اقدام خبرساز شورای شهر بارسلون علیه اسرائیل
کد خبر: ۲۹۷۸۸۲
تاریخ انتشار: 2023 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
 شورای شهر بارسلون روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد روابط با رژیم صهیونیستی را تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه برقرار شود و این رژیم به حقوق اساسی مردم فلسطین احترام بگذارد، تعلیق می‌کند.
 شورای شهر بارسلون روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد روابط با رژیم صهیونیستی را تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه برقرار شود و این رژیم به حقوق اساسی مردم فلسطین احترام بگذارد، تعلیق می‌کند.
 
 این اولین بار نیست که شهر بارسلون روابط خود را با اسرائیل قطع می‌کند.
 
در فوریه ۲۰۲۳، آدا کولاو شهردار وقت, روابط این شهر و هرگونه قرارداد با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد.
 
با این حال، در طول انتخابات تابستان امسال، کولاو در انتخابات در مقابل جوم کیبونی نامزد سوسیالیست شکست خورد. کیبونی در ماه سپتامبر، روابط دیپلماتیک شهر بارسلون با اسرائیل و توافق‌ها با تل آویو را احیا کرد.
 
بیانیه روز جمعه توسط حزب چپ کولاو به نام "بارسلون ان کومو" ارائه شد و حزب سوسیالیست کوببونی و همچنین حزب جدایی طلب چپگراای آر سی از آن حمایت کردند.
 
این بیانیه تمامی حملات حماس و اسرائیل به غیرنظامیان و همچنین هرگونه مجازات دسته جمعی، جابجایی اجباری، تخریب سیستماتیک منازل و زیرساخت‌های مدنی و همچنین محاصره انرژی، آب، غذا و تجهیزات پزشکی در نوار غزه را محکوم می‌کند.
 
بر اساس این بیانیه, موانع اصلی صلح طولانی مدت، «اشغال و استعمار سرزمین‌های فلسطینی» و «نفی حقوق» مردم فلسطین است.
 
دیگر اعضای بلندپایه دولت ملی اسپانیا، از جمله ایون بلارا، وزیر سابق و نماینده کنونی، از دولت این کشور خواسته‌اند که روابط خود را با دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قطع کند.
 
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند ۱۳ اسیر اسرائیلی نزد حماس، به مقامات مصری تحویل داده شدند. پیش از این دفتر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده بود که ۱۳ اسیر اسرائیلی به صلیب سرخ تحویل داده شدند تا از طریق گذرگاه رفح به مصر تحویل داده شوند.
 
ساعاتی پیش اداره امور اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین گروه از اسرای فلسطینی که ۳۹ نفر هستند امروز ‌و بر اساس توافق آتش بس انجام شده، آزاد خواهند شد. نابع خبری اعلام کردند که این اسرا ۲۴ زن و۱۵ کودک هستند.
 

گفته می‌شود که این اسرا به زندان پادگان عوفر انتقال داده شده‌اند و پس از آن آزاد خواهند شد.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار