پایان انحصار آیفون با خلاقیت برنامه‌نویس ۱۶ ساله
کد خبر: ۲۹۸۹۴۵
تاریخ انتشار: 2023 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
نرم‌افزار Beeper Mini که نوجوانی ۱۶ ساله در توسعه‌ی آن نقش داشته است، پیام‌ها را مستقیماً از گوشی‌های اندرویدی به سرورهای اپل می‌فرستد.

نرم‌افزار Beeper Mini که نوجوانی ۱۶ ساله در توسعه‌ی آن نقش داشته است، پیام‌ها را مستقیماً از گوشی‌های اندرویدی به سرورهای اپل می‌فرستد.

اریک میگیکوفسکی به‌صورت رسمی نرم‌افزار Beeper Mini را معرفی کرد. این برنامه به‌صورت خودکار کاربرانی را که از انواع گوشی اپل استفاده می‌کنند شناسایی می‌کند و به کاربران انواع گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی یا دیگر گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد که پیام را مستقیماً به سرورهای اپل ارسال کنند.

یکی از کاربران پیکسل ۸ که از این برنامه استفاده می‌کند می‌گوید تمام‌ پیام‌های ارسال شده از این برنامه به گوشی‌های آیفون به شکل حباب‌های آبی آی‌مسیج دیده می‌شوند و هیچ‌کدام از کاربران این گوشی‌ها متوجه استفاده‌ی او از چنین برنامه‌ای نشده‌اند.

سازندگان Beeper Mini ادعا می‌کنند مانند برنامه‌های شکست خورده‌ی ناتینگ چتس و Sunbird از سرویس‌های ابری برای ذخیره پیام‌های کاربران استفاده نمی‌کنند. این افراد می‌گویند که از طریق جیلبریک آیفون‌ها به عمق سیستم‌عاملشان نفوذ کرده‌اند و با استفاده از جزئیات به دست آمده از آن‌ها موفق به نوشتن‌ کدهای ویژه‌ای برای ساخت برنامه‌ی خود شده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت Beeper، این برنامه بسیار به امنیت کاربران خود اهمیت می‌دهد و به اطلاعاتی از جمله پیام‌ها، مخاطبین، رمزهای عبور و اپل آیدی آن‌ها دسترسی نخواهد داشت. متخصصان این استارتاپ ادعا می‌کنند که کدهای برنامه‌ی مورد بحث متن‌باز هستند و در عین حفظ امنیت کاربران، برای کسانی که می‌خواهند آن‌ها را بررسی کنند قابل دسترس خواهند بود.

با وجود این‌که اپل به راحتی از کنار برنامه‌هایی که از مکانیزم پیام‌رسانی آی‌مسیج استفاده می‌کنند عبور نمی‌کند، میگیکوفسکی ادعا می‌کند که هیچ پتنتی از اپل را نقض نکرده است و برای ساخت برنامه‌ی خود مدارکی دارد که تأیید می‌کند هیچ قانونی زیر پا گذاشته نشده است. کوپرتینویی‌ها هنوز هیچ واکنشی نسبت به اظهارات او نشان نداده‌اند.

برنامه‌ی یادشده از سال ۲۰۲۱ در حال توسعه بوده و تاکنون حدود ۱۶ میلیون دلار بودجه صرف آن شده است. میگیکوفسکی بیان می‌کند که یکی از توسعه‌دهندگان مهم پروژه ساکن پنسیلوانیا است و تنها ۱۶ سال سن دارد.

Beeper Mini در زمان بسیار عجیبی به کاربران معرفی شده است؛ زیرا اپل اخیراً اعلام کرد که استاندارد پیام‌رسانی RCS را به دستگاه‌های خود می‌آورد و از این طریق تعامل بین کاربران را بهبود می‌بخشد. با وجود این، برنامه‌ی مورد بحث برای کسانی که به سبز یا آبی بودن حباب پیام‌ها حساس هستند کاربردی خواهد بود.

سازندگان Beeper Mini ادعا می‌کنند که علاوه‌بر سرویس‌های SMS و RCS، در آینده ویژگی‌های کاربردی برنامه‌هایی مانند واتساپ و سیگنال را به پیام‌رسان خود اضافه خواهند کرد. میگیکوفسکی بیان می‌کند حتی با وجود اضافه شدن RCS به آی‌مسیج، برنامه‌ Beeper Mini هنوز ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای ارائه به کاربران خواهد داشت.

میگیکوفسکی اعلام‌ کرده کاربرانی که می‌خواهند از Beeper Mini استفاده کنند باید مبلغی حدود ۲ دلار در ماه هزینه کنند؛‌ همچنین پسوند Mini به مرور از اسم نرم‌افزار مورد بحث حذف خواهد شد.

زومیت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار