راهنمای دکوراسیون تی وی روم با ۷ ایده شیک و کاربردی
کد خبر: ۲۹۷۸۱۲
تاریخ انتشار: 2023 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
اتاق تلویزیون و سینمای خانگی، یکی از بهترین فضا‌ها برای سرگرمی و گذراندن اوقات آخر هفته است. از‌این‌رو، طراحی دکوراسیون تی وی روم برای تماشای راحت برنامه‌های مورد‌علاقه و لذت‌بخش‌تر کردن این اوقات اهمیت دارد. همه ایده‌ها و طرح‌ها برای فضای اتاق تلویزیون مناسب نیستند؛ پس در طراحی دکوراسیون تی وی روم به سراغ ایده‌هایی بروید که فضای مناسبی برای تفریح و تماشای فیلم ایجاد کنند.

راهنمای دکوراسیون تی وی روم با ۷ ایده شیک و کاربردی (مجله قرمز)

راهنمای دکوراسیون تی وی روم با ۷ ایده شیک و کاربردی (مجله قرمز)«تابناک با تو» - اتاق تلویزیون و سینمای خانگی، یکی از بهترین فضا‌ها برای سرگرمی و گذراندن اوقات آخر هفته است. از‌این‌رو، طراحی دکوراسیون تی وی روم برای تماشای راحت برنامه‌های مورد‌علاقه و لذت‌بخش‌تر کردن این اوقات اهمیت دارد. همه ایده‌ها و طرح‌ها برای فضای اتاق تلویزیون مناسب نیستند؛ پس در طراحی دکوراسیون تی وی روم به سراغ ایده‌هایی بروید که فضای مناسبی برای تفریح و تماشای فیلم ایجاد کنند. در این مطلب، به شما ۷ ایده شیک و کاربردی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید یک آخر هفته به‌یادماندنی و فضایی جذاب برای تماشای فیلم محبوبتان داشته باشید.

۱. کفپوش عایق صدا؛ کمک به کاهش آلودگی صوتی هنگام تماشای فیلم

فرش و موکت، راه‌حل‌های قدیمی برای عایق‌بندی کف هستند. برای کاهش آلودگی صوتی در تی وی روم و هنگام تماشای فیلم می‌توانید به سراغ کفپوش عایق صدا بروید. بهترین نوع این کفپوش‌ها، پارکت‌هایی هستند که روی فوم سایلنت نصب می‌شوند. با استفاده از مواد عایق صوتی مانند فوم یا وینیل، صدا‌های مزاحم را به حداقل رسانده و تجربه تماشای فیلمی لذت‌بخش خواهید داشت.

برای بعضی از اتاق‌های سینمای خانگی یا تی وی روم‌ها می‌توانید از کفپوش تاتامی به‌عنوان عایق صوتی استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌حل‌ها برای عایق‌بندی صوتی کفپوش، کفپوش‌های پی وی سی طرح پارکت هستند. هنگام عایق‌بندی اتاق تی روم به ویژگی آکوستیکی دیوار‌ها هم توجه کنید. با یک کاغذ دیواری طرح پتینه، به دیوار پشت تی وی عمق و بافت ببخشید و فضای دکوراسیون تی وی روم را دگرگون سازید.

راهنمای دکوراسیون تی وی روم با ۷ ایده شیک و کاربردی (مجله قرمز)

۲. کاغذ دیواری بافت‌دار دیوار پشت تلویزیون؛ نقطه شاخص فضا

برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری پشت تی وی به سراغ رنگ‌های تیره بروید تا نور منعکس‌شده روی تلویزیون کمتر باشد. چشم شما هنگام نگاه کردن به صفحه تلویزیون و نور آبی آن، خسته می‌شود. استفاده از یک کاغذ دیواری با طرح و رنگی هوشمندانه، از خستگی چشم‌ها جلوگیری کند. از آنجایی که دیوار پشت تلویزیون، نقطه کانونی و تمرکز دکوراسیون تی وی روم است، برای طراحی آن به سراغ یک کاغذ دیواری زیبا و برجسته بروید.

با کاغذ دیواری بافت‌دار همه توجه‌ها را به سمت تلویزیون می‌کشانید. اگر اتاق تلویزیون شما فضایی کوچک دارد، بهتر است باقی دیوار‌های اتاق را روشن کرده و فقط رنگ دیوار پشت تی وی را تیره انتخاب کنید. با انتخاب نمونه‌های طرح‌دار و بافت‌دار کاغذ‌دیواری به فضا شخصیت دهید.

۳. مبلمان تختخواب‌شو؛ مناسب برای اتاق سینما یا تی وی روم

تماشای یک فیلم سینمایی حداقل یک ساعت و نیم زمان می‌برد و اغلب افراد برای مدت ۹۰ دقیقه، روی یک مبل یا صندلی بی‌حرکت می‌نشینند که برای بدن مضر است. برای راحتی بیشتر هنگام تماشای فیلم می‌توانید از مبلمان یا صندلی‌های تختخواب‌شو استفاده کنید. این نوع مبلمان به شما امکان دراز کردن پا‌ها را می‌دهد و مانع از آسیب دیدن زانو‌ها می‌شود. مبلمان ال شکل هم برای قرار دادن در تی وی و استراحت مناسب هستند.

در بیشتر خانه‌ها به دلیل کم بودن متراژ، فضای پذیرایی و تی وی روم یکی است و تلویزیون را درون پذیرایی می‌گذارند؛ به‌همین‌خاطر مبلی که برای این فضا‌ها انتخاب می‌کنید، باید هماهنگ با کاربرد این دو مکان باشد. مبلمان را هماهنگ با رنگ کاغذ دیواری پشت تی وی انتخاب کنید.

به طرح‌های دیوار و کفپوش هم دقت داشته باشید. رنگ‌های تیره یا کاغذ دیواری لوکس فضایی با نور مناسب برای تماشای فیلم به وجود می‌آورند. برای مطلع شدن از جدیدترین کاغذ دیواری پذیرایی و طرح‌های به‌روز برای دیوار پشت تلویزیون، می‌توانید به سایت فروشگاهی لینوم فلکس سر بزنید.

۴. پانل‌های چوبی دیوار برای کاهش آلودگی صوتی

یکی از بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون تی وی روم استفاده از پانل‌های چوبی برای پشت مبل‌ها یا تی وی است. پنل‌های چوبی دکوراتیو، نه‌تن‌ها جذابیت و ارتفاع اتاق را بیشتر می‌کنند؛ بلکه عیوب روی دیوار‌ها را هم می‌پوشانند. پانل‌های چوبی برخلاف رنگ یا کاغذ دیواری، به‌راحتی توسط یک فرد مبتدی هم نصب می‌شوند و ظاهری شیک به فضا می‌دهند.

در ساخت این پنل‌ها، از چوب باکیفیت و متراکم استفاده شده است؛ بنابراین شما با یک عایق حرارتی و آکوستیک مواجه هستید. چیدمان خطوط عمودی یا افقی این پانل‌ها، به فضای دکوراسیون تی وی روم عمق و بافت می‌دهد.

راهنمای دکوراسیون تی وی روم با ۷ ایده شیک و کاربردی (مجله قرمز)

۵. میز تلویزیون متحرک و قابل‌تنظیم برای دستگاه‌های صوتی

مهم نیست اتاق تی وی منزل، چه ابعادی داشته باشد! میز‌های تلویزیون تاشو، برای همه اتاق‌ها با هر ابعاد مناسب است. در واقع میز‌های متحرک و تاشو، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ابعاد قابل‌تنظیم متناسب با هر فضایی داشته باشند. اگر برای تلویزیون کوچک یا بزرگ به میز نیاز داشتید، بهتر است به سراغ این مدل جدید میز تی وی بروید.

بعضی از انواع آن‌ها، قابلیت تغییر ارتفاع را هم دارند و برای قراردادن دستگاه‌های صوتی مانند آمپلی‌فایرها، کنسول‌های بازی یا بلندگو‌ها بهترین گزینه هستند. بعضی از انواع میز تلویزیون متحرک، به دیوار نصب می‌شوند و بعضی با پایه، روی زمین قرار می‌گیرند.

۶. نورپردازی هوشمند؛ برای کنترل نورپردازی دکوراسیون تی وی روم

برای نورپردازی پذیرایی یا دکوراسیون تی وی روم می‌توانید از نور مخفی پیرامون تلویزیون استفاده کنید. چراغ‌های مخفی، نور بازتابی کمی روی صفحه تلویزیون دارند؛ با‌این‌حال، از تاریک‌شدن کامل فضا جلوگیری می‌کنند. یکی از ایده‌های جذاب برای نورپردازی در این فضا، لامپ‌های دیمردار هستند که به شما امکان تنظیم شدت نور را هنگام تماشای فیلم می‌دهند.

با کنترل‌های هوشمند و ریسه‌های دیجیتال RGB می‌توانید شدت و رنگ نور بازتابی را کنترل کنید. این ویژگی به شما، امکان تطبیق نور محیط با تصویر تلویزیون را می‌دهد. شما می‌توانید یک ریسه دیجیتال RGB با طیف رنگی مختلف و قیمت ارزان خریداری کنید و به پشت تلویزیون بچسبانید. هنگام تماشای فیلم، فقط با یک کنترل، رنگ، شدت و میزان نور بازتابی را تنظیم کنید و فضایی شگفت‌انگیز برای تی وی روم بسازید.

۷. پنهان کردن کابل‌ها؛ برای جلوگیری از بهم‌ریختگی

سیم‌ها و کابل‌ها اثری منفی در طراحی دکوراسیون داخلی تی وی روم دارند. این کابل‌ها نه‌تن‌ها از نظر بصری فضا را به‌هم‌ریخته و زشت می‌کنند؛ بلکه برای کودکان هم خطرناک هستند. از بست برای جمع‌کردن سیم‌ها کنار یکدیگر و از داکت برای مخفی کردن آن‌ها استفاده کنید. بهترین راهکار برای سیم‌های سیار، چسباندن یا پنهان‌کردن آن‌ها درون دیوار پشت تلویزیون است.

جعبه نگهدارنده کابل برای پنهان‌کردن سیم‌های تلویزیون، طرح‌های زیبایی دارند. اگر هنوز دیوار پشت تی وی را طراحی نکرده‌اید، از طراح داخلی خود بخواهید تا فضایی برای قرار دادن کابل‌ها درون دیوار کاذب تعبیه کند. با این کار دیگر هیچ کابلی جلوی دید نخواهد بود.

منبع: مجله قرمز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار