آقایان با این غذا روی همه را کم می‌کنند
کد خبر: ۳۰۰۶۴۶
تاریخ انتشار: 2023 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
دیگر برای خودت مرد آشپزخانه‌ای. فکر کن بعد از کباب کوبیده‌ای که درست کردی و باقلا پلویی که روی همه را کم کرد، حالا می‌خواهی به سراغ یک غذای آبرو جمع کن دیگر بروی. فکر کن. مسمای بادمجان. یک تریلی هم اسمش را نمی‌کشد. کلی برای خودش برو بیا دارد این غذا.

آقایان با این غذا روی همه را کم می‌کنند(برترین ها)

آقایان با این غذا روی همه را کم می‌کنند(برترین ها)«تابناک با تو» - دیگر برای خودت مرد آشپزخانه‌ای. فکر کن بعد از کباب کوبیده‌ای که درست کردی و باقلا پلویی که روی همه را کم کرد، حالا می‌خواهی به سراغ یک غذای آبرو جمع کن دیگر بروی. فکر کن. مسمای بادمجان. یک تریلی هم اسمش را نمی‌کشد. کلی برای خودش برو بیا دارد این غذا.

حالا اگر تو هم بلد باشی درستش کنی و برای خانواده سفره بچینی که چه شود. البته بین خودمان بماند فقط اسمش کمی دهان پرکن و سخت است وگرنه کاری نداردکه، تو مرد کار‌های سختی. این را بلند و طوری که توجه همسر و بچه‌ها را به خود جلب کند وارد آشپزخانه شو. صدایت را صاف کن و بگو: «امروز از گنجینه هنرهایم می‌خواهم برایتان مسمای بادمجان درست کنم.»

مواد لازم

۱ کیلو بادمجان قلمی

۱ ق س غوره

۴۰۰ گرم گوشت گوسفند یا گوساله

۲ عدد پیاز متوسط

۲ ق س رب‌گوجه‌فرنگی

۲ عدد گوجه‌فرنگی

نمک و زعفران به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

۱. اول از همه باید هوشمندی به خرج بدی تا اهل خانه دیگر باور کنند که با یک حرفه‌ای طرف هستند. بادمجان‌ها را بعد از اینکه شستی بگذار تا آبشان برود و بعد پوستشان را بکن و از وسط نصفشان کن و مرتب درون یک سینی بچین تا کمی استراحت کنند.

۲. برای این غذا، تکه‌های گوشت باید از خورش‌های دیگر بزرگ‌تر باشه. تو هم که متخصص خرد کردن گوشتی، پس تخته و چاقو را بردار و بیفت به جون گوشت‌ها. اندازه یک مکعب ۵ در ۵ خوبه.

۳. حالا پیاز‌ها را نگینی خرد کن و بذار خوب سرخ بشه. حواست به پیاز‌ها باشه که نسوزه که آبرومون می‌ره. این بین خودمون باشه پیاز خورش حتما باید طلایی و شیک باشه اگه بسوزه انگار چوب خشک ریختی تو غذا، همین‌طور واسه خودشون این طرف و اون طرف می‌رن. تازه مزه غذارو هم بد و تلخ می‌کنند که دیگه خیلی آبروریزی می‌شه.

آقایان با این غذا روی همه را کم می‌کنند(برترین ها)

۴. بعد که دیدی پیاز‌ها کم‌کم طلایی شد گوشت‌هارو که خرد کردی رو اضافه کن تا کمی سرخ بشه. خوب هم بزن. حواست به گوشت هم باشه که نمی‌خواهیم سفت و سنگ بشه و آجر تحویل مردم بدیم که. نباید زیاد گوشت رو سرخ کنی. فقط تا حدی که رنگ گوشت از سرخی دربیاد. حالا زعفران را هم به گوشت اضافه کن و کمی تفت بده.

۵. حالا وقت سرخ کردن بادمجان‌هاست. آخ آخ. بادمجان کمی بدجنس و روغن دوست است اگر نمی‌خواهی داد همسرت را به خاطر زیاد مصرف کردن روغن در بیاری پس حواست به روغن ریختن و سرخ کردن باشه. حرارت زیر ماهی‌تابه باید کم باشد و کم کم هم روغن رو اضافه کنی. اگر حرارت زیاد باشه مثل اژد‌ها روغن می‌خوره و یک قوطی روغن را باید خالی کنی تو ماهیتابه.

۶. بعد از اینکه بادمجان‌ها را سرخ کردی یک سر به ظرف گوشتت بزن که در حال پختنه، اگر گوشت پخته بود، بادمجان، گوجه فرنگی، غوره و نمک رو به گوشت اضافه کن و دو یا سه پیمانه هم آب جوش روی آن بریز و حرارت را کم کن و بگذار خورش برای خودش خوب قل بزند. بعد از نیم ساعت هم زیر خورش را خاموش کن.

۷. برنج درست کردن رو هم که دیگه بلدی و لازم نیست این جا برایت توضیح بدم. هم کته بلدی و هم آبکش. اگر خیلی دوست داری هنرنمایی کنی سریع دست به کار شو برنج آبکش کن، اگر نه هم که خب کته درست کن خیلی هم بهتر است و کلی می‌چسبد.

غوره را باید به اندازه استفاده کنی. اگر غوره زیاد بریزی خورش بیش از حد ترش می‌شود و آتو می‌دهی دست بقیه که ترشی‌اش اندازه نیست و از این حرفا.

نمک را بعد از اینکه گوشت پخت باید به خورش اضافه کنی در غیر این صورت گوشت سفت می‌شه و نمی‌پزه و اعصابت خرد می‌شه و اینا.

بادمجان‌ها را به اندازه سرخ کن، قرار نیست که به مردم زغال‌سنگ بدهی که. بادمجان جانی ندارد که. پنج دقیقه بیشتر سرخشان نکن.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار