موشک‌سازی با شکر و روغن تایید شد
کد خبر: ۲۹۸۲۶۳
تاریخ انتشار: 2023 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
در روزهای اخیر، «فاطمه بلوری کاشانی» همسر شهید مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت نطنز در برنامه «به افق فلسطین» که از شبکه افق پخش می‌شود، حضور یافته و در بیان نقش همسرش در فعالیت گروه‌های مقاومت، به ساخت موشک با شکر و روغن در خوابگاه دانشجویی اشاره کرده است.
در روزهای اخیر، «فاطمه بلوری کاشانی» همسر شهید مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت نطنز در برنامه «به افق فلسطین» که از شبکه افق پخش می‌شود، حضور یافته و در بیان نقش همسرش در فعالیت گروه‌های مقاومت، به ساخت موشک با شکر و روغن در خوابگاه دانشجویی اشاره کرده است. اما این که مگر می‌توان با شکر و روغن موشک ساخت، موضوعی است که در فضای مجازی بحث برانگیز شده است
 
موشک‌سازی با شکر و روغن تایید شد
 
ایرنا در تایید سخنان همسر.مصطفی احمدی روشن نوشته:
 
او در گفتگویی تلویزیونی می‌گوید: «دغدغه ایشون کمک به حوزه مقاومت بود. قبل از اینکه وارد سایت هسته ای نطنز شوند، چون رشته شون مهندسی شیمی بود، وارد نیروی قدس شدند و در بخش دفاعیشان چند ماهی بودند. با توجه به علمی که داشتند و این که نیاز حوزه مقاومت این بود که از مواد ابتدایی و دم‌دست یک موشک ساخته شود، خیلی جالب بود که ایشون با کمک شکر، روغن و مواد دم‌دست یک موشک طراحی کردند که در خوابگاه‌شان امتحان کرده بودند و این را با دوستانشان ارتقا داده بودند و تبدیل به یک موشک شده بود. فیلمش هم هست که با دوستانشان در یک بیابان آن را تست می کنند. به خاطر این طرح، پژوهشگر برتر حوزه سلمان فارسی می شوند.»
 
مهمترین سوال مطرح شده بعد از این مصاحبه این بوده که: «مگر می‌توان با شکر و روغن موشک ساخت؟» برخی به کنایه تصاویری از تهیه کیک به شکل موشک را منتشر کردند و یکی از سلبریتی‌ها نیز توضیح همسر این شهید را شبیه دستور پخت حلوا دانست.
 
ساخت موشک با شکر و روغن
 
نکته دیگر، ساخت موشک با شکر و روغن و مواد دم دستی است. این ادعا برای اولین بار نیست که درباره شهید احمدی روشن مطرح می‌شود. قبلا هم یکی از دوستان وی، روایتی از ساخت موشک و سوخت آن در خوابگاه را این طور بیان کرده بود:
 
«یک روز آمده بود توی اتاق و گفت: پاشو بریم یه چیزی نشونت بدم. یک ماهی‌تابه برداشت و رفتیم توی حیاط خوابگاه. دست کرد توی جیبش و یک پاکت آورد بیرون. ماده خمیری‌مانند سفیدی را انداخت توی ماهی‌تابه. کبریت بهش زد و گفت: در رو! دویدیم پشت درخت‌ها. چند ثانیه بعد یک‌دفعه ماهی‌تابه گُر گرفت. مثل فشفشه این طرف و آن طرف می‌رفت. آتش که تمام شد، رفتیم سر وقت قابلمه. قدر یک کف دست سوراخ شده بود. مصطفی از اینترنت یک جور سوخت موشک را پیدا کرده بود؛ داشت درصد مواد را آزمایش می‌کرد.»
 
آن گونه که دوست شهید که در خوابگاه ناظر آزمایش مذکور بوده گفته، احمدی روشن فرمول سوخت موشک را از اینترنت پیدا کرده و آن را در حیاط خوابگاه آزمایش کرده است.
 
 اکنون نیز فیلم‌های متنوعی درباره ساخت راکت یا موشک کوچک با استفاده از شکر و نیترات پتاسیم (KNO۳) در اینترنت وجود دارد که با جستجوی راکت و شکر یافت شده و نشان می دهد چگونه با استفاده از نیترات پتاسیم که در کود وجود دارد، می توان انرژی شکر را آزاد کرد و از این طریق انفجاری را سامان داد.
 
حماس چگونه با شکر راکت می‌سازد؟
 

البته در بررسی دستور این راکت‌ها به استفاده از روغن برنخوردیم و دیگر این که این موشک‌ها، موشک‌های چندان قوی و دوربرد نخواهند شد و نیازمند ارتقا هستند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار