وام ۱۵۰۰ میلیارد تومانی یک بانک به فروشگاه معروف!
کد خبر: ۲۹۸۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مجتبی ذوالنوری گفت: رؤسای بانک‌های خصوصی را در قم جمع کردیم و پرسیدیم چرا منابع قمی‌ها را جذب می‌کنید و در شهرهای دیگر می‌برید؟ آخرش مجبور شد گفت من ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فلان فروشگاه سرای ایرانی پول داده‌ام؛ این مبلغ می‌توانست چند صنعت را در قم زنده کند؟

مجتبی ذوالنوری گفت: رؤسای بانک‌های خصوصی را در قم جمع کردیم و پرسیدیم چرا منابع قمی‌ها را جذب می‌کنید و در شهرهای دیگر می‌برید؟ آخرش مجبور شد گفت من ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فلان فروشگاه سرای ایرانی پول داده‌ام؛ این مبلغ می‌توانست چند صنعت را در قم زنده کند؟

 

مجتبی ذوالنوری، نائب رئیس مجلس در جلسه ماهانه جمعیت قمی های مقیم تهران به سوالات مردمی پاسخگو بوده است.

 بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

 مردم به کارهای نمایشی نمایندگان نیازی ندارند. اگر نمایندگان مجلس فقط به ۵۰درصد وظایف نمایندگی خود عمل کنند، به فاطمه زهرا(س) قسم که هیچ کوچه بی آسفالت و هیچ نوسان برق و هیچ مشکلات آب شرب و کشاوری باقی نمی ماند.

 دلیل بسیاری از مشکلات این است که نماینده کار نمایندگی خود را انجام نمی دهد و به کارهای دیگری می‌پردازد و این، ریشه بدبختی است.

برخی اقلام در کشور کمرشکن شده است که به علت حضور نور چشم بازی ها و رانت خوری ها ریزه خواری ها و آقازادگی‌ها در برخی ها دارد اتفاق می افتد و محصول آن فقر و فلاکتی است که مردم گرفتار آن شدند.

اینکه کارهای کلان مجلس و نماینده مردم بودن را رها کنیم و بگوییم نماینده خوب منم که یک نفر را من معرفی کنم تا ۵ میلیون تومان، صندوق موسی بن جعفر نیروگاه قرض الحسنه بدهد؛ یعنی مردم را گدا کنیم و منت سرشان بگذاریم که مثلا وام ۵ میلیونی به تو دادم؛ این کارها صحیح نیست.

 در برهه ای رؤسای بانک های خصوصی را در قم جمع کردیم و پرسیدیم چرا منابع قمی ها را جذب می کنید و پولشان را در پروژه‌های پرسود در شهرهای دیگر می‌برید؟ آخرش ما فشار آوردیم در حضور آقای شاهچراغی استاندار سابق، و به مدیرعامل یکی از بانک ها گفتیم چرا تسهیلات واگذاری شما به تولید کنندگان قمی صفر است؟ آخرش مجبور شد گفت من ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فلان فروشگاه سرای ایرانی پول داده ام؛ این مبلغ می‌توانست چند صنعت را در قم زنده کند؟

چرا باید پول به سمتی برود که پول پارو می کند و مانند جاروبرقی همه منابع را جذب ‌کند و این گونه تولید کنندگان و صنعت گران و کارآفرینان ریز را نابود می کند؟ بعد پاسخ می دهند که نه! آنها می روند محصول را پیش خرید می کند؛ بله. فرش را پیش خرید می کند امروز که قرار داد می بندد تا زمان تحویل کلی ارزش افزوده برای خودش ایجاد می کند و یعنی ثمره کار تولید کننده را یکجا می مکد؛ خب چرا این تسهیلات را ندهیم به تولید کننده که زنده شود و جان بگیرد؟ این اتفاقات متأسفانه می افتد.

متروی ما در قم هنوز عملیاتی نشده است، در این خصوص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سهمیه برای پروژه گرفتیم تا اخیر خط B هم شروع شود. در این باره چندین جلسه با رئیس جمهور صحبت و عزم را جزم کردیم، در این باره چند نظریه وجود دارد، اول اینکه منوریل را رها کنیم، در حالی که این پرژه هزینه هنگفتی را صرف کرده است.

نظریه دیگر تخریب منوریل است که در این باره بیش از ۴ هزار میلیادر هزینه می خواهد و باید ۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت کنسرسیوم مپنا خسارت بپردازیم و بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیز برآورد تخریب شده و ماهها زمان می‌برد. در این شرایط است که مردم می‌گویند در جمجمه برخی از مسئولان چیست که چنین تصمیماتی را میگیرند.

منوریل قم تبدیل به آئینه دق و مصیبتی شده که شهر را بدنام کرده است، وقتی از همه دنیا به قم می آیند و این را می بینندکه تبدیل به سنبل ناکارآمدی شده خیلی ناخوشایند است، ما به دنبال این هستیم که این مشکلات را حل کنیم.

اگر بخواهیم برای قم، توریسم زیارتی فعال کنیم ناچار هستیم فرودگاه را ایجاد کنیم، در این خصوص تصمیم گیری صورت گرفت و قرار شد سلفچگان به عنوان منطقه آزاد به آن ورود کند و از طرفی با پیمان کار چینی نیز صحبت شده تا طرف قرارداد شود.

 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
0
اول از همه بگردید که چه کسانی بدون داشتن توجیه فنی و اقتصادی طرح مونو ریل را تصویب کردند. هزاران میلیارد تومان به بیت المال ضرر زدند و آبروی دولت و مردم را در قم بردند. چرا از اونها اسمی آورده نمیشود؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار