یک دسر یلدایی آسان و فوری برای شما که فرصت کافی ندارید
کد خبر: ۲۹۹۹۵۹
تاریخ انتشار: 2023 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
ژله یکی از ساده‌ترین دسر‌هایی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید و تقریبا همه با طرز تهیه آن آشنا هستند. پودر ژله در رنگ‌ها و طعم‌های گوناگون در فروشگاه‌های مواد غذایی موجود است که می‌توانید تنها با اضافه کردن دو لیوان آب این دسر راحت و پرخاصیت را آماده کنید. ژله به دلیل داشتن ماده ژلاتینی برای استخوان‌ها بسیار مفید است؛

یک دسر یلدایی آسان و فوری برای شما که فرصت کافی ندارید (فرارو)

یک دسر یلدایی آسان و فوری برای شما که فرصت کافی ندارید (فرارو)«تابناک با تو» - دسر میوه‌ای با ژله نوعی دسر خوشمزه و مجلسی است که خیلی فوری آماده می‌شود و برای پذیرایی در شب یلدا یک انتخاب مناسب است.

ژله یکی از ساده‌ترین دسر‌هایی است که می‌توانید در منزل تهیه کنید و تقریبا همه با طرز تهیه آن آشنا هستند. پودر ژله در رنگ‌ها و طعم‌های گوناگون در فروشگاه‌های مواد غذایی موجود است که می‌توانید تنها با اضافه کردن دو لیوان آب این دسر راحت و پرخاصیت را آماده کنید. ژله به دلیل داشتن ماده ژلاتینی برای استخوان‌ها بسیار مفید است؛ بنابراین خوردن آن برای سالمندان و همچنین کودکان بسیار توصیه می‌شود. با مخلوط کردن پودر ژله با بستنی یا انواع میوه و خامه می‌توانید به این دسر شکل و طعم تازه‌تری ببخشید. با نزدیک شدن به شب یلدا خانم‌های باسلیقه به دنبال درست کردن دسر‌ها و شیرینی‌های خوشمزه مخصوص این شب هستند. بسیاری از دسر‌های مربوط به یلدا به زمان زیادی برای آماده شدن نیاز دارند. اما شما می‌توانید با استفاده از پودر ژله، خامه و چند نوع میوه یک دسر خوشمزه و زیبای یلدایی را در منزل خیلی فوری آماده کنید و یک پذیرایی شیک داشته باشید. اگر دوست دارید این دسر زیبا را تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر ژله انار: ۱ بسته
میوه انار، موز، کیوی و پرتقال: به میزان لازم
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
آب پرتقال: نصف لیوان

طرز تهیه

یک دسر یلدایی آسان و فوری برای شما که فرصت کافی ندارید (فرارو)

برای درست کردن این دسر خوشمزه و آسان اول پودر ژله را داخل یک کاسه شیشه‌ای یا پیرکس بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. حالا کاسه را روی بخار کتری یا سماور درحال جوش بگذارید تا ژله کم کم شفاف شود. بعد کاسه را از روی بخار بردارید و نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. لیوان‌های مخصوص دسر را آماده کنید و داخل هر کدام تا نیمه لیوان ژله بریزید و بعد لیوان‌ها را داخل یخچال بگذارید تا ژله ببندد.

در مرحله بعد موز، کیوی و پرتقال را به دلخواه خرد کنید و انار را دانه کنید. خامه صبحانه را همراه با عسل و آب پرتقال داخل یک کاسه کوچک بریزید و خوب هم بزنید. حالا این ترکیب را به میوه‌های خرد شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند. بعد از اینکه ژله‌ها کاملا بست، لیوان‌های دسر را از یخچال خارج کنید و با سس میوه‌ای که آماده کرده‌اید، لیوان‌ها را پر کنید و دوباره تا زمان سرو داخل یخچال بگذارید. حالا دسر خوشمزه و آسان شما آماده است، نوش جان.

منبع: فرارو

برچسب ها: دسر ، یلدا ، فرصت ، ژله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار