رتبه ایران در بین بهترین کشورهای دنیا برای خانم‌ها
کد خبر: ۲۹۵۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 04    -    ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
یورونیوز به نقل از موسسه تحقیقات صلح اسلو و مؤسسه زنان دانشگاه جورج‌تاون، بهترین کشورهای جهان برای زنان را رتبه‌بندی کرده است.

یورونیوز به نقل از موسسه تحقیقات صلح اسلو و مؤسسه زنان دانشگاه جورج‌تاون، بهترین کشورهای جهان برای زنان را رتبه‌بندی کرده است.

رتبه ایران در بین بهترین کشورهای دنیا برای خانم‌ها
 

در توضیح این مطلب می‌خوانیم:

 

* در تحقیقاتی که با همکاری موسسه تحقیقات صلح اسلو و مؤسسه زنان دانشگاه جورج‌تاون با عنوان «شاخص زنان، صلح و امنیت در سال ۲۰۲۳» تهیه و گزارش آن منتشر شد، کشورهای جهان بر اساس وضعیت زنان در آنجا دسته‌بندی شدند.

* بررسی این گزارش نشان می‌دهد که بهترین کشورهای جهان برای «زن بودن» عمدتا در قاره اروپا قرار دارند؛ اگرچه در این قاره نیز تفاوت‌های قابل توجهی میان مناطق مختلف آن وجود دارد.

* پژوهشگران این تحقیق اقدام به جمع‌آوری و بررسی داده‌های ۱۷۷ کشور در جهان کرده‌اند و برای این کار نیز در مجموع ۱۳ شاخص را در نظر داشتند که طیف وسیعی از موضوعات از قوانین آموزشی و استخدامی گرفته تا وضعیت امنیت و خشونت در کشورها را شامل می‌شد.

* در جدول رتبه‌بندی گزارش امسال، نام ۴۴ کشور اروپایی از جمله کشورهای مستقر در منطقه بالکان و منطقه قفقاز دیده می‌شوند و تحقیقات این گروه نشان داده که ۹ کشور از ۱۰ کشور برتر جهان برای «زن بودن» نیز در اروپا قرار دارند.

* در این رتبه‌بندی، دانمارک در صدر قرار دارد (رتبه ۱) و در مقابل، در پایین‌ترین نقطه جدول نیز افغانستان با رتبه ۱۷۷ و کمی بالاتر از آن عراق با رتبه ۱۶۸ دیده می‌شود.

* بر اساس این رتبه‌بندی ۱۰ کشور برتر جهان برای زنان به ترتیب عبارتند از: دانمارک، سوئیس، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، ایسلند، نروژ، اتریش، هلند و درنهایت نیوزیلند.

۰* ۱۰ کشوری نیز که در قعر جدول قرار دارند، به ترتیب عبارتند از: عراق، سومالی، اسواتینی (جنوب آفریقا)، سوریه، بروندی، سودان جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، یمن و درنهایت افغانستان.

* در این جدول، رتبه استرالیا در میان ۱۷۷ کشور ۱۱، رتبه بلژیک ۱۲، رتبه کانادا ۱۷، رتبه آلمان ۲۱، رتبه امارات عربی متحده ۲۲ و رتبه فرانسه ۲۴ است.

* روسیه در این جدول رتبه ۵۶، ترکیه رتبه ۹۹ و ایران نیز رتبه ۱۴۰ را دارد.

* اگر نگاهی به «شاخص زنان، صلح و امنیت» در مناطق مختلف اروپا بیندازیم نیز درمی‌یابیم که کشورهای منطقه اسکاندیناوی، بار دیگر بهترین کشورها برای «زن بودن» هستند و در جدول رتبه بالایی دارند.

  • بدترین منطقه برای «زن بودن» در اروپا نیز منطقه قفقاز (شامل کشورهای گرجستان، ارمنستان و آذربایجان) است و پس از این منطقه، بالکان و اروپای شرقی در رتبه‌های دوم و سوم بدترین مناطق اروپا برای زنان قرار دارند.
  • یورونیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
2
9
رتبه ایران آخرین کشور است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار