کیک انار را با این دستور آسان و فوری برای شب چله درست کنید
کد خبر: ۲۹۹۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
این کیک انار بسیار خوشرنگ و خوش عطر و بو است و روش درست کردن آن بسیار ساده و متفاوت است و شما می‌توانید در مدت زمان کمی این کیک خوشمزه را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با هم این کیک انار جذاب را درست کنیم.

«تابناک با تو» - کیک‌ها ازجمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند.

کیک انار را با این دستور آسان و فوری برای شب چله درست کنید

با نزدیک شدن به شب یلدا همه کدبانو‌های با سلیقه دوست دارند بهترین کیک‌ها و دسر‌های مخصوص یلدایی را در منزل تهیه کنند. کیک انار یکی از همین کیک‌های میوه‌ای جذاب یلدایی است که با آب انار تهیه می‌شود و برای پذیرایی در شب یلدا یک انتخاب خوشمزه و مجلسی است. این کیک انار بسیار خوشرنگ و خوش عطر و بو است و روش درست کردن آن بسیار ساده و متفاوت است و شما می‌توانید در مدت زمان کمی این کیک خوشمزه را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با هم این کیک انار جذاب را درست کنیم.

مواد لازم

تخم مرغ: ۴ عدد
انار: ۲ عدد
آب انار: نصف لیوان
شکر: ۱ لیوان
روغن مایع: نصف لیوان
آرد سفید قنادی: ۳۰۰ گرم
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
رنگ خوراکی قرمز: چند قطره

طرز تهیه

برای درست کردن این کیک انار خوشمزه اول انار‌ها را دانه کنید. دانه‌های انار را داخل پارچ مخلوط‌کن بریزید و آب انار، روغن، شکر، وانیل و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. درب پارچ را ببندید و دستگاه را با دور تند روشن کنید و بگذارید ۳۰ ثانیه هم بخورد تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

در مرحله بعد یک صافی را روی یک کاسه قرار بدهید و محتویات پارچ را داخل صافی بریزید و مواد را از صافی رد کنید تا تخم انار‌ها گرفته شود. حالا چند قطره رنگ خوراکی قرمز داخل مواد بریزید و خوب هم بزنید. در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک کرده‌اید، کم کم و طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک یا قاشق از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا حل شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد.

کف قالب مورد نظرتان را چرب کنید یا کاغذ روغنی بگذارید. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و آن را در فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید تا کیک بپزد و پف کند. بعد از اینکه کیک پخت،

اجازه بدهید کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید و داخل ظرف سرو بگذارید و با خامه و دانه‌های انار یا سس میوه‌ای (ترجیحا سس انار) روی کیک را تزیین کنید، نوش جان.

نکات خیلی مهم
۱ ـ اگر به رنگ‌های مجاز خوراکی موجود در بازار علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از رنگ‌های سالم گیاهی برای قرمز شدن این کیک استفاده کنید. شما در منزل می‌توانید به راحتی رنگ خوراکی سالم و بدون مواد افزودنی و شیمیایی را تهیه کنید. مثلا برای درست کردن رنگ قرمز می‌توانید از آب لبوی پخته و برای درست کردن رنگ سبز از آب اسفناج پخته استفاده کنید. زعفران دم کرده هم که برای درست رنگ زرد یا نارنجی همیشه در دسترس است.

۲ ـ همیشه برای پخت هر کیکی آرد و مواد خشک دیگر مثل پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. این کار باعث هواگیری و سبک شدن آرد می‌شود. درنتیجه بافت کیک شما بهتر می‌شود. نکته مهم دیگری که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد کیک درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد کیک هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۳ ـ در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب نسبت به مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. همیشه باید قالبی را انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را در آن ریختید، ۳/۱ قالب شما خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید بار اول متوجه نشوید چه قالبی مناسب است. باید چند بار کیک درست کنید تا چشم شما به اندازه‌ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید. وقتی می‌خواهید کیک را در قالب بریزید، از وسط بریزید. بعد به اطراف پخش کنید. سعی کنید کیک را طوری در قالب بریزید که مواد به صورت یک‌نواخت همه جا پخش شود. نکته مهم دیگر در پخت کیک انتخاب جنس قالب است. قالب‌های متنوع و گران‌قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید قالب مراجعه می‌کنید، باتوجه به تنوع ممکن است در انتخاب قالب سردرگم شوید. یکی از بهترین قالب‌ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب‌ها قیمت مناسبی هم دارد، قالب‌های گالوانیزه است که معمولاً می‌توانید آن‌ها را از همه لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. این قالب‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف موجودند.

۴ ـ یک نکته خیلی مهم که در پخت انواع کیک باید رعایت کنید، این است که در فر را قبل از ۳۰ دقیقه به هیچ عنوان باز نکنید. اگر این کار انجام دهید، تمام زحمات شما هدر می‌رود؛ زیرا کیک شما پف نمی‌کند. همیشه وقتی مواد اولیه را آماده کردید و روی میز کار قرار دادید، قبل از شروع به کار فر را روشن کنید؛ چون برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا موقعی که خواستید کیک را در فر بگذارید، فر کاملاً گرم شده باشد.

۵ ـ برای درست کردن کیک مواد اولیه را به دمای محیط برسانید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
0
انار دونه ای ۵ دلار بهتره خودشو بخوریم تا کیکشو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار