واکنش جالب سرمربی هنگ‌کنگ به باخت از ایران
کد خبر: ۲۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار: 2023 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
سرمربی تیم ملی هنگ‌کنگ گفت که فاصله زیادی بین تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ وجود دارد.

سرمربی تیم ملی هنگ‌کنگ گفت که فاصله زیادی بین تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ وجود دارد.

 
 

واکنش جالب سرمربی هنگ‌کنگ به باخت از ایران

 

یورن آندرسون سرمربی تیم هنگ‌کنگ پس از شکست 4 بر صفر تیمش مقابل ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2026، گفت: به ایران بابت پیروزی‌ 4 بر صفرش تبریک می‌گویم. پیش از بازی هم می‌دانستیم ایران تیم قدرتمندی است و بازیکنان با کیفیتی دارد. دیدیم که نمایش خوبی هم داشتند و توانستند بازی را ببرند. هدف اول ما هم این بود که گل نخوریم.

 

وی ادامه داد: خیلی موقعیت زیادی نتوانستیم خلق کنیم ولی در دقایق ابتدایی دو گلی دریافت کردیم که بیهوده بود. رفته رفته اما نمایش بهتری داشتیم. در نیمه دوم ایران دو، سه موقعیت روی دروازه ما ایجاد کرد ولی بازهم در انتهای بازی دو گلی خوردیم که نباید می‌خوردیم. در هر صورت برای ما باخت 4 بر صفر «اوکی» است و موردی ندارد.

سرمربی هنگ‌کنگ در واکنش به این پرسش که پیش‌بینی می‌شد تیمش بازی بسته‌ای ارائه دهد ولی اینطور نبود و نظرش در این مورد چیست؟ گفت: دو سال است به هنگ‌کنگ آمده‌ام. قبل از اینکه به این کشور بیایم این تیم بازی دفاعی را انجام می‌داد ولی از وقتی آمدم سعی کردیم فوتبال هجومی‌تر و با پرس از بالا را ارائه دهیم. سعی کردیم با این نوع بازی به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم اما فاصله‌ای که بین فوتبال ایران و هنگ‌کنگ وجود دارد اجازه نداد از فوتبال هجومی استفاده کنیم.

آندرسون تصریح کرد: مقابل ایران از تمام بازیکنان خودمان هم بهره نبردیم. این را نمی‌گویم که ما بازیکنان خیلی سطح بالایی داریم؛ ولی پنج، شش بازیکن‌مان به دلیل مصدومیت نتوانستند در این مسابقه حضور پیدا کنند. باید از این بازی درس بگیریم. دو بازی دیگر با ایران داریم. اول در جام ملت‌ها و بعد هم بازی برگشت همین مسابقات و باید برای بازی‌های آینده درس بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با نمایش امروز ایران چقدر این تیم را شانس قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌داند، گفت: ایران یکی از کاندیداهای اصلی است. ایران، ژاپن و کره سه تیمی هستند که از نظر من شانس بالایی دارند. بعد از این تیم‌ها هم می‌توانیم به عربستان و استرالیا اشاره کنیم.

آندرسون در مورد اینکه چه بازیکنی از ایران را به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌کند و آیا تیمش شانس صعود از این گروه را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 دارد، گفت: ایران دارای بازیکنان زیادی است که در اروپا بازی می‌کنند؛ در تیم‌هایی مثل رم و پورتو. نمی‌توانم از بین آنها یکی را انتخاب کنم. از نظر من ایران در بخش حمله بازیکنان خیلی خوبی دارد که می‌توانند در جام ملت‌ها به این تیم خیلی کمک کنند. در مورد شانس صعود هم اگر واقع‌بینانه صحبت کنیم ما مقابل ایران و ازبکستان شانسی نداریم؛ اما باید بتوانیم از بازی‌هایی که در خانه برگزار می‌کنیم نهایت استفاده را ببریم و حداکثر امتیازات را به دست بیاوریم. مسئله‌ای که وجود دارد بازی با ترکمنستان است و اگر ما بتوانیم در بازی رفت و برگشت آنها را شکست دهیم می‌توانیم برای خودمان شانسی داشته باشیم، اما همانطور که گفتم مقابل ایران و ازبکستان شانسی نداریم.

 

فرتبالی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار