فیلم یک روحانی از «فسیل» جلو افتاد
کد خبر: ۲۹۹۹۰۶
تاریخ انتشار: 2023 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
فیلم‌های روی پرده در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته چقدر فروختند؟ بیشترین فروش به کدام فیلم تعلق داشت؟ در هر سانس چند نفر صندلی‌های سینماها را پر کردند؟ جواب این سوالات را در این گزارش پیدا می شود.
فیلم‌های روی پرده در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته چقدر فروختند؟ بیشترین فروش به کدام فیلم تعلق داشت؟ در هر سانس چند نفر صندلی‌های سینماها را پر کردند؟ جواب این سوالات را در این گزارش پیدا می شود.
 
فیلم یک روحانی از «فسیل» جلو افتاد
 
پرفروش‌ترین فیلم روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته «هتل» ساخته مسعود اطیابی با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی بود که ۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان فروخت و ۱۴۶ هزار و ۱۰۶ نفر در ۲ هزار و ۱۴ سانس در ۳۶۹ سالن تماشایش کردند. در این ۳ روز، به طور متوسط در هر سانس ۷۲.۱ نفر به تماشای این فیلم نشستند. «هتل» در کل کمی بیش از ۱۹۱ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان فروخته و ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۲۱۵ نفر آن را تماشا کرده‌اند.
 
دومین فیلم پرفروش این ۳ روز «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری با بازی رضا عطاران و پژمان جمشیدی بود که ۵ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان فروش کرد و ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ تماشاگر در هزار و ۶۱۰ سانس در ۳۴۶ سالن تماشاگر آن بودند. میایگین تماشاگر این فیلم در هر سانس در این ۳ روز ۶۷.۵ نفر بود. با فروش این ۳ روز، «ویلای ساحلی» روی‌هم‌رفته ۱۴ میلیارد و ۶۱ میلیون تومان فروخته و برای رسیدن به فروش «هتل» مسیر درازی پیش رو دارد.
 
در مقایسه میزان فروش «هتل» و «ویلای ساحلی» باید به این نکته توجه کرد که در همین ۳ روز «هتل» ۹۵۳ سانس و ۲۳ سالن بیشتر از «ویلای ساحلی» در اختیار داشت، آن‌هم در حالی که «هتل» از ۵ مهر اکرانش آغاز شده و «ویلای ساحلی» تازه از ۱۵ این ماه به روی پرده آمده است. مسلما با افزایش تعداد سانس و سالن سینماهای نمایش‌دهنده «ویلای ساحلی» فروش این فیلم هم رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.
 
در جایگاه سومین فیلم پرفروش ۳ روز آخر هفته پیش، «ورود و خروج ممنوع» ساخته روحانی معمم امید آقایی جلیانی و با بازی محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی و نیوشا ضیغمی قرار داشت که ۲ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان فروخت و ۴۴ هزار و ۱۸۱ نفر در ۷۶۷ سانس در ۲۲۲ سالن تماشاگر این فیلم بودند. میانگین تماشاگر این فیلم در این ۳ روز ۴۴.۱ تماشاگر بود. اکران «ورود و خروج ممنوع» از ۱۵ آذر آغاز شده و در کل ۴ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان فروخته است.
 
«فسیل» ساخته کریم امینی و با بازی بهرام افشاری که نزدیک ۲۹۷ میلیارد تومان فروخته و احتمالا از مرز ۳۰۰ میلیارد تومان هم عبور می‌کند، در این ۳ روز فیلم چهارم جدول فروش بود و یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان فروش کرد و ۳۲ هزار ۲۵۱ نفر را به سینما کشاند. این فیلم در این ۳ روز با ۱۸۹ سالن و ۵۸۷ سانس به طور متوسط در هر سانس ۵۴.۹ نفر تماشاگر داشت. اکران «فسیل» از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و با اینکه مدتی پیش مقرر شد اکران این فیلم در تهران پایان پذیرد، اما تقریبا حدود ۵۰۰ میلیون تومان از فروش ۳ روز آخر هفته گذشته «فسیل» در تهران بوده است.
 
انیمیشن «بچه‌زرنگ» در این ۳ روز یک میلیارد و ۱۰ میلیون فروخت و ۲۶ هزار و ۸۰ نفر در ۲۶۴ سالن و ۷۰۳ سانس تماشاگرش بودند. میانگین تماشاگر هر سانس این فیلم در این ۳ روز ۳۷.۰۹ نفر بود. این انیمیشن که چیزی در حدود یک میلیون دلار هزینه ساختش شده، از ۵ مهر به روی پرده آمده و در کل ۴۹ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان در گیشه فروش داشته است. «بچه‌زرنگ» پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران است.
 
نخستین ساخته مستانه مهاجر، تدوینگر نام‌آشنای سینما، «جوجه‌تیغی» است که از ۲۴ آبان به روی پرده آمده و در ۳ روز آخر هفته پیش ۷۸۷ میلیون تومان فروش و ۱۴ هزار و ۹۶۸ تماشاگر در ۱۷۰ سالن و ۴۷۹ سانس داشت. به طور میانگین در هر سانس ۳۱.۲ نفر این فیلم را در این ۳ روز تماشا کردند. فروش کلی این فیلم برابر است با ۹ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان.
 
دیگر انیمیشن روی پرده یعنی «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار در این ۳ روز با ۹ هزار و ۲۷۴ تماشاگر در ۱۷۰ سالن و ۴۹۵ سانس به فروشی معادل ۳۹۰ میلیون تومان دست پیدا کرد. میانگین تماشاگر این انیمیشن در هر سانس در این ۳ روز ۱۸.۷ نفر بود. «مسافری از گانورا» که از ۱۵ آذر به روی پرده آمده در کل یک میلیارد و ۴۴ میلیون تومان فروخته است.
 
به طور کلی در این ۳ روز سینمای ایران ۲۰ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان فروش داشت و ۴۱۸ هزار و ۶۶۳ نفر در ۸ هزار ۳۲۹ سانس از ۲۳ فیلم روی پرده دیدن کردند.
 
در این ۳ روز، به طور میانگین در هر سانس ۵۰.۲ نفر تماشاگر فیلم‌های روی پرده بودند.
همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار