قاچاق فیلم شبیه شیدایی
کد خبر: ۲۹۹۴۷۹
تاریخ انتشار: 2023 December 12    -    ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
فیلم « شبیه شیدایی» به فاصله چند روز پس از شروع نمایشش در پلتفرم آنلاین به صورت گسترده ای قاچاق شد.
فیلم « شبیه شیدایی» به فاصله چند روز پس از شروع نمایشش در پلتفرم آنلاین به صورت گسترده ای قاچاق شد.
 
ماهرخ عباسپور: نبود زیرساخت‌های مناسب و عدم وجود قوانین محکم کپی رایت ، متاسفانه هر روز شاهد این پدیده ضد تولید هستیم که سرمایه گذران سینمای مستقل را با دلسردی روبرو کرده است. ناصر پویش کارگردان فیلم شبیه شیدایی در این باره می‌گوید:« بعد از ۹ سال بی مهری بالاخره توانستیم فضایی برای نمایش فیلم پیدا کنیم. همکارانی که دغدغه سینمای مستقل دارند بخشی به عنوان سینمای دیگر در فیلمنت راه اندازی کردند که فیلم در آنجا به نمایش درآمد. چند روز اول استقبال بینندگان خوب بود که متاسفانه از روز چهارم اخباری آمد مبنی بر نمایش غیرقانونی فیلم در سایت های غیرقانونی. سایت هایی که بخاطر سکوت قوانین و بلاتکلیف بودن در برابر بعضی از دستبردهای فرهنگی و یا عدم دسترسی به قوانین بین المللی کپی رایت متاسفانه قابل پیگیری نیستند.»
 
قاچاق فیلم شبیه شیدایی
 
پویش که سرمایه گذار فیلم هم است در ادامه می گوید:« سرمایه های ما محدود و به اندازه فیلم های لوباجت است. اگر فیلم بفروشد می توانیم با فروش آن دوباره فیلم دیگری را شروع کنیم در غیر اینصورت می بینید ۶ سال است که از ساخت آخرین فیلمم می گذرد.» پویش در ادامه از دوستداران فیلم درخواست کرد:« لطفا فیلم ها را از مجاری قانونی که کپی رایت را رعایت می کنند ببینید. فیلمسازان مستقل نه حامیان حکومتی دارند و نه رانت خوار که برایشان بلیط فروشی اصلا مهم نباشد. اگر این فیلم ها دیده شوند نتیجه اش ساخته شدن فیلم های مستقل دیگری خواهد بود.»
 
پویش در پاسخ به وضعیت سینمای مستقل می گوید:« ما سال هاست که از حمایت مراکزی چون بنیاد سینمایی فارابی و مراکز دیگری که به لحاظ قانونی کارشان حمایت از فیلم های مستقل است، محرومیم. در واقع آن ها فقط از معدود فیلم هایی حمایت می کنند که خودشان آن ها می پسندند. انگار که بودجه های دولتی که صاحب اصلی آن مردم هستند ملک شخصی این آقایان است که هر کجا که بخواهند خرج می کنند. وقتی هم که بخواهند بی حساب و کتاب هم خرج می کنند. و در کنار این دست و دلبازی زیرساخت ها را طوری برنامه ریزی کرده اند که براحتی بشود فیلمسازان مستقل را از گردونه خارج کرد. از بین بردن سینمای مستقل به نظر من از برنامه های مورد نظر ایشان است. والا چطور می شود از حقوق مادی سینماگر نتوان دفاع کرد؟! » پویش حرف هایش را چنین به پایان رساند:« سینما را که نمی توان خفه کرد، هنر را که نمی شود ساکت کرد. زیاد فشار بیاورید زیرزمینی می شود. آن زمان قواعدش از کنترل همه خارج می شود.»
 

همزمان دو فیلم از این کارگردان در فیلمنت در حال پخش است. «شبیه شیدایی» و « شهر سوخته». که خوشبختانه فیلم دومی شاید بخاطر ساختار مستند داستانی اش تا امروز از قاچاق مصون مانده است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار