با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند
کد خبر: ۲۹۶۰۳۰
تاریخ انتشار: 2023 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تاکنون وارد اتاقی پر از آدم شده‌اید که نتوانسته باشید جلوی خودتان را در تحسین کردن شخصی که به نظر می‌رسد اعتماد به نفس از وجودش تراوش می‌کند، بگیرید؟ شما احتمالا شخصی را مشاهده کرده‌اید که استاد زبان بدن است. در این مقاله با راهنماتو همراه باشید تا ۱۰زبان بدن را که می‌تواند شما را سریع بااعتماد به نفس جلوه دهد مرور کنیم...

با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند (برترین ها)

با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند (برترین ها)«تابناک با تو» - تاکنون وارد اتاقی پر از آدم شده‌اید که نتوانسته باشید جلوی خودتان را در تحسین کردن شخصی که به نظر می‌رسد اعتماد به نفس از وجودش تراوش می‌کند، بگیرید؟

شما احتمالا شخصی را مشاهده کرده‌اید که استاد زبان بدن است. در این مقاله با راهنماتو همراه باشید تا ۱۰زبان بدن را که می‌تواند شما را سریع بااعتماد به نفس جلوه دهد مرور کنیم:

۱. صاف بایستید

طوری که می‌ایستیم می‌تواند روی احساس درونی و چگونگی تصورات دیگران از ما اثر بگذارد. یکی از ساده‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌ها برای القای اعتمادبه‌نفس از طریق بدن صاف و قوی است.

با شانه‌های عقب و سری افراشته صاف بایستید تا خیلی سریع پیام اطمینان‌به‌خود را به دیگران القا کنید. این حالت بدن هم شما را مسلط و صاحب کنترل نشان می‌دهد و هم کمک‌تان می‌کند که اعتماد را در درون‌تان احساس کنید.

اما یادتان باشد راست ایستادن به معنی باد کردن قفسه سینه و راه رفتن مثل طاووس نیست. بلکه منظور حالت بدنی طبیعی و آرامی است که می‌تواند اعتماد را جلب کند.

۲. دست قوی

تحقیقات از این ایده حمایت می‌کند که دست محکم می‌تواند بر کل تعامل شما سلطه یابد و خیلی سریع اعتماد به نفس و توانمندی شما را انتقال می‌دهد. اما یادتان باشید زیاده‌روی نکنید. قرار نیست استخوان‌های دست طرف را بشکنید.

۳. تماس چشمی را حفظ کنید

حفظ تماس چشمی در هنگام گفتگو روشی قدرتمند است که نشان می‌دهد حواس‌تان به گفتگو هست و علاقه و اعتماد به نفس دارید. این حرکت به طرف مقابل می‌گوید که در لحظه حال حضور دارید و نمی‌ترسید که با این فرد در سطحی شخصی‌تر ارتباط داشته باشید.

اما مثل هر کار دیگری نیاز به تعادل دارد. اگر مدت طولانی به چشم‌های کسی نگاه کنید حس خشونت و تهاجم را می‌دهید. ارتباط چشمی را گاهی بردارید و دوباره برقرار کنید. همیشه صورت‌تان را به سمت شخصی که با او گفتگو می‌کنید برگردانید.

با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند (برترین ها)

۴. زبان بدن گشوده

آیا می‌دانستید که مغز ما طوری سیم‌پیچی شده که زبان بدن گشوده را به عنوان نشانه قابل اعتماد بودن و اعتماد به نفس تلقی می‌کند؟ این به غریزه‌های ابتدایی ما باز می‌گردد که زبان بدن بسته و گاردگرفته را اغلب با پنهان‌کاری یا خطر احتمالی مرتبط می‌دانستیم.

استفاده از زبان بدن باز، مثل باز کردن آرام بازو‌ها به دو طرف یا نشان دادن کف دست‌ها، به سرعت نشان می‌دهد که شما آدم دسترس‌پذیری هستید و اعتماد به نفس دارید.

این ارتباط غیرکلامی نشان می‌دهد که شما با خودتان راحتید و می‌توانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

زبان بدن بسته مثل دست‌های روی سینه، یا پا‌های قفل شده، حالت تدافعی یا حس ناامنی را ایجاد می‌کنند.

۵. لبخند واقعی

رازی درباره لبخند واقعی وجود دارد. لبخند می‌تواند اتاقی را به وجد آورد، قلب‌ها را گرم کند و اعتماد به نفس را القا کند.

وقتی واقعی لبخند می‌زنید نشان می‌دهید که با خودتان و موقعیتی که در آن هستید راحتید. لبخند مثبت‌اندیشی و گشودگی را اشاعه می‌دهد وخیلی سریع شما را فردی مطمئن‌ازخود و قابل دسترس نشان می‌دهد.

با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند (برترین ها)

اما نکته‌اش در حقیقی بودنش است. مردم خیلی راحت خنده مصنوعی را شناسایی می‌کنند و خنده مصنوعی می‌تواند اثرات کاملا متضادی با توجه به هدف شما داشته باشد. لازم نیست یک لبخند تصنعی روی لب‌های‌تان بچسبانید بلکه به فراخور موقعیت و گفتگو می‌توانید لذت ببرید و اجازه بدهید که لبخند این شادی را منعکس کند.

خنده حقیقی فقط چشم‌ها را درگیر نمی‌کند بلکه کل عضلات صورت را درگیر می‌کند. لبخندی که به نام دوشن معروف است.

۶. موقع شنیدن سر تکان دهید

شنیدن یک هنر است و اگر به درستی اجرا شود می‌تواند خیلی سریع اعتماد به نفس بیش‌تری از شما نشان دهد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای آنکه نشان دهید شنونده فعالی هستید آن است که در گفتگو سر تکان دهید.

سر تکان دادن نشان می‌دهد که شما حضور کامل روانی و عاطفی دارید. نشان می‌دهد که درک می‌کنید، موافقید یا لااقل حرف‌های طرف مقابل را به رسمیت می‌شناسید.

اما زیاده‌روی نکنید. سرتکان‌دادن‌های شدید نشانه‌ای از احساس عدم اطمینان است. به دنبال ریتم متعادل و طبیعی باشید.

۷. دست‌ها را آشکار کنید

تاکنون دقت کرده‌اید که وقتی دست‌های کسی پیداست ما ناخودآگاه اعتماد بیش‌تری به او داریم؟ این یکی از آن ابعاد ظریف بدن است که می‌تواند خیلی سریع اعتماد به نفس در شما ایجاد کند.

مرئی نگه داشتن دست‌ها، به خصوص در حین گفتگو، نشان می‌دهد که شما صادق هستید و چیزی را پنهان نکرده‌اید.

دست‌ها را توی جیب نگذارید و پشت‌تان پنهان نکنید. درعوض، از دست‌ها برای آنکه بتوانید گفت‌وگویی طبیعی داشته باشید بهره بگیرید. این کار ارتباط کلامی‌تان را بهبود و اعتماد به نفس‌تان را ارتقا می‌دهد.

با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند (برترین ها)

۸. زبان بدن طرف مقابل را انعکاس دهید

یک پدیده در روان‌شناسی به نام «انعکاس آینه‌ای» وجود دارد. این زمانی است که ما ناخودآگاه زبان بدن طرف مقابل، الگوی گفتاری و نگرش‌هایش را منعکس می‌کنیم.

این اتفاق عموما زمانی رخ می‌دهد که ما تلاش می‌کنیم حس ارتباط با شخص مقابل ایجاد کنیم. انعکاس رفتار طرف مقابل به شکلی ظریف نشان می‌دهد که شما روی یک طول موج قرار دارید.

این کار همدلی و درک شما را نشان می‌دهد و اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.

انعکاس باید خیلی ظریف و طبیعی باشد، نباید واضح و محاسبه‌شده باشد. هدف آن است که طرف مقابل احساس کند که فهمیده و درک می‌شود نه اینکه تقلید می‌شود.

۹. با گام صدای پایین‌تر و آهسته‌تر صحبت کنید

پایین آوردن گام صدا و صحبت کردن با سرعت پایین‌تر نشان می‌دهد که شما اعتماد به نفس دارید و اوضاع تحت کنترل است. این کار به واژگان شما وزن می‌دهد و به دیگران کمک می‌کند که کاملا کلماتی که می‌گویید را درک کنند.

ما وقتی با گام صدای بالا و سرعت بالاتر حرف می‌زنیم که عصبی باشیم و این کار روی درک دیگران از ما اثر می‌گذارد.

با این ۱۰ حرکت اعتماد به نفس‌تان تراوش می‌کند (برترین ها)

۱۰. تمرین کنید تا بهتر شوید

مهم‌ترین نکته آن است که همه موارد بالا را تمرین کنید. مثل هر مهارت دیگری، استادی در این هنر نیز نیازمند صرف وقت است و زمان و تلاش دائمی شما را می‌طلبد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک‌شبه مهارت پیدا کنید. با تغییرات کوچک شروع کنید و گام به گام جلو بروید.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار