تولد نوزاد ۵کیلویی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: ۳۰۱۱۰۸
تاریخ انتشار: 2023 December 30    -    ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
مادر باردار ۲۹ ساله، در زایمان هفتم خود، بدون سابقه بیماری و ابتلاء به دیابت، نوزاد پسری را با وزن پنج کیلو و ۲۵۰ گرم به روش طبیعی به دنیا آورد.
مادر باردار ۲۹ ساله، در زایمان هفتم خود، بدون سابقه بیماری و ابتلاء به دیابت، نوزاد پسری را با وزن پنج کیلو و ۲۵۰ گرم به روش طبیعی به دنیا آورد.
 
رییس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان از تولد نوزاد ۵کیلو و ۲۵۰ گرمی به روش زایمان طبیعی در سیستان وبلوچستان خبر داد.
 
کاوه اورعی یزدانی افزود: در حالی که برخی مادران باردار به دلیل نگرانی از انجام زایمان طبیعی، به دنبال یافتن راهی برای انجام سزارین هستند، بانویی از سیستان و بلوچستان، فرزند ۵ کیلو و ۲۵۰ گرمی‌ اش را به روش طبیعی به دنیا آورد.
 
وی با بیان اینکه زایمان طبیعی، راهی برای تولد فرزندی سالم است، گفت: این مادر باردار ۲۹ ساله، در زایمان هفتم خود، بدون سابقه بیماری و ابتلاء به دیابت، نوزاد پسری را با وزن پنج کیلو و ۲۵۰ گرم به روش طبیعی به دنیا آورد.
 
وی ادامه داد: سایر فرزندان این مادر نیز با وزن بالا متولد شده‌اند، اما این عضو جدید خانواده با تولدش همه رکوردها را جابه‌جا کرد.
 
یزدانی با اشاره به این‌که زایمان این مادر باردار بدون هیچ خطر و نگرانی انجام شده، خاطرنشان کرد: زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد.
 
وی با تاکید بر این‌که پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است، افزود: مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر دو نوع زایمان آگاهی داشته باشند.
 
شایان ذکر است دقایقی پیش مادر و نوزاد با حال عمومی خوب از بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) ترخیص شدند.
 
 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار