طراحان می‌گویند این خودروی داچیا بهترین کانسپت سال است
کد خبر: ۳۰۰۰۵۱
تاریخ انتشار: 2023 December 19    -    ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
 بیست درصد بدنه داچیا مانیفستو از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

 بیست درصد بدنه داچیا مانیفستو از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

این هفته در جهان خودرو؛ انتخاب داچیا به عنوان سازنده بهترین کانسپت سال، فراخوان گسترده تسلا برای رفع اشکال در سیستم خودران و محصولات جدید الکتریکی تویوتا برای بازار اروپا.

داچیا مانیفستو در یک رای‌گیری به عنوان بهترین کانسپت سال انتخاب شد. در این رای‌گیری که توسط نشریه «کار دیزاین» برگزار شد، شانزده داور از چهره‌های مطرح طراحی خودرو بهترین کانسپت را انتخاب کردند.

طراحان می‌گویند این خودروی داچیا بهترین کانسپت سال است

این دهمین سالی است که کانسپت برگزیده سال انتخاب می‌شود. مدیران طراحی آئودی، فورد، لامبورگینی، لوسید و مرسدس بنز در بین داوران این رقابت بودند، اما اجازه نداشتند به کانسپتی از شرکت خود رای دهند. جیمز مک‌لاکلین، سردبیر کار نیوز در مراسم معرفی برنده امسال گفت: «داچیا تاکنون برای هیچ بخشی از این رقابت در نظر گرفته نشده بود. برای همین بردن جایزه بهترین کانسپت سال دستاورد بزرگی [برای کارخانه]است و نشان می‌دهد بخش طراحی این شرکت تا چه حد پیشرفت کرده است.»

دیوید دوراند، مدیر طراحی داچیا در کنار کانسپت مانیفستو

کارخانه رومانیایی داچیا یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی رنو است و محصولات ارزان تولید می‌کند. این شرکت شش مدل دارد و ۸۵ درصد از محصولاتش را در بازار اروپا می‌فروشد.

کانسپت مانیفستو، یک شاسی‌بلند است که برای رانندگی در خارج از جاده طراحی شده است. این ماشین قرار نیست تولید شود، اما ایده‌هایی نوآورانه در آن معرفی شده که برخی از آن‌ها در سال‌های آینده در محصولات داچیا استفاده خواهد شد.

طراحان می‌گویند این خودروی داچیا بهترین کانسپت سال است!/ عکس

 

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار