تیلور سوئیفت ؛ هنرمندی پرسودتر از هزاران شرکت!
کد خبر: ۲۹۹۶۷۹
تاریخ انتشار: 2023 December 14    -    ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
تیلور سوئیفت خواننده برجسته آمریکایی امسال چنان سال موفقی داشت که به چهره سال مجله تایم بدل شد، یکی از دلایل این اهمیت توجه میزان درآمد او و چرخش مالی عجیبی است که برای اقتصاد آمریکا رقم زده است.
بیشتر شرکت‌های بزرگ دنیا دوست دارند در یک سال مالی بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کنند. در سال ۲۰۲۳، تیلور سوئیفت  این کار را و کاری خیلی بیشتر از این را به تنهایی انجام داده است.
 
تیلور سوئیفت ؛ هنرمندی پرسودتر از هزاران شرکت!
 
بیلبورد که رسانه تخصصی موسیقی است تخمین می زند که تیلور سوئیفت ، چهره سال ۲۰۲۳ مجله تایم، تقریباً ۱.۸۲ میلیارد دلار از فروش موسیقی و حق امتیاز، بلیت کنسرت، فروش کالا در کنسرت ها و فروش بلیت سینما در سال ۲۰۲۳ کسب کرده است. این آمار تا ۷ دسامبر است و روزهای آخر سال را محاسبه نکرده است.
 
این رقم نشان دهنده کل مبلغ تولید شده در این بخش های انگشت شمار از حرفه تجاری سوئیفت است، نه مبلغی که شخصاً به جیب زده است. از آنجایی که هیچ یک از این اطلاعات مالی در دسترس عموم نیست، بیلبورد حق امتیاز موسیقی را بر اساس داده‌های موجود، فروش بلیت کنسرت را با استفاده از اطلاعات عمومی و درآمد کالای جانبی کنسرت او بر اساس گزارش‌های خود تخمین زده است.
 
۱.۸۲ میلیارد دلار اگرچه چشمگیر است، اما کل درآمدی نیست که سوئیفت  از حرفه موسیقی خود به دست آورده است. بیلبورد موارد زیادی را به دلیل در دسترس نبودن داده‌ها، از جمله حق امتیاز همگام‌سازی برای استفاده از موسیقی او در تبلیغات، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، اسپانسرها مالی، و فروش کالا از وب‌سایت‌اش و حق فروش فروش مجوز را از محاسبات حذف کرد.
 
برای نگاهی به سال سوئیفت ، او بیش از ۱.۴ میلیارد دلار درآمد جهانی فیلم سینمایی باربی را به دست آورد. این و تقریباً چهار برابر درآمد سالانه دیزر، اپلیکیشن پخش موسیقی، در سال ۲۰۲۲ است. در حال که دیزر بیش از ۹ میلیون مشترک دارد.. در واقع، او بیش از هر شرکت ضبط موسیقی کسب درآمد کرده است، البته به جز سه بازیگر اصلی بازار آمریکا.
 
هزینه خرید بلیت و کالای جانبی کنسرت، سهم بزرگی از تجارت سوئیفت در سال جاری را به خود اختصاص داده است. تور دوران سوئیفت در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۰۰ میلیون دلار فروش بلیت داشت. این رقم بر اساس تخمین بیلبورد است که سوئیفت ۳.۳ میلیون بلیت برای ۵۳ کنسرت در ایالات متحده به قیمت هر بلیت حدود ۲۵۰ دلار فروخته است. ۱۳ کنستر دیگر در آمریکای لاتین احتمالاً ۶۰ تا ۷۵ میلیون دلار دیگر از ۷۵۰۰۰۰ بلیت به دست آمده. در آن کنسرت‌ها، سوئیفت حدود ۱۳۲ میلیون دلار از کالاهای خود را به فروش رساند. بر اساس گزارش بیلبورد، میانگین فروش کالای او در هر کنسرت تقریباً ۲ میلیون دلار است .
 
موسیقی سوئیفت حدود ۵۳۶ میلیون دلار از طریق استریم حق امتیاز، خریدِ آهنگ‌ها، آلبوم‌های دیجیتال، سی‌دی، ال‌پی و پخش پخش رادیویی تا ۷ دسامبر به دست آورد.
 
فروش و استریم ها تقریباً ۸۶ درصد یا ۴۶۱ میلیون دلار از درآمد موسیقی او را تشکیل می دهند. بیشتر سهم لیبل خود سوئیفت  یعنی ریپابلیک است. این مبالغ شامل مبلغ ناخالص خرید موسیقی (سی‌دی، ال‌پی و دانلود) و شامل حق‌الزحمه‌ای است که توسط شرکت‌های ضبط به ترانه‌سراها و ناشران موسیقی پرداخت می‌شود. کاتالوگ ترانه‌هاسوئیفت  حدود ۷۵ میلیون دلار از پخش و پخش رادیویی به دست آورد.
 
علاوه بر این، طبق باکس آفیس فیلم Taylor Swift: The Eras Tour به فروش بین المللی ۲۵۰ میلیون دلاری رسیده است. در ایالات متحده، این فیلم ۱۷۹ میلیون دلار فروخت و با فروش بلیط هفته اول ۹۵ تا ۹۷ میلیون دلار در رتبه اول قرار گرفت. بسته به هزینه‌های تولید، این فیلم می‌تواند برای سوئیفت یک موهبت مالی باشد، زیرا او سیستم توزیع سنتی هالیوود را دور زد و مستقیماً با AMC ، بزرگترین سینمادار زنجیره‌ای آمریکا قرارداد بست. علاوه بر این، این فیلم اکنون برای تماشا در در اینترنت دسترس است و سوئیفت از حق پخش اینترنتی نیز درآمدی ادامه دار خواهد داشت.
 
تأثیر واقعی اقتصادی سوئیفت بسیار بیشتر از فروش ناخالص او است که در اینجا ذکر شده است. بسیاری از کارشناسان کسب‌وکار سوئیفت را مرکز تأثیر اقتصادی بزرگ‌تری می‌دانند که مانند دایره‌های متحدالمرکز پیرامون تقاضای سیری‌ناپذیر طرفدارانش و تمایل به سفر برای تجربه کنسرت‌های او گسترش می‌یابد. انجمن مسافرتی ایالات متحده در سپتامبر اعلام کرد که معتقد است کل تأثیر اقتصادی تور Eras از ۱۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. تور سوئیفت به ۲۰ شهر آمریکا رسید و طرفداران او به طور متوسط ​​۱۳۰۰ دلار برای سفر، اقامت در هتل و غذا خرج کردند.
 
این انجمن گزارش می‌دهد که طرفداران تیلور سوئیفت حدود ۵ میلیارد دلار در این مقاصد خرج کرده اند. انجمن تخمین می‌زند که کل تأثیر اقتصادی دو برابر ۵ میلیارد دلار هزینه مستقیم است. براساس گزارش مرکز مشاغل و اقتصاد کالیفرنیا و میزگرد کسب و کار کالیفرنیا، برآورد دیگری نشان داد که شش کنسرت فروخته شده او در استادیوم سو-فای در اینگلوود، کالیفرنیا، به تنهایی ۳۲۰ میلیون دلار به تولید ناخالص داخلی منطقه لس آنجلس اضافه کرده است.
 

همانطور که می‌بینید تاثیر اقتصادی تیلور سوئیفت بر اقتصاد آمریکا بیش از بخش‌های مهمی از بودجه سالانه ایران است و از اختلاس مثل اختلاس ۳ میلیارد دلار چای دبش هم پیشی می‌گیرد. به لطف سازوکارهای اقتصادی آمریکا این سلبریتی نه تنها به خاطر شهرت، ثروت و کسب درآمدش تخریب، سرزنش و سرکوب نشد بلکه در خدمت اقتصاد کشورش درآمد و در کنار سود شخصی بسیار که برد اقتصاد آمریکا را به خصوص در بخشی مثل گردشگری و سرگرمی حسابی به تحرک واداشت.

سلام نو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار