هواپیمای جدید کره‌ شمالی، کابوس آمریکا و کره جنوبی
کد خبر: ۳۰۰۱۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2023 December 19    -    ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
عکس‌های ماهواره‌ایی نشان از آن دارد که کره شمالی در حال ساخت یک هواپیمای آواکس یا همان سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوایی است.
عکس‌های ماهواره‌ایی نشان از آن دارد که کره شمالی در حال ساخت یک هواپیمای آواکس یا همان سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوایی است.
 
 سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوایی (آواکس) در صورت عملیاتی شدن می‌تواند کره شمالی از حملات هوایی یا موشکی همسایه جنوبی زودتر از پیش باخبر کند. البته که چنین دارایی ارزشمندی در روز نبرد خودش به هدفی مهم برای دشمنان بدل خواهد شد.
 
هواپیمای جدید کره‌ شمالی، کابوس آمریکا و کره جنوبی
 
دکر اولت از موسسه پژوهشی جیمز مارتین نخستین کسی بود که با نگاه به تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از پلانت‌لبز از وجود پروژه ساخت آواکس در کره شمالی پرده برداشت.
 
در این تصاویر یک هواپیمای ایلوشین ایل‌-۷۶ در فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ دیده می‌شود و مشخص است که بالای بدنه مشغول کارگذاری رادارها و دیگر موارد مورد نیاز یک پرنده کنترل و هشدار زودهنگام هستند.
 
تازه‌ترین تصویر در مربوط به ۱۲ دسامبر است که در آن تعبیه آنتن‌پوش یا ریدوم در بدنه ایل-۷۶ کاملا مشخص است. هر چند شاید احتمال کمی برای دیگر تغییرات و استفاده‌ها در هواپیما وجود داشته باشد اما با توجه به تغییرات در بالای بدنه و اندازه ابزارها تقریبا با اطمینان بالایی می‌توان که کره‌شمالی به زودی صاحب یک سامانه کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد خواهد شد.
 
ایل-۷۶ متعلق به خط هوایی ایر کریو، هواپیمایی دولتی کره شمالی؛ است که بر اساس اطلاعات موجود مالک سه فروند ایل-۷۶‌ام‌دی است.
 
حضور آواکس در نیروی هوایی کره‌ شمالی گام بزرگی به جلو است چرا که اغلب پرنده‌های این نیرو را جنگنده‌های قدیمی و فرسوده از جمله شن‌یانگ اف ۵ که نسخه چینی میگ ۱۷ روسی است، تشکیل می‌دهند.
 
هر چند با قاطعیت نمی‌توان درباره قابلیت‌های فرماندهی و کنترل مدرن نبرد در آواکس کره شمالی نظر داد اما عملیاتی شدن این پرنده پوشش راداری قابل توجهی فراهم خواهد کرد و می‌توان داده‌های جمع‌آوری شده توسط آن را با ایستگاه‌های پرتاب موشک مستقر روی زمین در میان گذاشت.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
2
24
تر رو خدا چیزای خنده دار ننویسید
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
3
14
انریکا همانقدر که از لنگی های یمن می ترسد از کره شمالی هم می ترسه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
حالا که هم می ترسه
هم وحشت داره
از ترس همون لنگی ها اکثر کشورهای اروپایی جا زدن حتی یک قایق نظامی هم به دریای سرخ نفرستادن
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
1
19
آش چی ، کشک چی ، فکر میکنید اگر جنگ بشه این پرنده قدیمی چند دقیقه توی آسمان خواهد موند اگر به پرواز برسه البته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
1
12
تابناک رو آورده بع تیترهای دروغی برای جذب مخاطب.اگر ما هواپیما سازیم کره شمالی هم میساره.خخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار