی و ورزش کنید

در واقع بهترین و مؤثرترین روشی که موجب افزایش وزن در کودکان می‌شود ورزش‌کردن زیاد است. کودکانی که تحرک کمی داشته و از ورزش‌کردن امتناع می‌کنند اشتهای کمتری در میل‌کردن انواع غذا‌ها از خود نشان می‌دهند. این کودکان را باید با ورزش‌کردن نسبت به گرسنگی تحریک کنید. زمانی که کودک ورزش می‌کند، غذا‌های موجود در معده آن هضم می‌شوند و گرسنگی با سرعت بیشتری به سراغ آن میاید.

اگر بچه‌ها خیلی گرمشان باشد، کمتر غذا می‌خورند

کودکان در محیطی بسیار گرم باشند و دمای بدن آن‌ها بالا برود، اشتهای آن‌ها برای میل‌کردن غذا به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. اما راه حل این مشکل چیست؟ سعی کنید دمای منزل خود را در یک حالت متعادل قرار دهید تا کودک احساس گرما یا خفگی نکرده و بتواند به راحتی غذای خود را میل کند.

افزایش اشتها با مکمل‌های اشتها آور مخصوص کودکان.

اما اگر روش‌های بالا را امتحان کردید و هیچ‌کدام از آن‌ها در افزایش وزن، چاقی یا اشتهای کودک تأثیری نداشت باید سراغ روش‌های شیمیایی بروید. قرص اشتها آور و شربت اشتها آور از بهترین روش‌هایی می‌باشند که تأثیر بالایی در گرسنگی کودکان دارند. این قرص‌ها ضرری برای بدن کودک نداشته و تنها باعث افزایش گرسنگی در آن‌ها می‌شود.
یک مجله غذایی آماده کنید.

اما این روش چیست و چگونه می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های چاقی مؤثر شناخته شود؟ یک دفتر یا مجله زیبا تهیه کنید و در آن غذا‌ها و مواد مقوی که کودکتان به آن‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهد را یادداشت کنید. این موضوع باعث می‌شود تا بدانید که کودک شما دقیقاً چه غذایی را دوست دارد. با کمک این روش می‌توانید دانش خود را در زمینه تغذیه کودکتان افزایش دهید.

افزایش اشتهای کودک با استفاده از دسر

دسر‌های میوه‌ای تأثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش اشتهای کودک دارند. در صورتی که از این دسر‌ها در وعده‌های غذایی استفاده کنید، کودک به دلیل جذابیت ظاهری آن‌ها را به‌راحتی میل کرده و اشتهایش برای غذا باز می‌شود. مدل‌های متنوعی از این دسر‌ها وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و به شکل جذاب و زیبایی برای کودک خود درست کنید.

روش‌هایی که والدین و پرستار برای افزایش اشتهای کودک می‌توانند به کار ببرند (یک پزشک)

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که والدین مختلفی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند پرداختیم. این مشکل لاغری کودکان و نداشتن اشتها برای خوردن انواع غذا‌ها می‌باشد. امروزه بسیاری از والدین از تغذیه نادرست کودکان خود گله دارند و نمی‌دانند که چگونه باید این مشکل بسیار مهم را در کودکان خود برطرف کنند.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: نوزاد ، غذا ، کودک ، اشتها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار