یک رقیب جدی برای املت‌های گوجه فرنگی پیدا شد
کد خبر: ۳۰۱۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 December 31    -    ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
املت اسفناج از جمله غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب اسفناج با پیاز داغ و تخم مرغ تهیه می‌شود و برای وعده شام یا ناهار یک وعده مناسب است.

املت اسفناج از جمله غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب اسفناج با پیاز داغ و تخم مرغ تهیه می‌شود و برای وعده شام یا ناهار یک وعده مناسب است.

املت یکی از غذا‌های ساده، خوشمزه و بسیار محبوب در بین ما ایرانی‌ها است که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب است و این روز‌ها در منوی قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد. هر وقت صحبت از املت می‌شود، یک غذای قرمز رنگ که مخلوطی از گوجه فرنگی و تخم مرغ است، جلوی چشممان ظاهر می‌شود.

در صورتی که انواع مختلفی از املت وجود دارد که با مواد غذایی گوناگون و سبزیجات متنوع تهیه می‌شود. املت اسفناج یکی از همین انواع املت‌ها است که از ترکیب اسفناج با پیاز، رب و تخم مرغ تهیه می‌شود و به دلیل داشتن اسفناج سرشار از آهن و بسیار مقوی است.

اگر عاشق اسفناج باشید، حتما املت اسفناج را به املت گوجه فرنگی ترجیح می‌دهید. املت اسفناج یک وعده غذایی کامل و سالم برای شام و یا حتی صبحانه است که پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار آن را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با هم این املت اسفناج خوشمزه را در منزل درست کنیم.

مواد لازم

اسفناج تازه: ۵۰۰ گرم

تخم مرغ: ۴ عدد

پیاز متوسط: ۲ عدد

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی (در صورت تمایل سس تند): ۱ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

 برای درست کردن این املت اسفناج خوشمزه اول اسفناج‌ها را خوب بشویید و بعد به صورت درشت خرد کنید. پیاز‌ها را پوست و به صورت خلالی خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل یک ماهی تابه گود بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز‌ها سرخ و طلایی شوند. در مرحله بعد کمی زردچوبه روی پیاز بریزید و رب گوجه فرنگی و سس گوجه را اضافه کنید و یک دقیقه با پیاز تفت بدهید.

حالا اسفناج‌های خرد شده را همراه با نمک و فلفل سیاه به ماهی تابه اضافه کنید و هم بزنید تا با مواد مخلوط شود. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا اسفناج آب بیندازد. ۲۰ دقیقه زمان بدهید و بعد درب ماهی تابه را بردارید.

حالا تخم مرغ‌ها را با فاصله از هم روی املت بشکنید و آرام در جای خودش هم بزنید تا مخلوط شود. دیگر درب ماهی تابه را نبندید و اجازه بدهید تخم مرغ خودش را بگیرد. حالا اجاق گاز را خاموش کنید. املت اسفناج خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با نان تازه سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ هنگام شستن اسفناج باید به این نکات توجه داشته باشید که اسفناج حاوی شن‌ریزه است؛ بنابراین آن را چند دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا شن‌های آن ته‌نشین شود و در آخر به‌تدریج از اسفناج‌های رویی بردارید و با آب سرد آب‌کشی کنید تا شن‌های ته‌نشین شده دوباره به اسفناج‌ها نچسبند.

هرگز اسفناج را پس از خرد کردن نشویید تا مواد مغذی آن خارج نشود. اسفناج را به مقدار مورد نیاز بپزید و هیچ‌وقت آن را به صورت پخته شده نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج برگ‌های لطیف و تازه آن را انتخاب کنید. برگ‌های درشت و تیره‌رنگ برای این املت مناسب نیست. همچنین اسفناج را باید در اندازه‌های چهار سانتی‌متری خرد کنید. برای پخت این املت بهتر است از اسفناج‌های خیلی ریز یا در اصطلاح بیبی اسفناج استفاده کنید.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است.

پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
5
این همون نرگسی اسفناجه که اومدید بهش رب گوجه اضافه کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار