نجات جان یک مرد با ایمپلنت‌های اورژانسی پستان!
کد خبر: ۲۹۶۶۳۲
تاریخ انتشار: 2023 November 17    -    ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
جان یک مرد با کاشت پستان اورژانسی پس از عفونت ریه نجات پیدا کرد. شدت بیماری او به حدی بود که هر دو ریه او باید پیوند با ریه اهدایی، جانشین می‌شد.

نجات جان یک مرد با ایمپلنت‌های اورژانسی پستان!

جان یک مرد با کاشت پستان اورژانسی پس از عفونت ریه نجات پیدا کرد. شدت بیماری او به حدی بود که هر دو ریه او باید پیوند با ریه اهدایی، جانشین می‌شد.

دیوید «دیوی» بائر ۳۴ ساله، که سال‌ها سیگاری بود، یعنی از سن ۲۱ سالگی تا زمان ترک در سال ۲۰۱۴.

او چند وقت پیش به آنفولانزا مبتلا شد و در پی آن دچار عفونت ثانویه ریه شده بود. یعنی ریه‌های او گرفتار عفونت با باکتری هم شده بودند. عفونت او به آنتی بیوتیک‌ها مقاوم بود. او برای زنده ماندن نیاز به پیوند ریه دوگانه داشت.

او در بیمارستانی در سنت لوئیس میسوری بستری شد و در آنجا تحت اکسیژن‌رسانی غشایی خارج بدنی (ECMO) قرار گرفت، که خون را از بیمار خارج می‌کند و قبل از بازگرداندن آن به بدن آن‌ها اکسیژن می‌دهد و به عنوان ریه مصنوعی موقت عمل می‌کند. وضعیت او همچنان رو به وخامت بود، در این مرحله تیم پزشکی او با موسسه طبی Northwestern Canning Thoracic تماس گرفتند.

راد تومیک، دکتر، متخصص ریه و مدیر پزشکی برنامه پیوند ریه در مورد شرایط او می‌گوید: «ریه‌های دیوی به شدت آلوده شده بودند و پر از چرک بودند.»

برای اینکه او در لیست پیوند قرار یگیرد، اول باید عفونت بهبود پیدا می‌کرد. یا اینکه هر دو ریه او برداشته می‌شد.

اما مشکل پزشکی این بود که اگر هر دو ریه برداشته می‌شد شرایط اعضای داخل قفسه سینه به هم می‌ریخت. مثلا قلب و ورید‌ها و شریان‌های ممکن بود حول محور خود بچرخند و دیوی به خاطر این مسئله بمیرد.

پس بدون ریه، دیوی به پروتز یعنی چیزی نیاز داشت که جای دو ریه را اشغال کندتا از فرو ریختن یا تامپیوناد قلبش در حفره سینه‌اش جلوگیری کند.

اینجا بود که جانشین عجیبی پیدا شد: ایمپلنت پستان! آن هم پستانی که با اندازه ریه دیوید همخوان باشد.

یکی از جراحان پلاستیک به جراح مسئول یک دوره آموزشی سریع در مورد انواع، اشکال و اندازه‌های مختلف ایمپلنت‌های پستان به ما داد، بنابراین چند گزینه که راحت‌تر درون قفسه سینه دیوید قرار می‌گرفتند، پیدا شد.

دکتر آنکیت بهارات، رئیس جراحی قفسه سینه و مدیر مؤسسه کنینگ توراسیک افزود که امیپلنت پستان DD بهترین گزینه است. او می‌گوید که هرگز تصور نمی‌کردم که از ایمپلنت‌های سینه DD برای کمک به پیوند ریه استفاده کند! (توجه داشته باشید که ایمپلنت‌ها در درون قفسه سینه کاشته شدند و نه به صورت معمول روی قفسه سینه این مرد!)

با برداشتن ریه‌های آلوده و کاشت پستان در محل، بائر که البته همچنان از ریه مصنوعی استفاده می‌کرد با عفونت مبارزه کرد و به زودی یک جفت ریه اهداکننده در دسترس قرار گرفت. در ۲۸ مه، او ریه‌های جدید را دریافت کرد، چندین ماه را در مراقبت‌های ویژه سپری کرد و در ماه سپتامبر برای توانبخشی مرخص شد.

بائر می‌گوید: “من قصد دارم تی شرتی تهیه کنم که روی آن “DD Davey” نوشته شده باشد و تمام پروفایل‌های بازی خود را تغییر دهم. من بسیار مفتخرم که اولین بیماری هستم که تحت این روش نوآورانه قرار گرفت، و امیدوارم این کار، راه را بری بیماران بدحال برای دریافت پیوند ریه در آینده نزدیک هموار کند.» اگر می‌توانستم به گذشته برگردم، هرگز انتخاب نمی‌کردم. ـ

این تیم می‌گوید که این مورد نشان می‌دهد که می‌توان بیماران را به‌طور موقت بدون ریه در حالی که در انتظار پیوند با استفاده از فناوری جدید هستند، زنده نگه داشت.

یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار