جواد عزتی و بهرام افشاری کارگردانان فیلم اولی جشنواره فجر
کد خبر: ۲۹۹۶۲۶
تاریخ انتشار: 2023 December 13    -    ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
بخش فیلم اولی‌های جشنواره فیلم فجر چند سالی است که به این جشنواره اضافه شده است. این بخش گاه به همان اسم فیلم اولی‌ها برگزار می‌شد و در بخش سودای سیمرغ حضور داشت. گاهی هم با عنوان نگاه نو جدا از بخش جوایز انجام می‌گرفت.

بخش فیلم اولی‌های جشنواره فیلم فجر چند سالی است که به این جشنواره اضافه شده است. این بخش گاه به همان اسم فیلم اولی‌ها برگزار می‌شد و در بخش سودای سیمرغ حضور داشت. گاهی هم با عنوان نگاه نو جدا از بخش جوایز انجام می‌گرفت.

 امسال آنطور که سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه جشنواره، فیلم گفته از میان ۱۰۶ تقاضا برای شرکت در جشنواره، ۵۱ فیلم مربوط به فیلم اولی‌هاست. آمار ۵۰ درصدی فیلم اولی‌ها در جشنواره امسال همانطور که سال گذشته هم همین اتفاق افتاد، احتمالا باعث خواهد شد این بخش به صورت مجزا و با همان عنوان نگاهی نو برگزار شود. آنچه امسال در این بخش جالب است، حضور فیلم‌هایی از بازیگران شناخته شده در مقام کارگردان است. در این دوره جواد عزتی با فیلم تمساح خونی حاضر است و بهرام افشاری هم که اکران فیلم فسیل با بازی او تقریبا یک سال است ادامه دارد، ‌ فیلم هفتاد سی را برای جشنواره آماده کرده است.

 

تمساح خونی، جواد عزتی

از تیرماه امسال خبرهایی از فیلمسازی جواد عزتی منتشر شد. تمساح خونی که جزئیاتی از داستان و بازیگران آن منتشر نشده، اولین تجربه فیلمسازی جواد عزتی است که عده‌ای حضور بسیار کم او در زخم کاری ۲ را به دلیل مشغله او برای ساختن این فیلم می‌دانند. تهیه‌کننده این فیلم کامران حجازی است که پیش از این جواد عزتی در فیلم‌های لاتاری، مرد بازنده و کت چرمی‌ به تهیه‌کنندگی او حضور داشته است و همچنین مجری طرح سریال زخم کاری بوده است.

عزتی مدتی است بیشتر در فیلم‌های اجتماعی غیرکمدی حضور داشته و در فیلم کمدی ظاهر نشده است. بنابراین به نظر می‌ رسد در فیلمسازی هم سراغ موضوعی اجتماعی رفته باشد. تمساح خونی اصطلاحی در بازی است و بازیکنی گفته می‌ شود که در شرایط سخت بازی دوام می‌آورد و شکست را نمی‌پذیرد.

جواد عزتی و بهرام افشاری کارگردانان فیلم اولی جشنواره فجر امسال هستند

هفتاد سی، بهرام افشاری

در جشنواره امسال بهارم افشاری هم با اولین تجربه فیلمسازی‌اش حضور خواهد داشت. هفتاد سی آنطور که اعلام شده یک طنز اجتماعی است که به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان ساخته شده و در واقع پنجمین فیلمی‌ است که بهرام افشاری و ابراهیم عامریان به عنوان تهیه‌کننده در کنار هم بوده اند. فیلم‌های کارگر ساده نیازمندیم، ‌ مرد عینکی، فیلم کوتاه خانه خاکستری و فیلم پرفروش فسیل همکاری‌های پیشین این دو هستند.

حالا باید دید اولین تجربه کارگردانی بهرام افشاری که در آن بازی هم کرده است، چه واکنش‌هایی خواهد داشت.

جواد عزتی و بهرام افشاری کارگردانان فیلم اولی جشنواره فجر امسال هستند

بازیگران مطرح در فیلم کارگردانان فیلم اولی

در اولین تجربه فیلمسازی کارگردانان، بازیگران شناخته شده‌ای حضور دارند. در فیلم هفتاد سی بهرام افشاری، هوتن شکیبا نقش بازی کرده و حضورش در کنار خود بهرام افشاری احتمالا ترکیب برنده‌ای برای جذب مخاطب است. هوتن شکیبا که این روزها فیلم عامه‌پسند را در اکران دارد، ‌ علاوه بر هفتاد سی در فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» ساخته سروش صحت هم بازی کرده که در جشنواره نمایش داده خواهد شد.

شهرام حقیقت دوست هم در اولین ساخته رضا کشاورز به اسم باغ کیانوش بازی کرده است. کشاورز که پیش‌تر در زمینه ساخت فیلم‌های کوتاه همکاری‌هایی با باشگاه فیلم سوره داشت، حالا با تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد، اولین فیلم بلند سینمایی خود با نام «باغ کیانوش» را ساخته که یک فیلم اقتباسی است و در جشنواره امسال رونمایی می‌شود. شهرام حقیقت دوست هم که این روزها سریال مرداب با بازی او در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، ‌ بازیگر اصلی این فیلم است.

منبع: همشهری آنلاین
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار