صحبت های تلخ رپر آمریکایی درباره اتفاقات غزه
کد خبر: ۲۹۶۶۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 11    -    ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
«دختر ۵ ساله‌ام عاشق تاب خوردن است. او را تماشا می‌کردم و فکر می‌کردم چه آرامش بزرگی است که نگران نباشیم بمبی در زمین بازی روی سر ما ریخته می‌شود!»؛ این بخشی از صحبت‌های رپرِ مشهور امریکایی است که ویدیوی سخنرانی‌ و شعارهایش در حمایت از فلسطین و غزه پربازدید شده است.
«دختر ۵ ساله‌ام عاشق تاب خوردن است. او را تماشا می‌کردم و فکر می‌کردم چه آرامش بزرگی است که نگران نباشیم بمبی در زمین بازی روی سر ما ریخته می‌شود!»؛ این بخشی از صحبت‌های رپرِ مشهور امریکایی است که ویدیوی سخنرانی‌ و شعارهایش در حمایت از فلسطین و غزه پربازدید شده است.
 
صحبت های تلخ رپر آمریکایی درباره اتفاقات غزه
 
بن هَگِرتی با نام مستعار «مَکلِمور»، خواننده و رپر معروف ۴۰ ساله امریکایی است که ۱۰ میلیون دنبال‌کننده در یوتیوب و ۵ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و دو ترانه از او در بیلبورد آمریکا به رتبه یک دست یافته است.
 
مکلِمور علاوه بر آنکه در تجمع واشنگتن برای حمایت از فلسطین، سخنرانی پربازخوردی انجام داده است، از کارزاری برای جمع آوری ۱۰ میلیون دلار کمک فوری برای کودکان غزه حمایت می‌کند.
 
مَکلِمور در سخنرانی خود در تجمع واشنگتن برای فلسطین که علاوه بر فضای مجازی، در رسانه‌های امریکایی نیز بازتاب ویژه‌ای داشت (در پایان این خبر،‌ ویدیو را تماشا کنید)، می‌گوید که «آن‌ها به من گفتند ساکت باش» و سپس تاکید می‌کند که «من به اندازه کافی می‌دانم که این یک نسل کشی است. من از گفتن حقیقت نمی‌ترسم».
 
این رَپر امریکایی با انتشار ویدیوی سخنرانی‌اش درباره آزادی فلسطین که با جمله «به اندازه کافی می‌دانم که این یک نسل‌کشی است» شروع می‌شود، نقل قولی از یکی از رهبران جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی را به اشتراک می‌گذارد که گفته بود:‌ «اگر در بی‌عدالتی‌ها بی‌طرف باشید، طرف ستمگر را انتخاب کرده‌اید»او این ویدیو را با نقل قولی از دزموند توتو، اسقف اعظم و از رهبران جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی به اشتراک گذاشته است که گفته بود: «اگر در بی‌عدالتی‌ها بی‌طرف باشید، طرف ستمگر را انتخاب کرده‌اید».
 
او سپس در پستی اینستاگرامی مجددا سخنانش درباره اسرائیل و کودکان غزه را تکرار کرده است.
 
مکلمور در بخش‌هایی از متنی که به اشتراک گذاشته، آورده است:
 
«من صدای شعارهای آزادی را در سراسر خیابان شنیدم؛ همه خواستار پایان دادن به نسل کشی در غزه بودند. من شاهد همبستگی با فلسطین بودیم که به همه طیف‌های انسانی گسترش یافت. جوانان یهودی و مسلمان در کنار هم در حال راهپیمایی بودند».
 
او اضافه می‌کند: «گفت‌وگوهای زیبایی با خاخام‌های یهودی داشتم که به همان دلایل من برای راهپیمایی حاضر شدند. مردم متحد هرگز شکست نخواهند خورد. من بارها و بارها آن را در طول روز در واشنگتن می‌شنیدم. خشونت به عنوان انتقام هرگز صلح پایدار برای ما به ارمغان نمی‌آورد. مجازات دسته جمعی هرگز موجه نیست. و تا زمانی که اقدامات نتانیاهو و دولت اسرائیل (با حمایت بی‌چون و چرای آمریکا) ریشه در خشونت داشته باشد، هرگز ما را امن‌تر نمی‌کند».
 
این رپر امریکایی در ادامه تاکید می‌کند که یهودستیز نیست: «من با تمام وجود یهودی ‌ستیزی را به هر شکلی محکوم کنیم. همچنین من متعهد به استفاده از صدایم برای مقاومت در برابر نسل‌کشی و پاکسازی قومی هستم که در حال حاضر در غزه انجام می‌شود».
 
او می‌گوید یکی از زیباترین چیزهایی که دیده ام این است که تعداد زیادی از یهودیان در همبستگی برای آزادی فلسطین و دعوت به آتش بس حضور داشتند.
 
مکلمور سپس به فرزند دخترش اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «من دیروز بعد از اینکه از تجمع واشنگتن به خانه برگشتم، دخترم کوکو را به پارک بردم. او ۵ ساله است وعاشق تاب خوردن است. در حالی که داشتم او را تماشا می‌کردم، فکر می‌کردم چه آرامش بزرگی است است که نگران نباشیم بمبی در زمین بازی روی سر ما ریخته می‌شود! یا ناراحتی غیرممکن از ندانستن اینکه پس از بازگشت به خانه، آیا بقیه اعضای خانواده هنوز زنده هستند یا خیر؟»
 
وی سپس تاکید می‌کند تا زمانی که مردم فلسطین نتوانند همان تجمل آزادی و صلح ساده را تجربه کنند، ما باید به راه خود ادامه دهیم.
 
من متعهد به استفاده از صدایم برای مقاومت در برابر نسل‌کشی و پاکسازی قومی هستم که در حال حاضر در غزه انجام می‌شود. یکی از زیباترین چیزهایی که دیده ام این است که تعداد زیادی از یهودیان در همبستگی برای آزادی فلسطین و دعوت به آتش بس حضور داشتنداین خواننده امریکایی سپس چند اکانت اینستاگرامی که آن‌ها را «افراد شگفت انگیز» می‌خواند، معرفی کرده است؛ آن‌ها افرادی هستند که هنوز در غزه هستند یا افراد دیگری که صحبت کردن از غزه را به زندگی خود تبدیل کرده اند.
 
مکلمور در پست دیگری نیز ویدیویی از سخنرانی «رشیده طلیب» نماینده کنگره آمریکا را به اشتراک گذاشت که به دلیل سخنانش درباره اسرائیل و حماس توبیخ شد.
 

او در این‌باره نوشته است: «این باعث اشک من شد. رشیده طلیب تنها آمریکایی فلسطینی در کنگره است و مجلس با شرمساری به دلیل تعهد او به حقوق فلسطینیان به توهین او رای داد. این جایی است که کنگره در آن قرار دارد و ما باید در مبارزه با آن بی‌امان باشیم. سرکوب انسانیت. ممنون از صداقت و قلبت رشیده».

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
1
32
خدا کنه همه انسانها مثل تو فکر کنند و عمل کنند . ممنون از انسانیت تو
پاسخ ها
مهران
| |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
کسانیکه مثلا ایرانی و مسلمان هستند و از کشتار اسرائیلی های وحشی و جنایتکار حمایت می کنند باید حرفهای این انسان آزادۀ غیر مسلمان را بشنوند و از شرم و خجالت آب نشوند بلکه بمیرند که مرگ سزاوارشونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
2
2
تمام سلبریتی های ........فدای یک تار موی این انسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
5
3
غزه میدان جدایی انسانیت و شرافت از منفعت پرستی.
فکرش را بکن با وجود چنین انسانیتی در اون کشور حامی آدم کشان، یه عده مثلا شیعه حسینی از ظلم و جنایت حمایت کنند !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار