بازیگر زن مشهور آمریکایی اعتصاب غذا کرد
کد خبر: ۲۹۸۳۳۷
تاریخ انتشار: 2023 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
هنرپیشه آمریکایی هالیوود از آغاز اعتصاب غذای خود با هدف برقراری آتش‌بس دایمی در غزه خبر داده است.
هنرپیشه آمریکایی هالیوود از آغاز اعتصاب غذای خود با هدف برقراری آتش‌بس دایمی در غزه خبر داده است.
 
«سینتیا نیکسون»، هنرپیشه آمریکایی هالیوود از آغاز اعتصاب غذای خود با هدف برقراری آتش‌بس دایمی در غزه با فشار «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا به تل آویو خبر داده است.
 
سینتیا نیکسون، هنرپیشه آمریکایی که برای بازی در برخی برنامه‌های تلویزیونی پرطرفدار در این کشور بسیار معروف و شناخته شده است، خواستار برقراری آتش بس دایمی در غزه شده است.
 
نیکسون با حضور در تجمعی که روبروی کاخ سفید با حضور معترضان به ادامه جنگ در غزه برگزار شده بود، گفت: «به عنوان یک فرد یهودی و مادر کودکان یهودی که پدربزرگ و مادربزرگم از بازماندگان هولوکاست هستند، پسرم از من خواسته است تا از هر صدایی که می‌خواهم استفاده کنم و تا جایی که ممکن است با صدای بلند تأکید کنم که شعار «دیگر هرگز» برای عدم تکرار هولوکاست، به معنای «دیگر هرگز» برای همه در همه زمان‌هاست نه فقط برای جلوگیری از تکرار هولوکاست!»
 
او کشته شدن هزاران فلسطینی در غزه را در بحبوحه بمباران رژیم صهیونیستی محکوم کرد و با اشاره به آمار تلفات وزارت بهداشت غزه گفت: «در طول هفت هفته، اسرائیل تعداد بیشتری از غیرنظامیان را در یک نوار کوچک از زمین کشته است و آمار قربانیان در غزه با ۲۰ سال جنگ آمریکا در کل کشور افغانستان برابری می‌کند. من از اینکه برخی این موضوع را با گفتن اینکه تلفات غیرنظامی یک تلفات معمول جنگ است، خسته شده ام.»
 
او از بایدن درخواست و پیشنهاد کرد که مرگ زودهنگام همسر، دختر و پسرش در گذشته باید او را نسبت به تلفات فلسطینی‌ها حساس‌تر کند. این هنرپیشه هالیوودی خطاب به بایدن گفت: «من می‌خواهم از رییس‌جمهوری که خودش چنین خاطرات تلخی از فقدان همسر و فرزند را تجربه کرده است، خواهش کنم که به کودکان غزه نگاه کند و تصور کند که آنها فرزندان او هستند.»
 
نیکسون به خبرنگاران گفت که هدف از اعتصاب غذا فقط آینه‌ای برای بایدن است که به محرومیتی که در غزه در حال رخ دادن است، توجه کند. نیکسون در عین حال در اعتراض به شرایط غزه، به ۲۶۰ هنرمند دیگر آمریکایی پیوسته است که با امضای نامه سرگشاده‌ای از بایدن و کنگره می‌خواهند تا آتش بس دایمی در غزه را اجرا کنند.
 
وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به سراغ هزینه‌های سنگین مالی جنگ اسرائیل روی دست آمریکا رفته و در این گزارش گفته است که از زمان حملات غافلگیرانه حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، وزارت دفاع آمریکا دستور داده است که یک گروه حمله ناو هواپیمابر، پدافند هوایی، جت‌های جنگنده و صدها سرباز دیگر به خاورمیانه اعزام شوند تا از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه‌ای جلوگیری کنند.
 
پنتاگون تایید کرده است که آمریکا دیگر پولی برای تقویت نیروهای خود در خاورمیانه ندارد.
 
ارتش آمریکا مانند بقیه دولت فدرال، تحت یک اقدام مالی فدرال عمل می‌کند که هزینه‌ها را در سطوح سال قبل متوقف می‌کند. «کریس شروود»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است از آنجایی که جابجایی نیروهای آمریکا در خاورمیانه برنامه ریزی نشده بود، پنتاگون مجبور شد از حساب‌های عملیاتی پول برداشت کند.
 
از آنجایی که وزارت دفاع آمریکا مجبور به تأمین بودجه مورد نیاز خود در جنگ غزه است، این بدان معناست که پول کمتری برای آموزش، تمرینات و استقرارهایی که ارتش قبلاً برای سال آتی برنامه ریزی کرده بود، در دست است.
 
همچنین وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرده است که همزمان با آتش‌بس موقت در غزه، پرواز هواپیماهای جاسوسی خود بر فراز این منطقه به منظور جمع‌آوری اطلاعات را متوقف کرده است.
 
در واقع اعلام توقف پرواز جنگنده‌های آمریکا بر فراز نوار غزه اعترافی آشکار به مشارکت آمریکا در این جنگ است.
 

این در حالی است که آمریکایی‌ها قبلاً منکر هرگونه حضور نظامی در جنگ غزه بودند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار