بازگشت پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن به ایران
کد خبر: ۲۹۵۹۴۷
تاریخ انتشار: 2023 November 03    -    ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
​پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن که به گفته خانواده‌اش به صورت امانی در تورنتو کانادا به خاک سپرده شده بود، به ایران منتقل می‌شود.
حساب کاربری محمدعلی اسلامی ندوشن در شبکه اینستاگرام با انتشار اطلاعیه‌ای از بازگشت پیکر این نویسنده به ایران در اواخر آبان‌ماه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «پیکر به امانت سپرده شده فرزند اصیل ایران، دکتر اسلامی ندوشن که پس از جاودانگی روح بلندش، در کانادا امانت بود بنا به وصیت وی به زودی در آغوش خاک پاک ایران آرام خواهد گرفت.
 
بازگشت پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن به ایران
 
اسلامی ندوشن در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ در تورنتو (کانادا) درگذشت و به صورت امانی در آنجا در آرامگاهی موقت سپرده شد. بنا به وصیت او و پیگیری علاقه‌مندان، پیکر او در اواخر آبان‌ماه، جهت خاکسپاری در آرامگاه ابدی او به ایران باز خواهد گشت تا در موطن خود به خاک سپرده شود. جزئیات این مراسم توسط این صفحه به زودی اطلاع رسانی می‌شود»
 
بنا بر تصمیم اخذ شده در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت استاد اسلامی ندوشن که در شورای اسلامی نیشابور برگزار شد قرار است پیکر اسلامی ندوشن ۳۰ آبان ماه در آرامگاه مشاهیر نیشابور به خاک سپرده شود.
 
محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و حقوق‌دان، از پرکارترین ادیبان و پژوهش‌گران معاصر ایران بود که از وی بیش از ۷۰ اثر در حوزه تألیف و ترجمه و صدها مقاله به‌جای مانده‌است.
 
جماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار