یک پیش‌بینی هولناک از قیمت دلار در آینده نزدیک
کد خبر: ۲۹۶۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 11    -    ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
 برخی تحلیلگران اعتقاد دارند فعال شدن نیروهای کاهشی در بازار ارز ممکن است در هفته آینده به افت قیمتی بیشتر این اسکناس آمریکایی منجر شود.

 برخی تحلیلگران اعتقاد دارند فعال شدن نیروهای کاهشی در بازار ارز ممکن است در هفته آینده به افت قیمتی بیشتر این اسکناس آمریکایی منجر شود.

یکی از مهم‌ترین این دلایل فروکش کردن آتش درگیری‌های منطقه‌ است. این موضوع که به کاهش ریسک‌های بین‌المللی منجر می‌شود می‌تواند بر روندهای بازارهای داخلی نیز اثرگذار باشد.

از سوی دیگر به دنبال کاهش این درگیری‌ها فشارهایی که پیش از این مبنی بر ادعای نقش داشتن ایران در این درگیری‌ها به کشور وارد می‌شد نیز کاهش خواهد یافت که می‌تواند اثر مثبتی بر بازارها در داخل بگذارد

یک پیش‌بینی هولناک از قیمت دلار در آینده نزدیک

از سوی دیگر به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به ریاض انتظارات تورمی فعالان بازار اندکی تعدیل خواهد شد. زیرا هر چند این دیدار به دنبال تحولات فعلی غزه است، اما می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات ایران و عربستان محسوب شده و در آینده نیز به برخی گشایش‌های سیاسی منجر شود. مجموعه این عوامل باعث شده گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کنند هفته آینده کاهش بیشتری در انتظار قیمت دلار در بازار غیررسمی باشد.

احتمال افزایش مجدد قیمت دلار

در این بین برخی کارشناسان اعتقاد دارند کاهش ثبات فعلی قیمت دلار چندان دوام نخواهد یافت و آنچه درحال حاضر در بازار رخ می‌دهد؛ موکول کردن رشد قیمتی به آینده است. این گروه اعتقاد دارند در شرایطی که اقتصاد ایران تورم‌های بالایی را تجربه می‌کند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود. نکته دیگری که این گروه در رابطه با احتمال افزایش قیمت دلار بر آن تاکید می‌کنند؛ نحوه پوشش کسری بودجه توسط دولت است. اگر این کسری بودجه که پیش‌بینی‌ها آن را تا حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی می‌کنند پولی‌سازی شود، این احتمال وجود دارد که تورم تشدید شده و در این صورت نرخ دلار در محدوده فعلی باقی نخواهند ماند.

دنیای اقتصاد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
3
افزایش بعد انتخابات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار