چهره آریایی ایرانی‌ها در معرض نابودی است؟
کد خبر: ۲۹۹۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 December 10    -    ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
بینی سربالا و عروسکی، خیلی وقت است که جای بینی‌های عقابی و بزرگ را گرفته و لبخندها، پشت لب‌های ورم کرده از ژل و فیلر و دندان‌های کامپوزیت شده، دیگر جلوه‌ای ندارد.
بینی سربالا و عروسکی، خیلی وقت است که جای بینی‌های عقابی و بزرگ را گرفته و لبخندها، پشت لب‌های ورم کرده از ژل و فیلر و دندان‌های کامپوزیت شده، دیگر جلوه‌ای ندارد.
 
چهره آریایی ایرانی‌ها در معرض نابودی است؟
 
فک‌های زاویه‌دار، گونه‌ها برجسته، مژه‌های کاشته شده و ابروهای موکتی چیزهایی است که این روزها روی بورس است و قیافه‌ها را شبیه به هم کرده است. کافی است سری به یکی از کلینیک‌های زیبایی بزنید و ببینید که تقریبا تمامی مراجعه‌کنندگان بعد از تزریق بوتاکس و فیلر و کشیدن پوست های‌شان، به یک چهره واحد تبدیل شده‌اند که تشخیص دادن‌شان از هم کمی سخت است.
 
دیگر خبری از قیافه‌های شرقی و منحصر به فرد نیست و به جایش تا دل‌تان بخواهد کلینیک زیبایی مثل قارچ از زمین درآمده و پزشکان زیادی با یک حساب و کتاب سرانگشتی، ترجیح می‌دهند به جای هر تخصصی، در زمینه زیبایی فعالیت کنند و پول بیشتری به جیب بزنند.
 
اوضاع آنقدر خراب است که رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هم لب به گلایه گشوده و عنوان کرده که قیافه اصیل ایرانی در خطر تهدید جدی قرار گرفته است و گفته: ما به‌عنوان انجمن علمی جراحی پلاستیک کشور زنگ خطر جدی در مورد عوارض ناشی از اعمال جراحی زیبایی خارج از عرف و قواعد پزشکی را حس کرده‌ایم. اگر جلو سونامی لجام‌گسیخته جراحی پلاستیک و زیبایی گرفته نشود، همه منابع مالی و انسانی نظام بهداشت و درمان کشور در تمامی رده‌ها را بلعیده و در آینده با بحران نیروی انسانی متخصص در درمان بیماران روبه‌رو خواهیم بود.
 
این را هم بگوییم که در برخی از این کلینیک‌های زیبایی، به جای دکتر و جراح زبردست، عده‌ای با مدرک پیراپزشکی و یا تکنیسین اتاق عمل و حتی غیرپزشک و جراح اقدام به انجام عمل‌های زیبایی و بیمار را دچار عوارضی می‌کنند که گاهی بازگشت آنها به شرایط اولیه بسیار سخت و یا غیرممکن است، ولی مجازات‌های پیش‌بینی شده برای این افراد به اندازه کافی بازدارنده نبوده و سلامت مردم را تضمین نمی‌کند. درنتیجه به‌نظر می‌رسد که برای جلوگیری از چنین سوءاستفاده‌هایی در کشور، نیاز به قوانین به‌روز و شدیدا بازدارنده برای جلوگیری از ورود مداخله‌گران در امور جراحی زیبایی است.
همشهری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
2
1
عنوانی که انتخاب کردید شرم آوراست . استفاده از اصطلاحات نژادپرستان نازی در یک نشریه رسمی !؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار