تعریف و تمجید خاص مجری روسی از مردم ایران
کد خبر: ۳۰۱۱۴۵
تاریخ انتشار: 2023 December 30    -    ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
خبرنگار و مجری تلویزیون روس یکی از مهم‌ترین اهداف سفر اخیر خود به ایران را ارائه یک تصویر واقعی از ایران امروز و پاسخ به سؤالات بی‌شمار مخاطبان برنامه درباره این کشور عنوان کرد و گفت: همه باید به ایران بروند تا این کشور رویایی را از نزدیک کشف کنند.

دیانا جلالوا مجری روس برنامه تلویزیونی «یک روز در شهر» از کانال «مایا پلنتا» (سیاره من) که برای تولید برنامه به شهرها و کشورهای مختلف سفر می‌کند، چندی پیش به همراه گروه خود به ایران آمده و از تهران، اصفهان و قم دیدن کرده است. وی که اجدادش اهل آذربایجان بوده‌اند، در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: «سفر به ایران یکی از آرزوهای چندین ساله من که بالاخره محقق شد و من حالا احساس می‌کنم به ریشه‌های خودم بازگشته‌ام و باید دوباره به این کشور برگردم».

تعریف و تمجید خاص مجری روسی از مردم ایران

سفر به ایران؛ برنامه سال نو تلویزیون روسیه

جلالوا با اشاره به سؤال‌های متعدد مخاطبان برنامه در خصوص ایران گفت: «از ما درباره سفر به ایران، جاذبه‌های گردشگری آن و امنیت این کشور سؤالات بسیاری پرسیده می‌شد، به همین خاطر تصمیم گرفتیم برنامه‌ای در مورد ایران بسازیم. من با یک گروه از همکارانم که همگی زن هستیم، به ایران رفتیم و همه چیز بسیار خوب و در کمال آرامش پیش رفت».

وی ایران را یکی از امن‌ترین مقاصد سفر برای روس‌ها می‌نامد و معتقد است برنامه آن‌ها می‌توانند پیش‌فرض‌های غلط در مورد این کشور را برای مخاطبان روس از بین ببرد. جلالوا با اشاره به جذابیت تصویری بالای برنامه سفر به ایران گفت: «مدیران شبکه تصمیم گرفتند این برنامه در تعطیلات سال نو یعنی در بهترین و پرمخاطب‌ترین زمان پخش شود و ما بی‌صبرانه منتظر نظرات مردم درباره برنامه هستیم. هر چند من مطمئنم هیچ‌کس نمی‌تواند عاشق ایران، بوی گل محمدی، زعفران و ادویه‌های مخصوص این کشور افسانه‌ای نشود».

این مجری تلویزیون با اشاره به مصاحبه‌ای که با یک دختر هنرمند ایرانی که مشغول نقاشی بر روی ظروف میناکاری بوده، گفت: «وقتی با این دختر صحبت کردم و در مورد زندگی‌اش از او پرسیدم، به من گفت که همسرش در کارهای خانه به او بسیار کمک می‌کند و تقسیم وظایف کرده‌اند. این موضوع برای من بسیار جالب بود! چون گاهی‌اوقات در روسیه با مردهایی مواجه هستیم که با نگاه سنتی خود اهل کمک در امور خانه نیستند».

ایران در قلب و روح من باقی ماند

جلالوا سفر به ایران را جدای از مأموریت کاری یک سفر شخصی هم دانست و با اشاره به ریشه‌های آذری خود گفت: «من یک آزمایش ژنتیک انجام دادم و متوجه شدم علاوه بر اجداد آذربایجانی، من به ایران هم مربوط هستم. فکر می‌کنم این موضوع از نام خانوادگی من هم مشخص باشد که هم در ایران و هم در آذربایجان با کمی تغییر فامیلی آشنایی است. برای من که شیفته شعر، فرهنگ و تاریخ ایران هستم، سفر به این کشور باعث شد تا حس کنم در خانه هستم. بوی انار و رز و زعفران حسی به من داد که در هیچ کجای دیگر آن را تجربه نکرده بودم».

این خبرنگار روس، ایران را منبع الهام خود می‌داند و می‌گوید در آینده بارها به ایران بازخواهد گشت و به شهرهای دیگری مانند شیراز و یزد و کیش سفر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص سفر گروه فیلم‌برداری به شهر قم گفت: «ما در طول سفر یک هفته‌ای خود به ایران، به قم هم رفتیم. جدای از تصویربرداری از مساجد باشکوه و حرم حضرت معصومه (س)، ما از مراحل تهیه سوهان نیز فیلم‌برداری کردیم. این شیرینی مخصوص ایرانی با طعم منحصربه‌فرد خود یک سوغاتی فوق‌العاده به حساب می‌آید و ما می‌خواستیم مردم روسیه طرز تهیه آن را ببینند».

مردم مهم‌ترین جاذبه گردشگری ایران هستند

جلالوا با اشاره به اینکه تمام گروه تولیدکننده برنامه تحت‌تأثیر این سفر قرار گرفتند، گفت: «ما همیشه در برنامه خود به دنبال این هستیم که جدای از نمایش زیبایی‌ها و جاذبه‌های تصویری، حال و هوای مخصوص هر شهر را نیز به مخاطب منتقل کنیم. همه می‌دانند که ایران صاحب تمدنی بزرگ و بسیار غنی است اما شاید هر کسی در مورد روحیات مخصوص ایرانی‌ها، مهمان‌نوازی و مهربانی‌شان چیزی نداند».

به گفته وی، مردم ایران با فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی منحصر به فرد خود مهم‌ترین جاذبه سفر به این کشور هستند و برای هر مسافری می‌توانند منبع الهام باشند.

دیانا جلالوا و یکاترینا نیکولایوا در حال تهیه دو برنامه ۲۶ دقیقه‌ای با عناوین «یک روز در تهران» و «یک روز در اصفهان» برای شبکه تلویزیونی «سیاره من» هستند. این شبکه تلویزیونی که زیرمجموعه تلویزیون دولتی VGTRKروسیه فعالیت می‌کند، اولین و اصلی‌ترین کانال آموزشی این کشور در مورد سفر، تاریخ، علم و مردمان دیگر کشورها محسوب می‌شود.​

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار