چرا زنان موفق و باهوش بیشتر به مردان سمی علاقه پیدا می‌کنند؟
کد خبر: ۲۹۸۴۹۸
تاریخ انتشار: 2023 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
جدایی تجربه ای به طور حتم دشوار اما گاهی ضروری است. تلاش برای حفظ یک رابطه عاطفی زمانی که حفظ آن ممکن نیست، می تواند نتیجه ی عکس دهد و منجر به دلشکستگی بیشتر شود، بخصوص اگر سعی کنید با طفره رفتن از رویارویی با مشکلات، از آن ها دوری کنید.

جدایی تجربه ای به طور حتم دشوار اما گاهی ضروری است. تلاش برای حفظ یک رابطه عاطفی زمانی که حفظ آن ممکن نیست، می تواند نتیجه ی عکس دهد و منجر به دلشکستگی بیشتر شود، بخصوص اگر سعی کنید با طفره رفتن از رویارویی با مشکلات، از آن ها دوری کنید.

طرفین یک رابطه ممکن است عیب و ایراد مشکل سازی نداشته باشند و واقعاً هم عاشق یکدیگر باشند، اما باز هم آن رابطه موفق نشود.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا برخی زوج ها با وجود علاقه به یکدیگر، باهم نمی سازند و رابطه ی آن ها به جدایی می انجامد.

چرا زنان موفق و باهوش بیشتر به مردان سمی علاقه پیدا می‌کنند؟

۱- نشانه های ناسازگاری را در ابتدای رابطه نادیده می گیرند

گرچه تعهد برای داشتن یک رابطه عاطفی سالم ضروری است، اما برخی زوج ها از نشانه های ناسازگاری شان با یکدیگر در ابتدای رابطه چشم پوشی می کنند تا رابطه شان ادامه پیدا کند.

در ابتدای رابطه، اغلب افراد تصور می کنند که می توانند تفاوت هایشان با یکدیگر را حل کنند اما این اتفاق همیشه رخ نمی دهد.

هر چیزی که شما در ابتدای رابطه ی خود با یکدیگر درباره ی آن مشاجره کنید احتمالاً در تمام سال های بعدی هم موضوع مشاجرات خواهد بود، چون شخصیت آدم ها تغییر چندانی نمی کند.

ناتوانی طرفین رابطه از رو به رو شدن و پذیرفتن تفاوت هایشان با یکدیگر می تواند به افزایش مشاجرات آن ها با یکدیگر بیانجامد، چون وقتی به کسی به کسی متعهد می شوید، دل تان می خواهد که رابطه تان ادامه پیدا کند.

اما زمانی که بالاخره با ناسازگاری اساسی شان رو به رو شوند، ممکن است تصمیم به جدایی بگیرند و آرزو کنند که کاش زودتر این کار را کرده بودند.

۲- درباره موضوعات مهمی همچون مسائل مالی یا فرزند با یکدیگر اختلاف دارند

جدا از تفاوت های شخصیتی، برخی زوج ها از صحبت کردن درباره ی موضوعات بسیار مهم و اساسی ای مانند مسائل مالی و خانواده خودداری می کنند.

نحوه ی مدیریت پول، بچه دار شدن یا نشدن و نحوه ی تربیت فرزند، از جمله بزرگ ترین اختلافاتی است که می تواند زوج ها را به سمت جدایی سوق دهد. به همین دلیل است که زوج ها باید حتماً پیش از جدی شدن رابطه درباره ی این مسائل با یکدیگر صحبت کنند.

۳- به یکدیگر در رسیدن به اهداف شان کمک نمی کنند

جدا از مسأله ی کنار آمدن با یکدیگر، بسیار مهم است که زوج ها یاری رسان یکدیگر در دستیابی به اهداف شان هم باشند، چه این هدف برنده شدن در یک مسابقه باشد و چه پیدا کردن یک شغل چدید.

تحقیقات نشان داده زوج هایی که از یکدیگر در رسیدن به اهداف شان حمایت می کنند، باهم بهتر کنار می آیند. اگر یک طرف رابطه عاطفی به اهداف طرف دیگر رابطه توجهی نداشته باشد، آن رابطه به موفقیت نخواهد رسید.

زوج ها وقتی احساس کنند درجا می زنند یا در دستیابی به اهداف شان حمایت نمی شوند، این امر می تواند به مرور به جدایی بیانجامد.

۴- به مرور زمان تغییر کرده و باهم رشد نکرده اند

شخصیت آدم ها معمولاً به مرور زمان تغییر چندانی نمی کند، اما این اتفاق می تواند رخ دهد که یکی از طرفین رابطه یا هر دوی آن ها به شخصی کاملاً متفاوت از کسی که در ابتدای رابطه بود، تبدیل شود.

برای مثال، اگر یکی از طرفین رابطه با مشکلات روحی حل نشده ای درگیر باشد، این امر می تواند شکاف های بزرگی در رابطه ایجاد کند. مسائل روحی تأثیر بسیار بزرگی بر نحوه ی رفتار فرد با شریک عاطفی اش دارند.

اگر هر دو طرف رابطه بتوانند رشد کنند و از تجربیات شان درس بگیرند، رابطه ی آن ها می تواند ادامه پیدا کند. اما اگر یک طرف رابطه رشد کند و دیگری نه، این امر می تواند منجر به جدایی شود.

۵- در زمان دعوا یکدیگر را تخریب می کنند

همه ی زوج ها باهم دعوا می کنند اما نحوه ی دعوا کردن آن ها با یکدیگر می تواند جدایی یا ادامه یافتن رابطه شان را پیش بینی کند.

زوج هایی که به دیدگاه یکدیگر احترام می گذارند یا می توانند دست کم نگاه طنزآمیزی به دعواهایشان داشته باشند، احتمال ادامه یافتن رابطه شان بیشتر از زوج هایی است که در زمان دعوا یکدیگر را تحقیر یا به شدت از همدیگر انتقاد می کنند.

۶- نمی تواند با یکدیگر راحت و صریح درباره ی خودشان صحبت کنند

ممکن است تفاوت های فردی ای میان طرفین رابطه از لحاظ احساس راحتی برای صحبت درباره ی خودشان باشد. برای مثال، افراد برونگراتر ممکن است بیشتر از دورنگراها با صحبت از جزئیات زندگی خود راحت باشند.

به علاوه ممکن است بعضی زودتر تمایل به داشتن صحبت های راحت و بی پرده درباره ی خود با دیگران پیدا کنند و بعضی دیرتر.

اگر در رابطه عاطفی خود احساس می کنید که تمایلی ندارید اطلاعات بیشتری درباره ی خودتان دهید، ممکن است به این دلیل باشد که شریک عاطفی تان فرد مناسبی برای شما نیست.

یکی از طرفین رابطه یا هر دوی آن ها ممکن است به مرور زمان به این نتیجه برسند که ابعادی از خودشان هست که دل شان نمی خواهد آن ها را با شریک عاطفی شان در میان بگذارند، به همین دلیل تصمیم به جدایی می گیرند تا بتوانند فرد مناسب تری برای خود پیدا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار