مرغ ماستی؛ یک طعم ویژه که تابه‌حال امتحان نکرده‌اید
کد خبر: ۲۹۶۵۴۰
تاریخ انتشار: 2023 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مرغ یکی از پرکاربردترین مواد غذایی است و همه به دنبال بهترین روش برای پخت مرغ هستند. به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشت و استیک خوشمزه‌تر هم باشد.

مرغ ماستی؛ یک طعم ویژه که تابه‌حال امتحان نکرده‌اید (برترینها)«تابناک با تو» - مرغ یکی از پرکاربردترین مواد غذایی است و همه به دنبال بهترین روش برای پخت مرغ هستند. به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشت و استیک خوشمزه‌تر هم باشد. بعضی‌ها مرغ را با زعفران تنها می‌پزند، برخی آن را دم می‌کنند و برخی با انواع سس‌های مختلف مرغ را طعم‌دار می‌کنند که همگی در نوع خود خوشمزه هستند. اما پیشنهاد می‌کنم به صورت موقت هرچه دستور پخت مرغ دارید، کنار بگذارید و مرغ ماستی را امتحان کنید. در این روش مرغ با ماست پخته می‌شود، به همین دلیل بسیار نرم و لطیف خواهد شد و طعم بی‌نظیری دارد که قول می‌دهم تا‌به‌حال آن را تجربه نکرده‌اید. خب اگر از پختن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید، دست به کار شوید و در ادامه مطلب همراه با ما این مرغ ماستی لذیذ و خوشمزه را در منزل آماده کنید.

مرغ ماستی؛ یک طعم ویژه که تابه‌حال امتحان نکرده‌اید (برترینها)

مواد لازم

ران مرغ: ۵ تکه

ماست پرچرب: ۱ لیوان

پیاز درشت: ۱ عدد

جعفری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا، ادویه کاری و پودر سیر: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

مرغ ماستی؛ یک طعم ویژه که تابه‌حال امتحان نکرده‌اید (برترینها)

برای پختن این مرغ خوشمزه و خیلی راحت اول باید مرغ را با ادویه‌ها مزه‌دار کنید. کمی زردچوبه، فلفل، نمک، پاپریکا، پودر سیر و ادویه کاری به مرغ‌ها بمالید. حالا کمی روغن داخل ماهی تابه بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. ران‌های مرغ را داخل روغن سرخ کنید به اندازه‌ای که هر دو طرف مرغ تفت بخورد نه بیشتر.

حالا مرغ‌ها را کنار بزنید و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل روغن ماهی تابه بریزید. کمی زردچوبه اضافه کنید تا پیاز‌ها طلایی شود، سپس مرغ‌ها را با پیاز مخلوط کنید. اینجا نوبت اضافه کردن ماست است. حتما ماست را یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. وقتی ماست را داخل مرغ ریختید، خوب هم بزنید و درب ماهی تابه را بببندید. حرارت را کم کنید و نیم ساعت زمان بدهید تا ماست آب بیندازد.

در مرحله آخر درب ماهی تابه را بردارید و جعفری خرد کرده را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید. دوباره درب ماهی تابه را ببندید تا مرغ با جعفری و آب ماست بپزد و غلیظ شود. نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه بعد می‌توانید اجاق گاز را خاموش کنید. مرغ ماستی خوشمزه و بی‌نظیر شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را در کنار زرشک پلو یا پلوی زعفرانی ساده میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این مرغ باید حتما از ماست‌های پرچرب موجود در بازار مانند ماست سون استفاده کنید. اگر از ماست سنتی یا معمولی استفاده کنید، مرغ شما خوش طعم نمی‌شود.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح دهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند.

۳ ـ برای پخت این مرغ جعفری را به اندازه‌ای خرد کنید که آب نیندازد. همچنین جعفری در جریان پخت مرغ آب می‌شود؛ بنابراین نیازی نیست آن را بیش از حد خرد کنید.

 

برچسب ها: مرغ ، مرغ ماستی ، طعم ، امتحان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار