اگر جزو این افراد هستید اصلا دوش آب سرد نگیرید
کد خبر: ۲۹۶۵۹۶
تاریخ انتشار: 2023 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
کسانی که حمام آب سرد را دوست ندارند جالب است بدانند دوش آب سرد جریان خون را تحریک می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد وخون را در قلب شما پمپاژ می‌کند.
افرادی که مبتلا به کهیر که یک واکنش پوستی به قرار گرفتن در معرض سرما است یا سندرم رینود که باعث بی حسی انگشتان دست و پا در پاسخ به دمای سرد می شود، قبل از شروع دوش آب سرد با پزشک مشورت کنند.همین امر در مورد زنان باردار یا شیرده نیز صدق می کند .
 
اگر جزو این افراد هستید اصلا دوش آب سرد نگیرید
 
بسیاری از ما این لحظه شوک را تجربه کرده‌ایم که آب داغ وسط شامپو زدن قطع می‌شود حالا بسیاری از کارشناسان ادعا می‌کنند که فواید دوش آب سرد ارزش احساس ناخوشایند آن را لحظه را دارد.
 
کسانی که حمام آب سرد را دوست ندارند جالب است بدانند دوش آب سرد جریان خون را تحریک می‌کند، گردش خون را بهبود می‌بخشد وخون را در قلب شما پمپاژ می‌کند.
 
دوش آب سرد می تواند به ویژه بعد از تمرین ورزشی موثر باشد، زیرا درد و التهاب عضلانی را کاهش می دهد. قرار گرفتن در معرض آب سرد همچنین می تواند ترشح اندورفین را تحریک کند که می تواند استرس و درد را کاهش می دهد و فورا خلق و خو را بهبود بخشد.
 
دوش آب سرد همچنین می تواند مزایای زیبایی داشته باشد، زیرا می تواند به سفت شدن منافذ و بهبود سلامت پوست و مو کمک کند .
 
حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض آب سرد می‌تواند به داشتن احساس بهتر در شما کمک کند .
 
برخلاف ارتباط رایج قرار گرفتن در معرض سرما با سرماخوردگی دوش آب سرد می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره کاهش وزن است، زیرا بدن شما کالری اضافی را برای حفظ دمای بدن در هنگام قرار گرفتن در معرض سرما صرف می کند.
 
خطرات احتمالی دوش گرفتن با آب سرد
دکتر راج داسگوپتا، مشاور ارشد پزشکی در اسلیپوپولیس در کالیفرنیا هشدار داد در حالی که دوش آب سرد به طور کلی برای اکثر بزرگسالان سالم بی‌خطر است، اما می‌تواند با خطراتی همراه باشد - به ویژه برای افرادی که شرایط پزشکی خاص دارند.
 
او به فاکس نیوز گفت : "قرار گرفتن در معرض سرما رگ های خونی را منقبض می کند و می تواند منجر به افزایش خطر افزایش فشار خون شود که می تواند اثرات منفی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا داشته باشد."
 
داسگوپتا هشدار داد، افرادی که با مشکلات قلبی عروقی، مانند فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر تشخیص داده شده اند، ممکن است نیاز به اجتناب از قرار گرفتن در معرض سرما داشته باشند، زیرا می تواند فشار بیشتری بر قلب وارد کند.
 
وی توصیه کرد: افرادی که مبتلا به کهیر که یک واکنش پوستی به قرار گرفتن در معرض سرما است یا سندرم رینود که باعث بی حسی انگشتان دست و پا در پاسخ به دمای سرد می شود، قبل از شروع دوش آب سرد با پزشک مشورت کنند.همین امر در مورد زنان باردار یا شیرده نیز صدق می کند .
 
آب سرد جریان خون را تحریک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و خون را در قلب شما پمپاژ می کند.
 
داسگوپتا افزود: "اگر عوارض جانبی منفی ناشی از دوش گرفتن آب سرد را تجربه کردید، فوراً آن را متوقف کنید و با پزشک خود صحبت کنید."
 
چه طور باید شروع کرد
برای کسانی که علاقه مند به شروع دوش آب سرد هستند، محققان دوش گرفتن ۶۰ تا ۶۵ درجه فارنهایت را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه توصیه می کند و به تدریج دما و مدت زمان هر روز کاهش می یابد.
 
در زیر راهنمای او برای دمای آب آورده شده است:
 
سردی متوسط: دمای آب بین ۵۰ تا ۶۸ درجه فارنهایت (۱۰ تا ۲۰ درجه سانتیگراد) برای اکثر افراد مناسب است.
 
خنک یا سرد: دمای بین ۴۵ تا ۵۰ درجه فارنهایت (۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد) تجربه نشاط آورتری را ارائه می دهد.
 
بسیار سرد: دمای کمتر از ۴۵ درجه فارنهایت (۷ درجه سانتیگراد) چالش برانگیز است و برای اهداف درمانی خاص مانند کاهش درد و التهاب عضلانی مناسب تر است.
بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار