انتخاب پرده اتاق نشیمن در زمستان
کد خبر: ۳۰۰۶۶۶
تاریخ انتشار: 2023 December 31    -    ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
سالی چند بار لباس خونه‌ات رو عوض می‌کنی؟ منظورم پرده‌ها است. بسیاری از ما ممکن است که فقط سالی یک الی دو بار و آن هم به هنگام خانه تکانی پرده‌ها را عوض کنیم، در حالی که پرده‌ها می‌توانند متناسب با فصول متفاوت انتخاب شوند و تغییر پیدا کنند. این مساله نه تنها باعث می‌شود که به هنگام تغییر هر فصل، دکور خانه تغییر کند، بلکه در رساندن نور و جلوگیری از نفوذ سرما نیز می‌تواند موثر باشد.

چهار نکته‌ مهم درباره انتخاب پرده اتاق نشیمن در زمستان (همشهری آنلاین)

چهار نکته‌ مهم درباره انتخاب پرده اتاق نشیمن در زمستان (همشهری آنلاین)«تابناک با تو» - پرده‌ها در فصل زمستان نه تنها باید از نفوذ سرما جلوگیری کنند، بلکه نباید از ورود نور جلوگیری کنند. این مساله به نظر کمی پیچیده می‌رسد، اما با انتخاب نوعی پارچه مناسب، قابل حل است.

سالی چند بار لباس خونه‌ات رو عوض می‌کنی؟ منظورم پرده‌ها است. بسیاری از ما ممکن است که فقط سالی یک الی دو بار و آن هم به هنگام خانه تکانی پرده‌ها را عوض کنیم، در حالی که پرده‌ها می‌توانند متناسب با فصول متفاوت انتخاب شوند و تغییر پیدا کنند. این مساله نه تنها باعث می‌شود که به هنگام تغییر هر فصل، دکور خانه تغییر کند، بلکه در رساندن نور و جلوگیری از نفوذ سرما نیز می‌تواند موثر باشد. در ادامه ما چهار نوع پرده را به شما معرفی می‌کند که مناسب فصول سرد است.

۱. اول؛ جنس پارچه پرده مهمه!

پرده‌ها در فصل زمستان نه تنها باید از نفوذ سرما جلوگیری کنند، بلکه نباید از ورود نور جلوگیری کنند. این مساله به نظر کمی پیچیده می‌رسد، اما با انتخاب نوعی پارچه مناسب، قابل حل است. به عنوان مثال پارچه‌های کتان، لینن و غیره انتخاب‌هایی خوب هستند که می‌توانند نور را از خود عبور دهند، اما از نفوذ سرما جلوگیری کنند. در این میان ممکن است این نوع پارچه‌ها رار دوست نداشته باشیم در این صورت بهتر است در دریای تنوع پارچه‌های پرده‌ای مثل مخمل، کبریتی، پشمی و غیره غرق شویم و چاره دیگری برای ورود نور بیابیم.

۲. دوم؛ مدل پرده مهمه!

پرده‌ها انواع متفاوتی دارند و با توجه به سبک خانه ما، مدل و طرح پرده‌ها نیز متفاوت خواهد بود. ما هر نوع پارچه‌ای که انتخاب کرده‌ایم را با هر مدلی که دوست داشته باشیم می‌توانیم بدوزیم و بر پنجره نصب کنیم. اما، بسته به این که اندازه پنجره ما چقدر باشد، مدل‌ها متفاوت است. به‌عنوان مثال اگر پنجره یک لنگه‌ای دارید بهتر است از یک تک پرده استفاده کنید. اما هر چه پنجره بزرگ‌تر باشد مدل‌ها متنوع‌تر خواهند شد. مدل‌هایی مثل پانچی، گره‌ای، یالان دار و غیره همگی گزینه‌های مناسبی برای پارچه‌های پرده‌ای مناسب فصل زمستان هستند. تنها نکته مهم این است که تفاوتی ندارد اندازه پنجره‌مان چقدر باشد، بهتر است پرده را از بالا تا پایین پنجره در نظر بگیریم (یعنی به اندازه قد دیوار) چرا که بیش از پیش می‌تواند سرما را زندانی کند. در این میان یک ایده زیبا و جانانه استفاده از کرکره‌های چوبی است که حتی فکر کردن به آن احساس جالبی در انسان ایجاد می‌کند.

چهار نکته‌ مهم درباره انتخاب پرده اتاق نشیمن در زمستان (همشهری آنلاین)

۳. سوم؛ پرده‌های لایه لایه‌ای قشنگه!

اگر پرده‌ها از چند لایه تشکیل شده باشند دو مشکل اساسی ما حل خواهد شد. مشکل اول، انسداد سرما است که عبورش از چند لایه پرده سخت‌تر و تقریبا غیر ممکن خواهد بود. مشکل دوم، مساله نور است. اگر ما پرده رویین را از جنس مخمل یا پشمی انتخاب کرده باشیم، عملا جلوی ورود نور را گرفته‌ایم، اما اگر یک پرده حریر زیر پرده رویین نصب کنیم و زیر پرده حریر، زیر پرده‌ای بگذاریم، همه چیز حل می‌شود. در این صورت به هنگام روز که می‌خواهیم از نور طبیعی بهره ببریم پرده را کنار می‌زنیم و به هنگام شب لایه رویین را هم می‌کشیم. برای زیباتر به‌نظر رسیدن پرده می‌توانیم بر بخش بالایی پرده از یالان هم استفاده کنیم، اما اگر دکوراسیون خانه‌مان مدرن است بهتر است به آن سمت نرویم چراکه یالان پرده بیشتر جنبه تزئینی دارد و با مفهوم سبک مدرن مغایر است.

۴. چهارم؛ رنگ‌های گرم بهتره!

رنگ بر روان انسان تاثیر می‌گذارد، این را ما نه، بلکه روانشناس‌ها می‌گویند. در این میان رنگ‌هایی که از طیف گرم می‌آیند بیشتر می‌توانند احساس گرما را به ما منتقل کنند. فرض کنیم که در یک روز به شدت برفی، گوشه پرده‌ی آبی رنگمان را کنار زده‌ایم و خیابان را می‌نگریم، ناگهان لرزمان می‌گیرد و سر جایمان برمی‌گردیم. اگر رنگ پرده قرمز یا قهوه‌ای بود، باز هم همین احساس را پیدا می‌کردیم؟ مشخص نیست! اما ممکن است با رنگ‌های گرم احساس گرمای بیشتری کنیم. اما، نباید فراموش کرد که رنگ پرده‌ها بعنوان بخش مهمی از خانه، باید هماهنگ با مبلمان و اکسسوری‌های دیگر باشد. مثلا هماهنگی رنگ پرده با کوسن‌های روی مبل می‌تواند غوغا کند.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار