مواجهه سمی‌ترین مار دنیا با یک کودک!
کد خبر: ۲۹۹۶۵۸
تاریخ انتشار: 2023 December 14    -    ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
یک خانواده پس از اینکه کودکشان یک مار را در حالی که در خانه‌شان می‌لغزید پیدا کرد، غافلگیر شدند. به گفته کارشناسان این مار از سمی‌ترین مارهای روی زمین است.
یک خانواده پس از اینکه کودکشان یک مار را در حالی که در خانه‌شان می‌لغزید پیدا کرد، غافلگیر شدند. به گفته کارشناسان این مار از سمی‌ترین مارهای روی زمین است.
 
خانواده‌ای در یکی از خلیج‌های استرالیا، در کریسمس امسال پس از اینکه پسرشان یک مار مرگبار را پیدا کرد که در زیر درخت کریسمس آنها در حال لغزش بود، یک هدیه ناخواسته دریافت کردند. ظاهرا کودک فوراً به مادرش هشدار داده است، اگرچه او کاملاً مطمئن نبود که کودک شوخی می‌کند یا خیر، اما او همچنان آن را جدی گرفت و بررسی کرد. هنگامی که او متوجه مار شد بلافاصله با شکارچی مارتماس گرفتخ است.
 
گادفری شکارچی مار فیلمی از این حادثه را در صفحه یوتیوب خود، به اشتراک گذاشت. مار مورد بحث یک مار قهوه‌ای شرقی، یکی از سمی‌ترین گونه‌های مار روی این سیاره بود. گادفری گفت:«این دومین مار سمی روی زمین است. این گونه است که مسئول بیشترین تلفات در استرالیا است؛ اگر کسی، به خصوص بچه‌ها به طور تصادفی روی آن قدم بگذارند، احتمال زیادی وجود دارد که مار آن‌ها را نیش بزند.»
 
مواجهه سمی‌ترین مار دنیا با یک کودک!
 
مارهای قهوه‌ای شرقی را می‌توان در سراسر شرق و جنوب استرالیا یافت و از آنجایی که زیستگاه طبیعی آنها با برخی از پرجمعیت‌ترین مناطق این کشور همپوشانی دارد، یافتن آنها در خانه‌هایشان غیرعادی نیست.
 
گادفری گفت:«من معتقدم که با رفتن به زیر درب وارد شده بود، زیرا شکافی در امتداد پایین در وجود داشت. مارها چون احساس امنیت می‌کنند دیوارها و لبه‌ها را دنبال می‌کنند و اگر احساس خطر کنند اغلب به گوشه اتاق می‌روند، بنابراین دیوارهای متعددی برای محافظت از آنها وجود دارد. اتفاقاً درخت در گوشه‌ای بود و همه هدایا زیر آن قرار داشت. این مکان به امن‌ترین و طبیعی‌ترین مکان در خانه تبدیل شد تا حیوانات بزرگی که در محل زندگی انسان است در آن پنهان شود.»
 
مواجهه سمی‌ترین مار دنیا با یک کودک!
 

طول این مار خاص بین حدود 60 سانتی متر بود. به گفته این کارشناس این اندازه برای مار در واقع اندازه بسیار خطرناکی است که می‌تواند بسیار کوچک و سریع باشد. با این حال، علیرغم شهرت وحشتناکی که دارند، مارهای قهوه ای شرقی، مانند اکثر مارها، تهاجمی نیستند و تنها در صورت احساس آزار یا تهدید گاز می‌گیرند. آن‌ها فرار را به جنگیدن ترجیح می‌دهد و بی‌دلیل گاز نمی‌گیرند. مارها از ما می‌ترسند، به همین دلیل این مار سعی کرد در میان هدایا پنهان شود. نمی‌خواهد کسی را گاز بگیرد، اما اگر مورد آزار و اذیت قرار گیرد از خود دفاع می‌کند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار