رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها از این تاریخ
کد خبر: ۳۰۰۷۸۶
تاریخ انتشار: 2023 December 26    -    ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در برخی استان‌ها و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

 

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۵ و۶ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

 

رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها از این تاریخ

 

وی افزود: پنجشنبه(۷ دی) با گذر امواج تراز میانی جو از کشور به‌تدریج در شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما دور از انتظار نیست.

رئیس سازمان ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. تا ظهر جمعه(۸ دی) بارش در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و بعد از ظهر با کاهش بارش در این مناطق، در شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب کشور و جنوب کرمان نیز رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. شنبه(۹ دی) نیز در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. در کلانشهرهای صنعتی همچون تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و از اواخر پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا(۶ دی) آسمان تهران صاف و به‌تدریج غبار رقیق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و در ‌روز پنجشنبه (۷ دی) کمی ابری تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار