کوچکترین سبیل جهان بر روی یک گلبول قرمز سوار شد
کد خبر: ۲۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار: 2023 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
سبیل میکرو در مرکز نانوی ملبورن (MCN) با استفاده از همان تکنیک‌هایی که دانشمندان برای ساخت دارو یا یا اجزای کوچک برای حسگر‌ها، اپتیک یا سیستم‌های میکروسیال، ساخته شده است. ساخت این سبیل کوچک در این مرکز در پی ساخت مجسمه یک آقای سیب‌زمینی کوچک رخ داد.

کوچکترین سبیل جهان بر روی یک گلبول قرمز سوار شد (یک پزشک)

کوچکترین سبیل جهان بر روی یک گلبول قرمز سوار شد (یک پزشک)«تابناک با تو» - دانشمندان استرالیایی کوچکترین سبیل جهان را ساخته‌اند که آنقدر کوچک است که می‌تواند توسط یک گلبول قرمز احاطه شده است. این سبیل میکرو با عرض تنها ۵ میکرون به صورت نمایدن، برای افزایش آگاهی در مورد سلامت مردان طراحی شده.

سبیل میکرو در مرکز نانوی ملبورن (MCN) با استفاده از همان تکنیک‌هایی که دانشمندان برای ساخت دارو یا یا اجزای کوچک برای حسگر‌ها، اپتیک یا سیستم‌های میکروسیال، ساخته شده است.

ساخت این سبیل کوچک در این مرکز در پی ساخت مجسمه یک آقای سیب‌زمینی کوچک رخ داد. برای ساخت آن رزین‌های پلیمری چاپ سه‌بعدی شده روی سک سایقه کوچک چسابنده شده و سپس به یک گلبول قرمز متصل شد.

سلول خونی از نمونه‌ای که از یک اهداکننده داوطلب گرفته شده بود، جدا شد، روی یک اسلاید با روکش طلا ثابت شد و سپس با یک لایه فلزی به ضخامت ۱۵ نانومتر پوشانده شد.

عکس نهایی کاردستی نانو هم با یک میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) گرفته شد.
عمل بای پس معده / خرید ساک پارچه‌ای / سپتیک تانک / عمل اسلیو معده

در پاسخ به چرایی این همه تلاش و زحمت باید بگوییم که هدف اصلی یک کار هنری در ابعاد کوچک نبود، بلکه یک ترفند تبلیغاتی در حمایت از خیریه سلامت مردان، Movember است، که مردان را تشویق می‌کند تا در طول ماه میلادی جاری که ماه حمایت از سلامت مردان، سبیل بگذارند تا به صورت تمادین مردم را به افزایش آگاهی در مورد مسائلی مانند سرطان پروستات و بیضه و همچنین خودکشی مردان افزایش دهند. در این مورد، برجسته کردن اهمیت اهدای خون هم مورد نظر بود.

اهدای خون تنها راهی برای کمک به کسی که می‌شناسید نیست، بلکه راهی عالی برای شناخت سلامت خود و در عین حال نجات یک زندگی است.

در ویدیوی زیر نگاهی دقیق‌تر به سبیل میکرو بیاندازید.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار