قصاص، فرجام توطئه خانوادگی در شب یلدا
کد خبر: ۲۹۸۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
پسر جوان که تحت تاثیر مادر و دختری، پدر خانواده را شب یلدا به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد. دو متهم دیگر پرونده هم به زندان محکوم شدند.

پسر جوان که تحت تاثیر مادر و دختری، پدر خانواده را شب یلدا به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد. دو متهم دیگر پرونده هم به زندان محکوم شدند.

تحقیقات درباره این پرونده از شب یلدای سال گذشته و به دنبال قتل مردی در غرب استان تهران آغاز شد. جسد این مرد درحالی که شالی به دورگردنش گره خورده و باضربات چاقو کشته شده بود، درحاشیه شهر پیدا شد. ماموران در تحقیقات به همسر و دختر بزرگ مقتول مشکوک شدند و تحقیقات خود را روی آنها متمرکز کردند. کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها متوجه ارتباط آنها با مرد جوانی به نام سامان شدند و او را بازداشت کردند.

متهم که ابتدا منکر قتل بود وقتی راز جنایت را فاش شده دید به کشتن داوود اعتراف کرد و گفت: «من با پرایدم مسافرکشی می‌کنم. یک شب مینا، دختر مقتول را سوار کردم و او از من خواست شماره‌ام را بدهم تا اگر خواستند جایی بروند، آنها را برسانم. بعد با مادر مینا آشنا شدم که از بد رفتاری‌های همسرش گلایه داشت‌. همین باعث شد نقشه قتل داوود را بکشیم. او شب حادثه به همسرش قرص داد تا بی‌حال شود‌. بعد من به خانه‌شان رفتم، داوود را سوار کردم و به منطقه خلوتی بردم. در آنجا ابتدا با یک شال خفه‌اش کردم و برای اطمینان از مرگش به گردنش چاقو زدم.»

 

با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای سامان به اتهام قتل عمدی و برای همسر و دختر مقتول به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده برای محاکمه به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در این جلسه اولیای‌دم برای قاتل، قصاص و برای دو متهم دیگر اشد مجازات را درخواست کردند. سپس متهمان در جایگاه قرار گرفتند و سامان در دفاعیات گفت: « اعترافات قبلی من تحت فشار بازجویی بود و آن را قبول ندارم. همسر مقتول و دخترش در مرگ مقتول نقش داشتند و من فقط از ترس جسد را رها کردم.»مادر و دختر هم در دفاعیاتشان ادعا کردند، از ماجرای قتل بی‌اطلاع بودند و سامان به تنهایی مرتکب این قتل شده است. 

قضات شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک استان تهران پس از رسیدگی به پرونده، سامان را به قصاص و مادر و دختر را به حبس محکوم کردند.

جام جم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
1
0
هر سه باید اعدام بشن . اگه مجرم اصلی همدست نداشته باشه که نمیتونه جرمی مرتکب بشه . پس هر سه به یک اندازه مقصرن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار