حواشی عجیب ژانر وحشت در سینمای مصر
کد خبر: ۳۰۰۵۹۷
تاریخ انتشار: 2023 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعویذ خطرناکی که از فیلم حذف شد؛
اگرچه برخی همسر جوان الحسینی که چند دهه از او کوچکتر بود را متهم به قتل از طریق خوراندن سم کردند، اما گزارش پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی همه این موارد را تکذیب کرد. در این گزارش دلیل منطقی برای مرگ ساحر فیلم ذکر نشده، به طوری که مرگ او همچنان یک راز گیج کننده برای مصر و سینمای آن، باقی‌مانده است.

حواشی عجیب ژانر وحشت در سینمای مصر

حواشی عجیب ژانر وحشت در سینمای مصراختصاصی «تابناک با تو»؛ بعضی از کارگردانان از صحنه‌های واقعی در فیلم‌های خود استفاده می‌کنند تا تماشاگر وارد فضای هنری اثر شود و با آن ارتباط بیشتری برقرار کند، به‌ویژه زمانی که آن فیلم‌ها حاوی محتوای ماجراجویانه، هیجان‌انگیز و یا ترسناک باشند. فیلم مصری (برگشته تا انتقام بگیرد) نیز از این قاعده مستثنا نبود. این فیلم محصول سال ۱۹۸۸م (۱۳۶۷) میلادی با بازی هنرمند فقید «عزت‌العلایلی» و کارگردانی «یاسین اسماعیل ياسين» فرزند کمدین بزرگ مصری «اسماعیل یاسین» است.

ایده‌‌ی فیلم درباره‌ی مردی به نام هاشم است که دختر خود را در یک تصادف رانندگی از دست می‌دهد و او نسبت به مرگ دخترش احساس گناه می‌کند، زیرا مرگ دخترک را ناشی از اهمال خود می‌داند؛ هاشم فرزند خود را روی ماشین گذاشته و به آن سوی جاده میرود که ناگهان ماشین دیگری با سرعت غیرمجاز به دخترک برخورد و او را نقش بر زمین کرده و زیر می‌گیرد.‌ بعد از این واقعه هاشم دچار بحران روحی میشود و صداهای عجیب و غریبی در ویلای محل زندگی خود می‌شنود. ابتدا فکر می‌کند صدای ناشناخته به روح دخترش تعلق دارد، اما بعد از چندی متوجه می‌شود که صدا متعلق به کودک دیگری است. روح کودک به او می‌گوید که یکی از افراد سرشناس جامعه نام او را برای به چنگ آوردن ارث، از جمله آن ویلا و ملکی که آن کودک در آن دفن شده، جعل کرده‌است. هاشم به تعقیب و جستجو درباره آن شخصیت می‌پردازد و آن شخص تلاش می‌کند تا با فرستادن افراد خود، مانع تحقیقات هاشم درباره میراث آن کودک بشود. در نهایت هاشم، خواب وحشتناکی می‌بیند که این فرد سرشناس به طرز عجیبی در اثر خفگی مرده است و در عالم واقع هاشم با عجله به سراغ آن مرد می‌رود و می‌بیند که او به همان شکلی که در خواب دیده مرده است. 

 صرف‌نظر از این طرح، یک نکته‌ی مهم در سیر وقایع فیلم رخ داد و آن این است که هاشم در ابتدای ماجرا وقتی شروع به شنیدن صداهای عجیب و غریب در ویلا کرد، از یک ساحر واقعی کمک گرفت.

کارگردان برای خلق صحنه‌ی ارتباط با روح مرده، از یک ستاره‌شناس به نام (سیدالحسینی) استفاده کرد. اما شگفتی این بود که سیدالحسینی برای این صحنه فیلم، یک طلسم جادویی ممنوعه در علوم غریبه را به زبان آورد که به روشی خاص برای تماس با دنیای مردگان بیان می‌شود و این طلسم احضار ارواح و اجنه، در فیلم ضبط و پخش شد، اما پس از هشدار صاحب‌نظران پخش فیلم متوقف و آن بخش حذف گردید.

پخش این صحنه در فیلم با انتقادات زیادی مواجه شد.در سال ۲۰۰۳ آقای الحسینی مرد. پلیس او را که با چشمان و دهان باز و صورت کبود در خانه‌اش افتاده بود پیدا کرد، گویی او چیزی دیده که او را به شدت ترسانده بود، از جمله چیزهایی که آنها پیدا کردند، مقداری شیر، دستمال‌های آغشته به خون و تصاویر افراد سرشناسی بود که روی آنها طلسم‌های عجیب نوشته شده بود! اگرچه برخی همسر جوان الحسینی که چند دهه از او کوچکتر بود را متهم به قتل از طریق خوراندن سم کردند، اما گزارش پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی همه این موارد را تکذیب کرد. در این گزارش دلیل منطقی برای مرگ ساحر فیلم ذکر نشده، به طوری که مرگ او همچنان یک راز گیج کننده برای مصر و سینمای آن، باقی‌مانده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار