ترشی بادمجان کبابی با رب انار؛ بهترین ترشی‌ای که تابه‌حال خورده‌اید
کد خبر: ۳۰۰۶۵۳
تاریخ انتشار: 2023 December 26    -    ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
به شما اطمینان می‌دهیم این ترشی خوشمزه‌ترین ترشی‌ای است که تا‌به‌حال خورده‌اید و در تمام فصول سال هم می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر آماده‌اید با ما همراه باشید تا با هم این ترشی خوشمزه و هیجان‌انگیز را که خیلی فوری آماده می‌شود، درست کنیم.

«تابناک با تو» - ترشی‌ها ازجمله مخلفات خوشمزه‌ای هستند که در کنار وعده‌های غذایی سرو می‌شوند و تنوع بالایی دارند. فصل اصلی تهیه ترشی معمولا پاییز است؛ ولی برخی از ترشی‌ها هستند که می‌توان مواد مورد استفاده آن‌ها را در همه فصول سال تهیه کرد.

ترشی بادمجان کبابی با رب انار؛ بهترین ترشی‌ای که تابه‌حال خورده‌اید

ترشی بادمجان کبابی یکی از ترشی‌های خوشمزه‌ای است که به دلیل داشتن بادمجان کبابی، گردو و زرشک در ترکیباتش یک چاشنی فوق‌العاده خوش طعم و معطر برای غذاست. این ترشی را می‌توانید به صورت مزه و بدون غذا هم میل کنید.

به شما اطمینان می‌دهیم این ترشی خوشمزه‌ترین ترشی‌ای است که تا‌به‌حال خورده‌اید و در تمام فصول سال هم می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر آماده‌اید با ما همراه باشید تا با هم این ترشی خوشمزه و هیجان‌انگیز را که خیلی فوری آماده می‌شود، درست کنیم.

مواد لازم

بادمجان: ۵ عدد
زرشک: ۴ قاشق غذاخوری
گردو: ۵ عدد
رب انار رقیق: ۱ لیوان
سرکه: نصف لیوان
نمک و گلپر: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این ترشی خوشمزه و فوری اول باید بادمجان‌ها را کبابی کنید. برای شروع کار بادمجان‌ها را خیلی خوب بشویید و خشک کنید. سپس اجاق گاز یا کباب‌پز را روشن کنید و بادمجان‌ها را با پوست روی شعله متوسط آتش بگذارید. در حین کبابی شدن هرچند دقیقه یکبار بادمجان‌ها را پشت و رو کنید تا همه قسمت‌های آن به صورت یکنواخت کبابی و پخته شود.

بعد بادمجان‌های کبابی شده داغ را داخل یک ظرف در بسته بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بماند تا نرم شود. حالا می‌توانید خیلی راحت پوست بادمجان‌ها را جدا کنید. بادمجان‌های کبابی را به صورت ساطوری خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا مغز گردوی خرد شده، زرشک، نمک و گلپر، رب انار و سرکه را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

ترشی آماده را داخل شیشه‌های خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این ترشی همان لحظه آماده خوردن است و نیازی به ماندن و جا افتادن ندارد، اما بهتر است دو روز بماند تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند. نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان‌های کشیده و گوشتی استفاده کنید.

۲ ـ رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای تهیه خورش شش انداز سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر و یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید. اگر رب انار شما رقیق نبود، با سرکه آن را رقیق کنید.

۳ ـ برای شستن زرشک باید به این نکته توجه کنید که زرشک با یک بار زیر آب گرفتن تمیز نمی‌شود. برای شستن زرشک ابتدا زرشک‌ها را پاک کنید و در یک صافی یا الک بریزید. الک را روی یک قابلمه یا کاسه قرار بدهید و زیر شیر آب بگیرید. بعد از چند دقیقه اگر الک را بلند کنید، می‌بینید که داخل کاسه پر از شن‌ریزه شده است. این کار را باید تا جایی ادامه بدهید که آب باقی مانده داخل کاسه کاملاً تمیز باشد.

۴ ـ سرکه‌ها انواع گوناگونی دارند و بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم‌تری نسبت به سرکه سفید دارد.

۵ ـ ترشی را در ظرف شیشه‌ای بریزید. ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته‌اید، باید کاملاً تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می‌زند. درب شیشه نباید زنگ زده و فرو رفته باشد. در ظرف را هم محکم ببندید تا هوا نکشد. اگر هوا بکشد، ترشی خراب می‌شود.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار