هشدار زرد هواشناسی به این استان‌ها
کد خبر: ۲۹۸۳۱۲
تاریخ انتشار: 2023 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای ۸ کلانشهر هشدار دارد و کاهش تردد غیر ضروری را توصیه کرد.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای ۸ کلانشهر هشدار دارد و کاهش تردد غیر ضروری را توصیه کرد.
 
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: سکون نسبی هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌هایی جوی و کاهش کیفیت هوا فردا (۹ آذرماه) در تهران، اصفهان، اراک، جمعه (۱۰ آذرماه) در تهران، کرج، اصفهان و اراک، شنبه و یکشنبه (۱۱ و ۱۲ آذرماه) در تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و تبریز و دوشنبه (۱۳ آذرماه) در تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین و مشهد پیش‌بینی می‌شود.
 
در این شرایط جوی افزایش شاخص‌ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست بنابراین مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.
 
هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار