هشدار نارنجی آلودگی هوا برای این ۹ شهر
کد خبر: ۲۹۸۵۷۳
تاریخ انتشار: 2023 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای شهرهای مختلف کشور به‌ویژه ۹ کلانشهر هشدار داد و بر ضرورت خودداری از تردد غیر ضروری تاکید کرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم شنبه و یکشنبه (۱۱ و ۱۲ آذرماه) برای تهران، کرج، اراک، اهواز و اصفهان، دوشنبه (۱۳ آذرماه) برای تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز، سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) برای تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم و چهارشنبه (۱۵ آذرماه) برای تهران، کرج، اصفهان، اراک و اهواز پیش‌بینی می‌شود.
 
هشدار نارنجی آلودگی هوا برای این ۹ شهر
 
بر اساس توصیه سازمان هواشناسی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها مد نظر قرار گیرد.
 
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا امروز در تبریز، همدان و قزوین، یکشنبه در مشهد، تبریز، همدان، قزوین، قم، ارومیه، سمنان و یزد، دوشنبه در قم، ارومیه، همدان، قزوین، سمنان، یزد، سه‌شنبه در یزد، ارومیه، قزوین و همدان و چهارشنبه در مشهد، سمنان، قزوین، قم و یزد دور از انتظار نیست.
 
در این شرایط جوی افزایش شاخص‌ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی نوسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی توصیه می‌کند.
 

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار