خوراکی‌های آلرژی زا و نشانه‌های حساسیت غذایی
کد خبر: ۲۹۸۷۷۹
تاریخ انتشار: 2023 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
بسیاری افراد به مواد غذایی خاص حساسیت دارند که مصرف آن برایشان عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد. این خوراکی‌های آلرژی‌زا با ساختار خاصی به وجود می‌آیند که موجب واکنش‌های ایمنی در بدن می‌شوند. آشنایی با این خوراکی‌ها، نشانه‌های حساسیت و دیگر اطلاعات مرتبط با آنها، در مواقع اضطراری به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید.

خوراکی‌های آلرژی زا و نشانه‌های حساسیت غذایی (بیهوش)

خوراکی‌های آلرژی زا و نشانه‌های حساسیت غذایی (بیهوش)«تابناک با تو» - بسیاری افراد به مواد غذایی خاص حساسیت دارند که مصرف آن برایشان عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد. این خوراکی‌های آلرژی‌زا با ساختار خاصی به وجود می‌آیند که موجب واکنش‌های ایمنی در بدن می‌شوند. آشنایی با این خوراکی‌ها، نشانه‌های حساسیت و دیگر اطلاعات مرتبط با آنها، در مواقع اضطراری به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید.

آلرژی یا حساسیت غذایی چیست؟

برای حفظ سلامت بدن در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌ها، گلبول‌های سفید به دفاع می‌پردازند. اما در برخی موارد، سیستم ایمنی به طور غیرضروری به مواد بی‌ضرر نظیر مولکول‌های غذایی واکنش نشان می‌دهد که باعث حساسیت غذایی می‌شود.

خوراکی‌های آلرژی‌زا کدامند

مواد غذایی مختلفی در جهان وجود دارند که می‌توانند حساسیت غذایی ایجاد کنند. از جمله این مواد، تخم مرغ، شیر گاو، سویا، آجیل، گندم، غذاهای دریایی و سبزیجات به شمار می‌روند. هر کدام از این مواد می‌توانند علایم حساسیتی متنوعی ایجاد کنند که از کهیر و نفس تنگی تا خارش دهان و گلو متغیر باشد.

خوراکی‌های آلرژی زا و نشانه‌های حساسیت غذایی (بیهوش)

نشانه‌های حساسیت غذایی کدامند

نشانه‌های حساسیت غذایی متنوع بوده و بین افراد مختلف متغیر است. این نشانه‌ها می‌توانند روی دستگاه تنفسی، پوست، دستگاه گوارش و دیگر بخش‌های بدن تاثیر بگذارند. به طور کلی، این نشانه‌ها شامل کهیر، نفس تنگی، تهوع و استفراغ، دل‌پیچه و اسهال، خارش دهان و گلو، سرگیجه، تورم زبان و گرفتگی بینی می‌شوند.

حساسیت غذایی در چه افرادی بیشتر وجود دارد

حساسیت غذایی در کودکان و نوزادان شایع‌تر است و معمولاً با رشد آنها کاهش می‌یابد. در موارد نادر، حساسیت غذایی در افراد بزرگسال ممکن است تا زندگی باقی بماند. افراد با حساسیت غذایی باید اطرافیان خود را از مشکلات احتمالی آگاه کنند و از مصرف مواد غذایی ممنوعه خودداری کنند.

راه‌های درمان حساسیت غذایی کدامند

تاکنون درمان قطعی برای حساسیت غذایی کشف نشده است، بنابراین بهترین راه پیشگیری از مصرف مواد غذایی ممنوعه است. از داروهای ضد حساسیت تحت نظر پزشک متخصص آلرژی می‌توان استفاده کرد. افراد با حساسیت غذایی باید همواره برچسب مواد غذایی را مطالعه کنند و از مصرف موادی که حساسیت دارند، پرهیز کنند.

خوراکی‌های آلرژی زا و نشانه‌های حساسیت غذایی (بیهوش)

سخن پایانی

آلرژی به مواد غذایی موضوعی است که افراد زیادی را درگیر می‌کند، اما معمولاً به صورت مقطعی و سطحی است. با شناخت علت‌ها و راه‌حل‌های درمان، می‌توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد. اطمینان حاصل شده از اطلاعات مرتبط با حساسیت غذایی، به افراد کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را در مواجهه با این وضعیت بگیرند.

منبع: بیهوش

 

برچسب ها: آلرژی ، غذا ، نشانه ، حساسیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار