قیمت ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۲
کد خبر: ۲۹۹۶۳۴
تاریخ انتشار: 2023 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
ارتودنسی یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که از ۲ کلمه یونانی orthos به معنای صاف و dontics یعنی دندان تشکیل می‌شود که می‌تواند به رفع مشکلات شما کمک کند. در واقع ارتودنسی عمل صاف کردن دندان‌های نامرتب را توصیف می‌کند و ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی می‌توانند با استفاده از این روش به مدیریت موقعیت غیرطبیعی دندان‌ها، فک‌ها و صورت کمک کنند.

قیمت ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۲ (یک پزشک)

قیمت ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۲ (یک پزشک)«تابناک با تو» - ارتودنسی یکی از روش‌هایی است که به‌طور معمول برای برطرف کردن ناهنجاری‌های دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد که توجه به قیمت ارتودنسی دندان برای افرادی که خواهان دریافت این خدمات هستند بسیار مهم است.

نحوه قرارگرفتن دندان‌های شما روی هم تاثیر بسزایی بر سلامت آن‌ها و زیبایی ظاهری دارد که با بهبود هرگونه ناهنجاری در فک بالا و پایین، می‌توانید خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات از جمله پوسیدگی، بیماری لثه و سایش بیش از حد را کاهش دهید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که از ۲ کلمه یونانی orthos به معنای صاف یا صحیح و dontics یعنی دندان تشکیل می‌شود که می‌تواند به رفع مشکلات شما کمک کند.

در واقع ارتودنسی عمل صاف کردن دندان‌های نامرتب را توصیف می‌کند و ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی می‌توانند با استفاده از این روش به مدیریت موقعیت غیرطبیعی دندان‌ها، فک‌ها و صورت کمک کنند.

این روش درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهر و لبخند زیبایی داشته باشید پس اگر با مشکلاتی در رابطه با ناهنجاری‌ها فک مواجه می‌شوید با بررسی قیمت ارتودنسی دندان می‌توانید یکی از ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی را برای انجام این فرایند انتخاب کنید.

ارتودنسی دندان خرگوشی

زمانی که دندان‌های فک پایین فرد در جای خود قرار گرفته باشند، اما ردیف بالایی کمی به سمت جلو حرکت کند و بزرگ به نظر برسد، معمولا به چنین حالتی دندان خرگوشی می‌گویند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد این نوع دندان‌ها بدانید این است که تاثیر زیادی روی لبخند شما دارند و باعث می‌شوند ظاهر نازیبایی داشته باشید و گاهی امکان دارد مشکلاتی را در آینده به وجود آورد.

ارتودنسی دندان خرگوشی یک روش درمانی برای ترمیم و درمان این مشکل است که در این روش براکت‌ها روی دندان قرار می‌گیرند و به این ترتیب ارائه‌دهنده خدمات دندان سعی می‌کند شکل دلخواه را ایجاد کند.

به‌طور معمول ارائه‌دهندگان خدمات دندان از بریس‌های ثابت برای اصلاح فرم دندان‌های خرگوشی استفاده می‌کنند که نوعی سیم انعطاف‌پذیر است و باعث جابه‌جایی دندان‌ها می‌شود.

ازطرف‌دیگر درصورتی‌که بریس‌های مورد استفاده از نوع متحرک باشند شما می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی جابه‌جا کنید که البته ممکن است قیمت ارتودنسی دندان در هر روش تا حدودی متفاوت باشد.

هرچند ارتودنسی یکی از بهترین روش‌ها برای صاف کردن و اصلاح دندان‌های خرگوشی است؛ اما برخی از افراد با توجه به قیمت ارتودنسی دندان و مراقبت‌های بعدی آن، از انجام این کار خودداری می‌کنند.

قیمت ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۲ (یک پزشک)

مراحل ارتودنسی دندان

زمانی که شما برای انجام ارتودنسی به یکی از ارائه‌دهندگان خدمات دندانپزشکی مراجعه می‌کنید به طور معمول مراحل مختلفی را باید برای انجام این کار طی کنید که مهم‌ترین موارد به شرح زیر هستند.

مشاوره برای انجام ارتودنسی دندان

در اولین ملاقات شما با ارائه دهنده خدمات دندان معاینه، مشاوره و ارزیابی دندان‌ها انجام می‌شود و اطلاعات کاملی در رابطه با قیمت ارتودنسی دندان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در این زمان شما باید درباره مشکلات دندان و فک خود با سرویس‌دهنده خدمات دندان صحبت کنید تا از این طریق بتوان هدف مورد نظرتان از انجام ارتودنسی را مشخص کرد.

با انجام تمامی بررسی‌های لازم، ارائه‌دهنده خدمات دندان به این نتیجه می‌رسد که آیا انجام ارتودنسی برای برطرف‌کردن ناهنجاری شما مناسب است یا نیاز به انجام جراحی فک دارید.

مرحله عکس برداری از دندان‌ها برای ارتودنسی

باید توجه داشته باشید که شما علاوه‌بر پرداخت قیمت ارتودنسی دندان باید هزینه‌های جانبی برای انجام عکس‌برداری را هم در نظر بگیرید که یکی از مراحل ضروری برای انجام این کار است.

در این مرحله امکان دارد که شما نیاز به انجام OPG یا عکس‌برداری دیجیتال دندان داشته باشید تا از این طریق موقعیت‌ها دندان‌ها به‌صورت دقیق مشخص شود و سرویس‌دهنده اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشد.

مرحله قالب گیری از دندان‌ها برای ارتودنسی

یکی دیگر از مراحلی که باید برای انجام ارتودنسی و اصلاح فرم دندان‌ها در نظر گرفت مربوط به قالب‌گیری است که در این حالت سرویس‌دهنده می‌تواند به‌خوبی از وضعیت دندان‌ها قبل و بعد از انجام ارتودنسی مطلع شود.

ترمیم دندان‌ها برای انجام ارتودنسی

در معاینه‌هایی که توسط سرویس‌دهنده خدمات دندان انجام می‌شود درصورت وجود پوسیدگی یا خرابی در دندان‌ها امکان دارد شما نیاز به کشیدن یا ترمیم داشته باشید که این مورد می‌تواند باعث افزایش قیمت ارتودنسی دندان شود.

قبل از اینکه اقدمات لازم برای صاف‌کردن دندان‌ها صورت بگیرد باید فرایند ترمیم ریشه و رفع پوسیدگی انجام شود و ازطرف‌دیگر باید تا زمان بهبود جای زخم صبر کرده و سپس برای دنبال کردن سایر مراحل به سرویس‌دهنده خدمات دندان مراجعه کنید.

انتخاب روش ارتودنسی

سرویس‌دهندگان خدمات دندان از روش‌های مختلفی برای انجام ارتودنسی استفاده می‌کنند که شامل ثابت، متحرک، سرامیکی، نامرئی، دیمون و لینگوال است که در این مرحله یکی از این موارد انتخاب می‌شود.

در نظر داشته باشید که در هر کدام از این روش‌ها از براکت‌هایی با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود که به طور معمول روی تعیین قیمت ارتودنسی دندان تاثیر زیادی دارد و باید به این مورد توجه داشته باشید.

نصب براکت‌های دندان

با طی‌کردن تمامی مراحل در نهایت نوبت به نصب براکت‌ها توسط ارائه‌دهنده خدمات دندان می‌رسد که این کار به طور معمول در حدود ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت زمان نیاز دارد که متناسب با نوع ناهنجاری مشخص می‌شود.

قیمت ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۲ (یک پزشک)

آخرین مرحله ارتودنسی، مراقبت از دندان‌ها

باید بدانید که براکت‌ها تا چندین ماه روی دندان‌های شما باقی می‌مانند تا باعث رفع ناهنجاری‌ها شوند و در این مدت باید در دوره‌های زمانی مشخصی به سرویس‌دهنده خدمات دندان مراجعه کنید و این را بدانید که یکی از مهم‌ترین مراحل توجه به مراقبت‌های لازم برای ارتودنسی است که عبارت‌اند از:

* به طور مرتب دندان‌های خود را مسواک بزنید که بهتر است برای خارج کردن بقایای مواد خوراکی از مسواک‌هایی نرم و کوچک استفاده کنید.
* تا حد امکان از مصرف غذا‌ها و خوراکی‌های شیرین و چسبان خودداری کنید.
* بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید.
* اگر از براکت‌های متحرک استفاده می‌کنید بعد از خارج کردن آن‌ها از دهان باید در محل مناسب و به دور از آلودگی نگهداری شوند.
* بهتر است که از خوردن مواد خوراکی خیلی سفت و سخت خودداری کنید.
* اگر بعد از انجام ارتودنسی احساس درد دارید مطابق با نظر سرویس‌دهنده خود از دارو‌های مسکن استفاده کنید.

جمع‌بندی

ارتودنسی یکی از خدمات دندان به شمار می‌رود که برای رفع ناهنجاری‌های فک و نامرتبی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که بررسی قیمت ارتودنسی دندان برای متقاضیان از اهمیت زیادی برخودار است.

به طور کلی برای انجام این کار چندین مرحله مختلف در نظر گرفته می‌شود که شامل معاینه، عکس‌برداری، قالب‌گیری، انتخاب روش ارتودنسی و برخی موارد دیگر خواهد بود.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: ارتودنسی ، دندان ، سال ، 1402
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار