تصویری از اولین وب‌سایت تاریخ که باور نمی‌کنید!
کد خبر: ۲۹۸۰۸۸
تاریخ انتشار: 2023 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
اگر برای شما سؤال است که اولین صفحه‌ی وب در تاریخ چگونه و در چه سالی ایجاد شد، این مطلب خواندنی را از دست ندهید.
اگر برای شما سؤال است که اولین صفحه‌ی وب در تاریخ چگونه و در چه سالی ایجاد شد، این مطلب خواندنی را از دست ندهید.
 
آیا تاکنون به‌ این فکر کرده‌اید که اولین وب‌سایت جهان را چه کسی و در چه سالی طراحی کرد یا اولین وب‌سایت جهان چه شکل و ظاهری داشت؟ درواقع، اولین وب‌سایت عمومی تنها ۳۲ سال پیش در ۶ آگوست ۱۹۹۱ (۱۵ مرداد ۱۳۷۰) متولد شد. شاید عجیب باشد؛ اما ظهور آن بدون کمک اتحاد جماهیر شوروی ممکن نبود.
 
به‌گفته‌ی وب‌سایت Obozrevatel، تا این لحظه، بیش از ۲ میلیارد وب‌سایت در جهان وجود دارد که هرکسی می‌تواند هرآنچه می‌خواهد، در آن پیدا کند؛ ازجمله داده‌های علمی و تصاویر مختلف و هر نوع محتوایی که تصورش را بکنید. بااین‌حال، شبکه‌ی جهانی وب همیشه مکانی برای سرگرمی نبوده است.
 
ظهور پیش‌گامان این شبکه به‌نوعی پاسخ آمریکا به پرتاب اولین ماهواره‌ی جهان بود که شوروی در سال ۱۹۵۷ موفق شد آن را به مدار زمین ارسال کند. در پاسخ، ایالات متحده‌ی آمریکا تصمیم گرفت آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ای را راه‌اندازی کند و همین آژانس بعدها دفتر فناوری پردازش اطلاعات را ایجاد کرد. این دفتر نیز چهارچوب قانونی و فنی را توسعه داد که بعدها به ایجاد شبکه‌ای کامپیوتری برای استفاده درصورت وقوع جنگ منجر شد.
 
این شبکه برای بیش از یک دهه تنها در برنامه‌های پنتاگون وجود داشت و برای ارتباطات عملیاتی بین ارتش استفاده می‌شد. بااین‌حال، در دهه‌ی ۱۹۸۰، تیم برنرز لی، فیزیک‌دان بریتانیایی، وارد صحنه شد. او که در CERN، سازمان اروپایی تحقیقات هسته‌ای در ژنو، کار می‌کرد، شبکه‌ای برای ارتباط سریع بین دانشمندان ایجاد کرد.
 
تصویری از اولین وب‌سایت تاریخ که باور نمی‌کنید!
 
برنرز لی بعدها گام دیگری برای متحول‌کردن آن برداشت. در سال ۱۹۸۹، وی شبکه‌ی جهانی وب را برای اتصال کاربران کامپیوتر در سراسر جهان ایجاد کرد. شبکه‌ی جهانی وب تنها، یک سرویس از اینترنت است که شامل فهرستی از وب‌سایت‌ها و منابع مختلف است که به‌کمک مرورگر و ازطریق هایپرلینک‌ها و URLها امکان دسترسی به آن‌ها در فضای اینترنت وجود دارد.
 
 
 
اولین صفحه‌ی وب در ۶ آگوست ۱۹۹۱ (۱۵ مرداد ۱۳۷۰) ظاهر شد. برنرز لی در خلق آن دقت زیادی به‌خرج داد. این وب‌سایت روی کامپیوتر NeXT اجرا می‌شد که در CERN بود.
 
با وجود گذشت ۳۲ سال، هنوزهم آدرس این وب‌سایت فعال است؛ بنابراین، می‌توانید آن را باز کنید و نگاهی به آن بیندازید.
 
اکنون، بیشتر افراد زمان خود را در اینترنت و شبکه‌ی جهانی وب می‌گذرانند. ما نمی‌توانیم زندگی خود را بدون بررسی‌ اخبار، تماشای ویدئو، گوش‌دادن به موسیقی و واکاوی شبکه‌های اجتماعی تصور کنیم. درحال‌حاضرع هر ۵ دقیقه ۱۵۰۰ وب‌سایت جدید در فضای وب ایجاد می‌شود.
 

۵۱ درصد از جمعیت جهان از شبکه‌ی جهانی وب استفاده می‌کنند. بیشتر آن‌ها در آسیا هستند که نیمی از ترافیک شبکه‌ی اینترنت جهان را تشکیل می‌دهند. همچنین، وب‌سایت‌ها به بیش از ۲۰۰ زبان در وب حضور دارند که بیشتر آن‌ها به زبان‌های انگلیسی، چینی، روسی، آلمانی و ژاپنی هستند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار