گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند
کد خبر: ۲۹۶۴۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 08    -    ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
ساعت چهار صبح بود که احمد با حالتی عجیب از خواب بیدار شد، با اینکه قرار بود در خواب عمیقی فرو رفته باشد.

ساعت چهار صبح بود که احمد با حالتی عجیب از خواب بیدار شد، با اینکه قرار بود در خواب عمیقی فرو رفته باشد.

 

احمد عادت داشت از طریق گروه واتس اپی، حال مادرش و برادرانش را در منطقه غزه بپرسد به رغم اینکه او در لندن حضور داشت و بارها برق در غزه قطع می شد.

سایت "بی بی سی عربی" در گزارشی به شرح حال احمد ،‌ فلسطینی اهل غزه پرداخته که در لندن ساکن است اما ناگهان از کشته شدن اعضای خانواده خود در غزه خبر دار شد. آنها در حملات هوایی ارتش اسرائیل به غزه جان باختند.

 

دو روز پیش یک پیام از خواهرش "آیه" در گروه واتس اپی دریافت کرد. یک بمب خانه آنها را ویران کرد و او در گروه نوشت: "در و پنجره شکست." وی افزود: مهمترین چیز این است که خداوند همه ما را نجات داد.

از میان همه این کودکان در عکس، فقط سه کودک نجات یافتند و بقیه کشته شدند

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

احمد به او پاسخ داد و گفت: مهم این است که تو در امان باشی، همه چیز قابل تعمیر و اصلاح است.
آیه و چهار فرزندش به خانه پدرش در شهر "دیرالبلاح" در مرکز منطقه غزه نقل مکان کردند.

آن شب احمد در سحر از خواب بیدار شد، گروه کاملاً ساکت بود؛ به جز برخی پیام ها که پاک شده بودند. این خیلی غیرعادی بود.

احمد با یکی از دوستانش در غزه تماس گرفت و بعد فهمید تمام اعضای خانواده اش کشته شده اند.

احمد و اعضای خانواده اش - پدر و شماری از اعضای خانواده احمد در بمباران اسرائیل به غزه کشته شدند.

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، احمد و دوستانش از غزه که در لندن زندگی می کنند، بسیار در رنج بودند. موبایل ها هر روز شاهد گستردگی ویرانی و مرگ بودند و هر روز مرگ بستگان و دوستانشان را خبر می دادند  اما احمد هرگز تصور نمی کرد روزی از موبایل خود خبر مرگ همه اعضای خانواده اش را دریافت کند. خانه شان در "دیر البلح" قبل از این مورد هدف قرار نگرفته بود.

او می‌گوید: " وقتی گروه ساکت بود فکر می‌کردم آنها در زمان بد و ترسناکی به سر می برند  اما در نهایت،‌ حال آنان خوب است. این چیزی بود که فکر می‌کردم".

در حمله هوایی اسرائیل که خانه آنها را با خاک یکسان کرد، 21 نفر از اعضای خانواده او از جمله 15 کودک، سه خواهر و پدرش کشته شدند. 

احمد در کنار خواهرزاده اش "عبدالله" در سال 2019

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

لیست قربانیان طولانی است و شامل کودکان زیادی می شود که بزرگ ترین آنها "اسلام" نام دارد. پسر خواهرش که 13 سال سن داشت. وقتی کوچکتر بود  خواهرش سر کار می رفت مادرش از او مراقبت می کرد و احمد در غذا دادن به این کودک کمک می کرد.

اسلام آرزو داشت وقتی بزرگ شد شبیه دایی شود. داشت انگلیسی را به طور جدی یاد می گرفت تا به انگلستان برود و در آنجا کار کند. 

 تالا 9 ساله و نور 10 ساله نیز همراه با اسلام در بمباران خانه  کشته شدند. علاوه بر خواهرانشان دیما و نسما که فقط دو ساله بودند که آنها هم در این بمباران کشته شدند.

عبدالله  6 ساله هم در این بمباران کشته شدند. آخرین باری که احمد او را دید از طریق تماس ویدیویی بود.
احمد در محل کارش در لندن پاداش دریافت کرد و به خواهرانش وعده کمک مالی خوبی داد.

احمد گفت: "آنها (اعضای خانواده اش)‌ تصمیم گرفتند به ساحل غزه بروند، ویلایی در آنجا اجاره کنند و با هم جشن بگیرند و غذا بخورند.

عبدالله ۶ ساله خواهرزاده احمد در بمباران اسرائیل کشته شد

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

بچه ها از ویلای ساحلی به او زنگ زدند و باهم بر سر حرف زدن ، رقابت می کردند و حالا 15 نفر از آنها کشته شده اند.
یک روز پس از حمله اسرائیل، احمد تصویری از هر یک از اعضای کشته شده خانواده خود از جمله عمر ۳ ساله منتشر کرد. سپس خواهرش با او تماس گرفت و گفت که عمر زنده است. احمد می گوید: "این شادترین لحظه زندگی من بود".

هنگام حمله هوایی اسرائیل،‌ عمر ۳ ساله با پدر و مادرش، شیما و محمد، در رختخواب بود. محمد کشته شد اما شیما و عمر به طور معجزه آسایی زنده ماندند.

"ملک" دختر ۱۱ ساله هم زنده از زیر آوار خانه بیرون کشیده شد هرچند بدنش دچار سوختگی های شدیدی شد.

ملک (دختر در عکس)‌ زنده از زیرآوار نجات داده شد اما چند روز بعد به دلیل شدت سوختگی ها درگذشت

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

خبرنگار بی بی سی در لندن در ادامه نوشت:  وقتی احمد را دیدم، او فیلمی  از ملک را نشانم داد در حالی که در بیمارستان تحت درمان بود . تمام بدنش با بانداژ پوشانده شده بود . ابتدا فکر کردم پسر است چون موهایش کوتاه بود اما او توضیح داد موهایش قبل از حمله بلند بود ولی در بمباران، موهایش سوخت.

پدر ملک در زمان یورش اسرائیل در خانه نبود اما همسر و دو فرزندش در آنجا بودند. وقتی احمد از او می پرسد حالت چطور است، پاسخ می دهد: جسمی بدون روح.

پس از دو روز قطع ارتباطات در غزه، احمد توانست دوباره با خانواده اش ارتباط برقرار کند و از مرگ ملک در بیمارستان مطلع شود. با کمبود تجهیزات پزشکی، حفظ جان مردم و نجات مجروحان دشوار می شود.

حمله هوایی اسرائیل، یوسف 4 ساله را در غزه کشت

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

پدرش می‌گوید: «من هر روز 100 بار می‌مردم، ملاک رنج زیادی می‌کشید.»

قبل از قطع ارتباطات در غزه، احمد می دانست که خانه یکی از عموهایش نیز بمباران شده اما متوجه نشد قربانیان کیستند.

بسیاری در غزه بستگان خود را در غزه از دست دادند و خانواده هایی کامل از بین رفتند. برخی خانواده ها 20 نفر از اعضای خانواده خود را از دست دادند. برخی هم 44 نفر.

خبرنگار بی بی سی اضافه کرد: "یارا شریف" معمار فلسطینی ساکن لندن، تصاویری از خانواده عمه‌اش و خانه شان را که در بمباران اسرائیل ویران شده، برای من فرستاد و گفت: این یک خانه فوق‌العاده بود. یک قصر باشکوه با بالکن‌ها و حیاط‌های بزرگ و یک باغ بزرگ در پشت.

فاطمه 5 ساله و انس 3 ساله در حیاط خانه شان در غزه قبل از اینکه در حمله هوایی اسرائیل به خانه شان، کشته شوند

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

وی افزود: این خانه یک خانه خانوادگی بود و فرزندان عمه بالای آن چند آپارتمان برای خود ساختند. سنتی که به این معنی بود نسل های مختلف خانواده در خانه زندگی می کنند اما همه اینها پاک شد.

در حمله اسرائیل که خانه عمه یارا را تخریب کرد 20 نفر کشته شدند.  10 نفر آنها کودک بودند.

جنازه ها از زیرآوار بیرون کشیده شدند و صرفا به اعداد و ارقام در گزارش های وزارت بهداشت در غزه تبدیل شدند. یارا نسخه ای از این گزارش و آمار کشته شدگان غزه برای من فرستاد. 

برای یارا کسی باقی نماد جز دو نفر از نزدیکانش. او درخواست کرد نام آنها را نگوید. او از شایعه هایی می ترسد که می گویند آنهایی که با رسانه ها صحبت می کنند به هدفی برای حملات تبدیل می شوند.

فرزندان خانواده در مکان های مختلفی در منطقه غزه زندگی می کنند. به همین دلیل نمی توانند در مراسم تشییع و دفن کشته ها به شکل مناسبی حاضر شوند. یارا پیامی از یکی از نزدیکانش دریافت کرد که می گفت:‌ جنازه محمد و مادرم همچنان زیر آوار هستند. همچنین جنازه دو نفر از کودکان .

عبد الرحمن و برادر دوقلویش عمر

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

در منطقه غزه، سوخت کافی برای کار دستگاه های حفاری وجود ندارد تا بتوان افراد زنده مانده را از زیر آوار بیرون کشید یا جنازه ها را از زیرآوار خارج کرد. 

احمد با بررسی فهرست وزارت بهداشت در غزه درباره کشته شدگان گفت تنها نام 12 نفر از کشته شدگان خانواده اش را دیده است اما نام 9 نفر دیگرشان وجود ندارد زیرا جنازه آنها هنوز از زیرآور بیرون کشیده نشده است.

در هفته گذشته، خواهر بزرگترش که در خانه جداگانه ای زندگی می کند به محل آوار و خرابه خانه پدری اش رفت و به برادرش گفت نتوانسته زیاد در محل باقی بماند زیرا نمی توانست بوی جنازه های باقی مانده در زیرآوار را تحمل کند.

تلفن ها در غزه قطع شده اند به همین دلیل احمد نتوانسته با هیچ کدام از خواهرانش در این منطقه صحبت کند. او نمی داند چه اتفاقی برای آنها رخ داده است. احمد بسیار غمگین است.
در میان کشته شدگان ، کوچکترین برادر احمد ، محمود بود که در یکی از انجمن های غیردولتی فعالیت می کرد. 

إسلام و عبد الله و رغد و سارة

گروه واتساپ ساکت شد؛‌ همه کشته شده‌اند

محمود از استرالیا بورسیه تحصیلی دریافت کرده بود. یک هفته بعد از شروع جنگ به احمد گفت که نمی خواهد به استرالیا برود زیرا از تعامل غرب با مسئله فلسطین و حملات و بمباران مستمر غزه ناراحت است.

محمود در توییتر نوشت: قلبم بیش از این را تحمل نمی کند. ما در معرض کشتار هستیم.
یک هفته بعد او هم کشته شد.

احمد درباره پدرش هم گفت او بیشترین محبت را به اعضای خانواده داشت. به سختی برای آسایش و زندگی راحتی خانواده اش تلاش کرد؛ برای ساخت خانه و تحصیل فرزندانش بسیار زحمت کشید. پدرش فکر می کرد تنها راه حل مشکل، ایجاد یک کشور واحد شامل فلسطینی ها و یهودیان است تا هر دو در صلح در کنار هم زندگی کنند. اما احمد وقتی به نجات یافتگان اندک شمار از نسل بعدی خانواده از حملات هوایی اسرائیل نگاه می کرد با خود این سوال را مطرح کرد پدرم اگر این وضعیت را می دید چه فکر می کرد؟ 

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان خان
|
Bulgaria
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
2
3
احمد چرا در لندن؟
نباید بیاد برای دفاع از وطن و ناموس؟
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
انتقام این خون های به ناحق ریخته بر مسلمانان غزه از عاملین این جنایت ها یعنی نتان یاهو ورژیم غاصبش باقی میماند.
الیوم یوم الانتقام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار