وزیر صمت: ماشین بنده برقی است و خودم آن را ساختم
کد خبر: ۲۹۷۸۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
 وزیر صمت با بیان اینکه هر کسی لاسیتک گران خرید با ۱۲۴ تماس بگیرد،‌ گفت: هر فردی که لاستیک بخواهد می تواند از مراکز توزیع به قیمت دولتی لاستیک تهیه کند.

 وزیر صمت با بیان اینکه هر کسی لاسیتک گران خرید با ۱۲۴ تماس بگیرد،‌ گفت: هر فردی که لاستیک بخواهد می تواند از مراکز توزیع به قیمت دولتی لاستیک تهیه کند.

 

وی در ادامه همچنین در پاسخ به حواشی ایجاد شده در خصوص حکم مدیریت رئیس اتاق بازرگانی نیز تصریح کرد: ما در اتاق بازرگانی تابع سیاست های نظام هستیم. بنابراین دنبال حاشیه نیستیم و از خودمان نیز تصمیم نگرفتیم. در این نظام حاکمیت قواعد وجود دارد و ما نیز بر این اساس تصمیم گیری می کنیم.

وزیر صمت همچنین به موضوع واردات خودروهای کارکرده به کشور اشاره کرد و افزود: قانون این موضوع در مجلس مصوب شده و آیین نامه خوردروهای کارکرده نیز تصویب شده است. نگرانی ما از ناحیه تامین ارز است که بانک مرکزی نیز اعلام کرده که مخالف تامین آن نیست به محض اینکه ارز مورد نیاز تامین شود، مشکل وارادات خودروهای کارکرده نیز رفع خواهد شد. به طور کلی من معتقد هستم نگرانی مردم بابت خودرو بی‌مورد است، ما سیاست هایی در این زمینه پیش بینی کردیم که به موقع آن را اعلام خواهیم کرد.

 

علی آبادی با بیان اینکه وقت آن رسیده است که صنعت خودرو در کشور متحول شود، خاطر نشان کرد: ما باید به سمت خودروهای نسل‌ آینده کشور که خودروهای برقی و هوشمند است حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری مانع از رشد تولید در کشور خواهد شد،‌ گفت: خودرو یک کالای رقابتی است که باید مردم بتواند در رقابت، محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنند. بر این جهت سیاست ما در خودرو باید تحولی باشد. ضمن اینکه من فکر می کنم می توان صنعت خودرو را می توانیم به سمت بازار رقابتی پیش ببریم.

تاکید بر راه اندازی خودروهای برقی

علی آبادی همچنین تاکید کرد:‌ منظور از خودروهای نسل آینده همان خودروهای برقی، اشتراکی،‌ هوشمند و ماهیت توسعه کنندگی دارند. ما در صنعت خودروسازی به این سمت حرکت خواهیم کرد.

وزیر صمت همچنین ضمن بیان این موضوع که وضعیت معادن کشور خوب نیست به حادثه معدن طزره اشاره کرد و گفت: معدن طزره متعلق به ذوب آهن اصفهان است. بلافاصله پس از این اتفاق من به معدن طزره رفتم در اینجا کارگروه و کمیته ای برای رسیدگی این موضوع تشکیل شد تحلیل اول این حادثه این بود که در معادن ذغال سنگ گاز متان در دوران تشکیل ساختگاه زمین شناسی شکل می گیرد پشت صحنه که تخریب می کنند گاهی کپسول های متان سوراخ می شود و اگر شرایط احتراق و انفجار باشد حادثه روی می‌دهد در موضوع طزره این شرایط پیش آمد.

نتیجه پرونده حادثه معدن طزره نهایی نشده

وی ادامه داد: ما در دنیا در معادن ذغال سنگ شاهد حوادث زیادی هستیم، اگر چه این امر نمی تواند توجیه منطقی باشد، زیرا به صورت کلی وضعیت معادن خوب نیست. ما در وزارت صنعت در نقش مطالبه گری این موضوع را پیگیری می کنیم و در شرایط فعلی منتظر تکمیل فرایند رسیدگی هستیم و از نظر کارشناسی لازم است دقت کافی در این پرونده صورت بگیرد.

زیرساخت تولید خوردوهای برقی را داریم

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه همانند ایران زیرساخت لازم را برای تولید و استفاده از خودروهای برقی ندارد، یادآور شد: به عنوان کسی که برق را می شناسم می گویم ما در تمامی مناطق کشور اعم از روستاها از نعمت برق برخردار هستند و زیرساخت های لازم برای راه‌اندازی این خودروها وجود دارد. همچنان که ماشین بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن بومی است.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Azerbaijan
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
1
پس از آنکه تولید کننده خودرو برقی را از مملکت فراری دادید عجب زیر ساختی فراهم کرده اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
0
سلام دمت گرم بابا قیمت تراکتور تو سامانه ۱۲۴ درست کنید با پیش فاکتور نمیخونه جلو وام تراکتور کشاورزان گرفتن.اینم یک کار مهمی جون مادرت فردا درستشون پیش فاکتور قیمت جدیده تو سامانه قیمت قبله جون مادرت جون بچه ت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار